Varulv [Varulvar på ett tåg] - R2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Tuut! Tuut! Tåget rullar vidare! Efter lite hitan och ditan beslutade ni er för att det nog var Tant Ragnar som var den lurvigaste av de lurviga. Han placerades i vagn 11, som sedan kopplades loss och störtade bakåt, av spåret och ut för ett stup.

"Ding dong! Jag heter Stina och är er tågvärd ikväll. Tant Ragnar var bybo. Nu har ni verkligen satt er i skiten. Hoppas ni får en trevlig resa!"


Den här rundan slutar imorgon 21:00!

Tåget R2:
Lok12341067895
Hellzon
Xyas
Basenanji
LJSLarsson
Sidd
Lukas
Empiricus
Halo9000Stövelkatten

På Spöktåget:
Tant Ragnar
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Ehm... Hellzon och Sidd kanske vill förklara hur ni hamnade såpass långt fram i tåget trots er låga förflyttning?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Förflyttningar:
Xyas: vagn 1 --> vagn 3 (2 steg)
Basse: vagn 2 --> vagn 3 (1 steg)
Larsson: vagn 3 --> vagn 4 (1 steg)
Ragnar: vagn 4 --> hängd!
Halo9000: vagn 5 --> vagn 8 (3 steg)
Lukas: vagn 6 --> vagn 7 (1 steg)
Hellzon: vagn 7 --> vagn 3 (4 steg)
Empi: vagn 8 --> vagn 7 (1 steg)
Stövlis: vagn 9 --> vagn 9 (0 steg)
Sidd: vagn 10 --> vagn 4 (6 steg)

... on Vimespiercer, 1 010 cars long.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,557
Suck!

Tack för spel i alla fall Tant Ragnar!

Och ni som röstade ut honom är sabla sumprunkare!

Självklart röstar man inte ut en claimad siare. Byn kan alltid få ut mer av någon som lever än röstas ut och att tex få två som claimar siare är ju jättebra.

Jag kommer berätta mer om min roll i den här rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,557
Jag är väktare. Jag kan väkta en person som befinner sig i samma vagn som jag.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Ehm... Hellzon och Sidd kanske vill förklara hur ni hamnade såpass långt fram i tåget trots er låga förflyttning?
Seriöst undrar jag också. Jag gick ett steg mot Loket, och hamnade tydligen i vagn 3.
Du Halo tog ju ett rejält trevagnarskliv också men det kanske lirar bättre med vad som står i ditt PM?

Vi får nog se det som visat att någon/några kan manipulera förflyttningen.

Ordningsfråga. Har vagn 5 och 10 bytt plats, är det min mobil som fuckar upp tabeller eller är det nåt annat galet?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röstläge i slutet på rundan:

Tant Ragnar (4): Stövlis, LJSLarsson, Halo9000, Empi
LJSLarsson (3): Basse, Lukas, Tant ragnar,
Stövelkatten (2): Sidd, Hellzon
Hellzon (1): Xyas
 

Halo9000

Swordsman
Joined
9 Jun 2020
Messages
575
Seriöst undrar jag också. Jag gick ett steg mot Loket, och hamnade tydligen i vagn 3.
Du Halo tog ju ett rejält trevagnarskliv också men det kanske lirar bättre med vad som står i ditt PM?

Vi får nog se det som visat att någon/några kan manipulera förflyttningen.

Ordningsfråga. Har vagn 5 och 10 bytt plats, är det min mobil som fuckar upp tabeller eller är det nåt annat galet?
Ja det var inga konstigheter med min förflyttning
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,557
För att siaren är ute ur spel.
För att jag vill förekomma eventuella ulvar som vill locka till sig bybor som de kan nattmörda.
För att ni ska se varför jag tjatade så mycket om att vissa har kraftiga förmågor (jag och Tant Ragnar) och andra mindre fräcka förmågor.
För att varje runda går snabbt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,557
Vi måste givetvis prata om varför inget nattmord skedde.

Jag väktade mig själv.

Sedan måste alla redovisa varför de flyttade dit de flyttade.

Jag ville undkomma LJS (han lär ha räknat ut att jag var antingen väktare eller siare) och gissade på att han inte skulle stanna i sin vagn.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röstläge i slutet på rundan:

Tant Ragnar (4): Stövlis, LJSLarsson, Halo9000, Empi
Ni får gärna motivera varför ni tyckte det var rimligt att rösta ut en claimad siare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,557
Och OM det är så att folk här hellre vill spela nåt minispel-i-spelet typ "om du lyckas hitta tomtens fjärt så får du förmågan att kunna vissla Hosianna med arslet!" istället för att hitta ulvar avgr jag med omedelbar verkan! 😠

Lukas, du som har outat så mycket, spill it! Vad har du för förmåga? Vad händer om man är i din vagn?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Skit också.
Här satt jag och spelade drakborgen med familjen (Jag dog av en fallucka) och kommer tillbaka till en sen outning av siare som sedan bekräftas av en utröstning.

Två tankar.

1. Inget ulvmord inatt, sett stärker min misstanke om att de precis som oss förmpge användare måste pricka in någon som är i samma vagn som dem när förmågan går av.

2. Att tant rangnar var en siare är skumt, för jag är en siare. Så uppenbarligen har vi två.
Så Antligen är ulvarna starka eller så är det för att balansera vår begränsning av att vi måste pricka in folk.

3. (bonus) Jag chansade på att jag kanske kunde fånga hellzone i min förmåga om han hade en sen förflyttning (min förmåga är rätt tidig) så jag gick bakåt till hans vagn och förösker sia honom.
Jag verkar ha missat för jag fick ingen info
 
Top