Varulv [Varulvar på en båt] R5: Gibraltar-London

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Impetigo slängs i havet och drunknar någonstans längs den spanska kusten. Båten angör Gibraltar, och Empiricus hoppar på igen. I kabyssen finner ni Lukas mördad! En lätt bris smeker era ansikten och ni kajkar vidare med destination London.

Vi tackar Impetigo och Lukas för spel. De får säga "Döda män berättar inga berättelser" eller "Polly vill ha kex!" men inget annat.

På båten:
PlatsSpelarePlatsSpelare
UtkikenEmpiricusBrygganHellzon
FördäckAkterdäckXyas
PassagerardäckKabyssenmichael, Korpa, Lukas
LastutrymmeBasenanjiMaskinrumSidd, Lågvatten
Nedre däck

Den här rundan slutar imorgon klockan 21:00!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Kan vi rösta ut Korpa nu då? Vad siade du Hellzon?

Röst: Korpa
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Hur hamnade Sidd i Maskinrummet? Jag flyttade honom till Kabyssen på nr 20.

Röst: Ingen

Motivering: michael är ingen ulv.

Jag har en gissning kring ulvmorden också. Jag tror de får välja mellan att döda lokalt (flera) ELLER globalt (1). Om inte så hade fler dött den här rundan.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag har en gissning kring ulvmorden också. Jag tror de får välja mellan att döda lokalt (flera) ELLER globalt (1). Om inte så hade fler dött den här rundan.
Nä. Någon måtta får det vara på by-nerferna.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Antingen ljuger korpa om sitt förmågeanvändande eller så funkade det inte på Sidd. Korpa och Sidd är skumma. Korpa går också till Kabyssen och där dör Lukas.

Röst: Korpa
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Tack för en underhållande runda, Impetigo! Och nu har vi lite nya diskussionsämnen:

Det ser ju inte bra ut för Korpa. Hon är den enda förutom michael som kan ha närmördat Lukas. Tankar på det, @Korpa ?

Lukas dog. Han kan ha varit tredjefraktion ändå, varje lik är ett steg närmare ulvvinst iallafall. Dessutom var han rollsiare och en sån är nog farlig för ulvarna oavsett.

Korpas teori om massmord för att ulvarna var nära vinst kan vara ärlig eller ulvcharader men det behöver ju inte vara så för det. Ulvarna offade nog så många de kunde oavsett och så såg det bananas ut för att både jag och Korpa hamnade i havet och kom upp igen.

Fint röstläge idag. Bara michael och Korpa som inte får rösta fritt och det kan vi ju ta. Dags för mig och Xyas att gräva ner krigsyxan?

Justja, jag försökte sia Korpa - misslyckades - och så flyttade jag till bryggan för att testa om jag fick kontroll över båten. Det fick jag! Jag får välja om vi går iland i nästa hamn eller inte.

Antingen gick Korpa innan jag siade (troligt) eller så är hennes "väktarförmåga" egentligen roleblockerförmåga.

Jag gick ärligt talat till bryggan för att kunna ha kontroll över om @Empiricus skulle få gå på igen i London. Jag lutade åt nej först men sen blev det mer och mer att jag ville se till att han skulle få komma med. Nu gick han ju på i Gibraltar ändå menmen.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Men kul. Hellzon är ulv (ljuger) eller fick sitt siande sabbat för jag går på 68. Hade jag skyddat mig själv mot nattmord hade det hänt på nr 12.

Jag har inte ljugit om en enda grej det här partiet. :(

Jag är i Kabyssen för att jag trodde att jag skulle få hit Sidd. Det sket sig, uppenbarligen. Lukas blev mest troligt avståndsdödad för att göra hela situationen ännu svårare att tolka korrekt.

Min gissning på hur den här rundan kommer att sluta: Jag får svårt att försvara mig och plumsar. Tre ulvar kvar på sex spelare = ulvarna vinner.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Har vi tur är det en förmågeblock för då innebär det att Impetigo var fiende till byn och det plumset var en bra grej som kanske köpte tid.

Hade jag kunnat så hade jag röstat på i första hand Sidd och i andra hand Xyas.

Sen har jag en bit info kvar som jag inte har delat med mig av och det är min roll. Jag är passagerare tredje klass.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Röst: Sidd
Dessutom så var Impetigo myterist (DTF). Det fick jag reda på av att stå i utkiken (dit jag gick efter att ha landat på akterdäck).
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Myterist som roll stärker misstanken om att det var kaptenen snarare än ulvar han jagade.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,503
Location
Oktoberlandet
Så alla glada över att bli av med Impetigo.
Lukas var alltså god.
Korpa du lovade ju att plocka upp mig till skärskådning: dribblar på 68 där jag har en förmåga så här stämmer inte allt.
Hellzon har överlevt med nöd och näppe alla röstningar...
Empi hänger fortfarande på Korpa och nu svänger Hellzon? så här har vi ett härligt gäng tillsammans.

Men gissar att om Korpa är sant grön enligt Hellzon så är det Empi som är scumast...
 
Top