Varulv [Varulvar på en båt] R5: Gibraltar-London

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hellzon, no offense, men att bli utnämnd till kapten kan ju absolut vara en sån "Du kan smyga med din roll de första rundorna, men det kommer en dag då allt blir känt!" - roll.

Synd att inte Lukas är med oss!
☹
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Sidds största försvarare är Basse och Korpa, Sidds största angripare är jag och Hellzon.
Korpa är target för Sidd, Xyas och Basse, och michael samt korpa kan ju inte rösta.
Dock har michael här uttalat sig om xyas och Sidd som skummare, så hade han kunnat rösta hade det ju varit jämt. Och det kanske skulle vara en vits om någon av Basse eller xyas helt enkelt röstar blankt så bägge ryker och vi får färg på bägge.


Hellzon, no offense, men att bli utnämnd till kapten kan ju absolut vara en sån "Du kan smyga med din roll de första rundorna, men det kommer en dag då allt blir känt!" - roll.
DTF-Impetigo var myterist, rimligtvis med vinstvillkor att dräpa kaptenen då och misslyckades enbart på grund av att de ikastade blev räddade.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jasså i en klass för sig: tackar: men jag tror det är fler en en bybo på den här båten.
Det här med förflyttning: Empi du säger att jag gått konstigt, hur då? Som sagt ett steg i taget, däremot litar du på Korpa som lovade att lyfta upp mig vilket visade sig vara falskt.
Om jag står längst ner så ska båtfan tydligen följa sin bestämda rutt! Verkar lagom intressant...
Eftersom vattensugaren BdG avlidigt och vi nu beger oss ut på öppnare hav så misstänker jag att det kommer vattenfyllas så jag vill inte dränkas och vandrar uppåt: OK.
Folk dör och blir avkastade där uppe hos er och så vill ni rikta misstankarna nån annanstanss.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Sidds största försvarare är Basse och Korpa, Sidds största angripare är jag och Hellzon.
Korpa är target för Sidd, Xyas och Basse, och michael samt korpa kan ju inte rösta.
Dock har michael här uttalat sig om xyas och Sidd som skummare, så hade han kunnat rösta hade det ju varit jämt. Och det kanske skulle vara en vits om någon av Basse eller xyas helt enkelt röstar blankt så bägge ryker och vi får färg på bägge.



DTF-Impetigo var myterist, rimligtvis med vinstvillkor att dräpa kaptenen då och misslyckades enbart på grund av att de ikastade blev räddade.
Err, jag är motsatsen till Sidds största försvarare, om jag får be. Jag har gett honom onda ögat i flera rundor.

Jag skulle vara okej med att bada OM Sidd också gör det. Det ger byn garanterat tid.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Err, jag är motsatsen till Sidds största försvarare, om jag får be. Jag har gett honom onda ögat i flera rundor.

Jag skulle vara okej med att bada OM Sidd också gör det. Det ger byn garanterat tid.
Så här skall det vara, bara jag som inte tolererar att forumet behåller delar av texter mellan fönster:
Sidds största försvarare är Basse och Xyas , Sidds största angripare är jag och Hellzon.
Korpa är target för Sidd, Xyas och Basse, och michael samt korpa kan ju inte rösta.
Dock har michael här uttalat sig om xyas och Sidd som skummare, så hade han kunnat rösta hade det ju varit jämt. Och det kanske skulle vara en vits om någon av Basse eller xyas helt enkelt röstar blankt så bägge ryker och vi får färg på bägge.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Och det kanske skulle vara en vits om någon av Basse eller xyas helt enkelt röstar blankt så bägge ryker och vi får färg på bägge.
Vi får väl inte färg på någon? Men gick det att få ut både Korpa och Sidd denna rundan vore jag game, men det är sån jäkla risk för snipeing bara.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vi får väl inte färg på någon? Men gick det att få ut både Korpa och Sidd denna rundan vore jag game, men det är sån jäkla risk för snipeing bara.
I utkiken ser man uppenbarligen faktion på de som dör.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
*) Ja och sluta harva att Korpa har nån konstig antiutröstningsförmåga, det stod svart på vitt i runda 4 (och i mitt pm den dagen) att vi räddade oss pga stiltje.
Jag köper absolut inte att vid stitje går det inte att rösta ut någon. Det känns som en så himla extrem bynerf där byn redan är rejält nerfad. Någon räddade korpa medvetet och att du hävdar motsatsen är direkt rödande.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Och jag tycker vi kommer överens om att stå på plats allesammans tills nästa runda, så om någon rör sig så är den scum och skall ut
Håller helt med, även om vi får ta höjd för att folk kanske kan flytta andra.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Jag tror också Hellzon är ulv, men lär ju knappast få med mig någon på det tåget. Tyckte han blev klart ulvigare av att raskt röds Basse bara för denne spekulerade i om Hellzon var ulv. Känns som en ulv som försöker använda sin relativt trygga
Det är möjligt att jag är färgad av att jag har tre PM från Vimes som säger att jag är bybo och Korpa och Michael är gröna, och ni andra inte har de PM:en. Dock är det ju ändå så att tre personer radar upp sig och försöker få ut en av mina grönsiade istället för en jättemysko som bara smyger runt i källaren och svarar "varårå" på frågor. Klart att de blir rödade som fan.

Nu är ju de på olika fraktion, för både ulvar och tredje-fjärde-fraktion vill ju att spelet fortsätter.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Gammal röstning:
Korpa (3): xyas, basse, sidd
Sidd (2): empi, hellzon
Ingen (2): korpa, michael

Röst: ingen

Ny röstning:
Korpa (2): basse, sidd
Sidd (2): empi, hellzon
Ingen (3): korpa, michael, xyas

Vi borde väl vara säkra från snipeing? Korpa och michael kan inte påverka.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Valberedningen har inte hittat tillräckligt många revisorer. 🤯

(Fattar att ni vill veta, jag håller uppdaterade!)

SKA JAG SYÅ KVAR I LASTEN ANNARS ÄR JAG SAURONS BRORSA?
 
Top