Varulv [Varulvar på en båt] R5: Gibraltar-London

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej nu har jag gjort ett Polytopia-soundtrack typ nästan hela söndagen för att trösta mig över mina uteblivna analys-skillz.

Har jag fattat rätt, Korpa är grön?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, nu har ju jag känt mig trygg med Hellzon så då följer att Sidd nog är röd.

@Sidd, då var det väl dags för dig att spilla bönorna!
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
För min del har alla tvivel på Hellzon undanröjts. En fejk-siande ulv hade aldrig grönat mig då mitt (andra) dopp kändes garanterat.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Röstläge:

Korpa 3 (Sidd, Basenanji, Xyas)
Sidd 2 (Empiricus, Hellzon)
Aktiv blankröst: Korpa, får bara rösta michael
Ej röstat: Michael, får bara rösta Korpa

De här tre rösterna på Korpa kan vi väl vända efter söndagsmiddagen?

Är det någon som tycker att vi inte ska gå i land i London?

Dessutom så var Impetigo myterist (DTF). Det fick jag reda på av att stå i utkiken (dit jag gick efter att ha landat på akterdäck).
Vafan, mer platsberoende förmågor? Nån slags dödgrävarroll mejkar ju sense i det här partiet förstås. Och ingen har ju velat gå dit sen spelet började.

Nån som har sett nåt mer? @Basenanji, hittar du nåt roligt i lastutrymmet? @Sidd, sitrer det nån rolig vattenpump i maskinrummet?

Lukas var alltså god.
Nja, han kan ju varit tredjefraktion som sagt. Men garanterat inte ulv förstås. Det fanns ju en liten risk för det innan.

Vi är sju kvar. Max tre kan vara ulvar:
En är Sidd, jag kikar också åt Xyas.
Jag är kapten och grönar michael och Korpa.

Kvar är Empiricus och Basenanji. Svårt att se en ulv i någon av dem. Om de faktiskt är gröna lär vi haft rätt om minst en av Stövelkatten eler LJSLarsson.

Det går bra för byn nu...
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Inte för att kasta onödigt med grus i vinet, men både BdG och KrilleW blev mördade (och då antingen D3F eller bybor) och hade bägge outat sig som Millers.
@Hellzon - tankar på oddsen att det finns en miller bland ulvarna?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
@Hellzon - tankar på oddsen att det finns en miller bland ulvarna?
Menar du en ulv som sias som god? Det är ju fullt möjligt. Jag har till och med funderat på om jag är naiv siare. Men nerfade siare OCH millers låter ju helt bananas när det redan är så mycket kaos.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Menar du en ulv som sias som god? Det är ju fullt möjligt. Jag har till och med funderat på om jag är naiv siare. Men nerfade siare OCH millers låter ju helt bananas när det redan är så mycket kaos.
Det är svårt att reda ut grader av bananas i det här spelet. MEN, det är bara dina två grönsiade som kan ha närmördat Lukas. Annars blev han fjärrmördad
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Och ja, jag menar en ulv som sias som god, eller som sias som god under vissa förhållanden (eftersom KrilleWs och BdGs millerförmågor var att bli siad som röd vid storm respektive om båten inte lade till vid hamnen)

Det är säkerligen en mest akademisk diskussion iom att det inte lär vara så att någon ulv kommer in med fakta här och nu. Men jag skulle gärna vilja att @michael outar förmåga iom att han är den enda som inte gjort det enligt vad jag har koll på. Eller uttala sig i vad han tror i millerfrågan
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Michael har även (efter en snabb genomläsning av hans poster) spenderat majoriteten av tiden med att spekulera kring roller och grupper, men utan att själv bidra med information från sin roll. Det känns som en sak att hålla sig upptagen i och ta ställning från som är mer safe. Eller jag kanske bara letar efter saker att gräva i nu, men utöver ditt grönsiande, @Hellzon , så har jag inte mycket grönande på michael
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har ju haft fullt upp idag med annat, men förstår jag saken rätt att ni just nu diskuterar eventuella osäkra sianden?

Men är blev inte michael siad grön av både KrilleW OCH Hellzon? Hm.

Om Impetigo var super-DTF skulle ju michael vara super-ulv kanske för att balansera upp det?

Det som gör Korpa så mysko tycker jag är hennes lugna spel i början och sedan beslutsamma spel in fortsättningen. Hon må vara grön, men jag vill nog ändå ha kvar henne under luppen.

Sedan väntar jag på att @Sidd kommer med en bra outning av sin roll.

Sedan så måste det här ju betyda att vi nu max kan ha tre ulvar/D3F. Fan det kan vara nära att vi vinner nu! Måste erkänna att jag har tappat lite driv nu när segern känns nära.

@Xyas förresten, vad är din senaste åsikt om @Sidd? Är ni kompisar?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Om man får en andra chans gör man bäst i att ta tillvara på den!

Jag ska sova nu, men imorgon jobbar jag en udda tid så jag hinner kika in både på morgonen och innan rundan slutar så att jag kan läsa det som skrivs åtminstone i brist på att kunna bidra med min röst.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Så ni anser alltså att det bara var en DTF på akterdäck förra rundan av de fyra.
Och inga andra röda där?
Märkligt det här med Hellzon-Korpa, täcker nu upp varandra, hoppas att de här miller eller falsk-siar rollerna (som jag inte har koll på) är nåt som kan vara inbakat här...vem som gör vad...?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nej det fanns ingen sak längst ner.
Jag knatar uppåt för att bevisa att jag inte gör nåt fuffens där och vad gäller båtens färd får vi väl se nu efter Gibraltar om det händer nåt speciellt.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Nej det fanns ingen sak längst ner.
Jag knatar uppåt för att bevisa att jag inte gör nåt fuffens där och vad gäller båtens färd får vi väl se nu efter Gibraltar om det händer nåt speciellt.
Alltså, Sidd, vi vet redan att du är skum. Men:
Min förflyttning: jag går mot det rum där min förmåga funkar ett steg i taget
Det är extra bra att du bekräftar det för oss.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Michael har även (efter en snabb genomläsning av hans poster) spenderat majoriteten av tiden med att spekulera kring roller och grupper, men utan att själv bidra med information från sin roll. Det känns som en sak att hålla sig upptagen i och ta ställning från som är mer safe. Eller jag kanske bara letar efter saker att gräva i nu, men utöver ditt grönsiande, @Hellzon , så har jag inte mycket grönande på michael
Allt det här är rimligt förstås. Förvisso har jag "passagerare 1a klass" noterat på michael i min googledoc, men inget om vad den gör.

Det är svårt att reda ut grader av bananas i det här spelet. MEN, det är bara dina två grönsiade som kan ha närmördat Lukas.
Hur är det här överlag? (Grön betyder grön pga siande, kursiv har blivit nattmördad. Gul är i stort bekräftad DTF.)

Genesis, död på fördäck natt 1: Hittad av LJS, michael, KrilleW. Lämnad av Hellzon, Basse, BDG
Halo, död på bryggan natt 2: Ingen gick dit eller därifrån.
KrilleW, död på akterdäck natt 3: Hittad av Hellzon, Korpa, Impetigo, Xyas. Lämnad av Lukas.
BDG, död i maskinrummet natt 3: Hittad av Sidd.
Lukas, död i kabyssen natt 4: Hittad av michael och Korpa.

Runda 1: LJS eller Basse närmördar Genesis. Vi fällde LJS. Rimligt pga LJS tystnad efter anklagelsen.
Runda 2: Halo dör i ett stängt rum, detta säger att ulvarna har någon form av avståndsmord.
Runda 3: Kan vara två närmord av misstänkta ulvar Xyas och Sidd, annars är det avståndsmord.
Runda 4: Lukas dödas av en av två grönsiade. Antingen siar jag fel eller så är det ännu ett avståndsmord.

Avståndsmord åtminstone varannan runda alltså. Rimlig teori är att avståndsmord måste laddas med Resurspoäng.

Han verkar kunna välja mellan att gå och mörda, mörda och gå eller mörda på avstånd om han står ensam. Jag har liknande förmåga med två separata förflyttningar under vissa förutsättningar.
Impetigo pratar om mig här men det låter väl inte orimligt att ulvarna funkar likadant som honom - kan gå, mörda, gå "under vissa förutsättningar", t.ex. om de har Resurspoäng.

Annan rimlig teori: Ulvarna har avståndsmord ett rum bort för att det inte ska bli superuppenbart när de dödar nån, men bara ett per natt (totalt). Varför dog då två pers natt 3? Jo för KrilleW blev mördad av DTF Lukas!

Nu är det sent.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
En tanke: Vill vi synka hur vi går? Det är ju att blotta oss för nattmord men jag tror det är svårt att neka ulvarna nattmord helt - de har ju lyckats dinga in ett varje runda hittills verkar det som.

Vad vi inte vill är att jag, Empi och ev Korpa blir stående på samma ställe och inte kan lyncha ulvar.

Samtidigt skulle det kännas tryggt att ha någon i utkiken som får veta Sidds roll. Jag tror inte det är lika noga att ha någon på bryggan.

Och @Basenanji för 17, lägg över din röst till Sidd.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röst: Sidd

Vad var det för förmåga du ville åt sa du?

Sedan är det något med Korpa/Lukas/Xyas. Jag är inte helt säker på att vi är sex snela bybor och en skum Sidd.

Men om vi röstar ut Sidden vinner vi förhoppningsvis ikväll!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag måste inte lägga till i London btw och säg vart ni vill ha mig så går jag dit!

/Basse, lydig

*Ja, jag kom på att Lukas dog inatt. Lite sömnig är jag nog trots allt.
 
Top