Varulv [Varulvar på en båt] R5: Gibraltar-London

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Förslag: Jag står still, @Empiricus står still. Om Xyas skjuter mig med harpun från akterdäck så får det vara så.
Ja, om alla står still förutom typ Korpa som går till en plats som nu är tom.

Och så kan vi väl posta rödgrön-listor allesammans. Utifall att Sidd inte är ensam ulv så är det ju bra om alla har färska ställningstaganden om alla.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Min plan är att flytta mig nånstans där jag inte har sällskap.

Min korta busslista är 1) Sidd och 2) Xyas.

Helt gröna är Hellzon och de som siats gröna.

Övriga kan jag titta på när jag faktiskt har tid, men än så länge är det ingen där som pingat på ett allvarligt sätt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Min lista:

Basenanji
Empiricus
Michael
Hellzon

Korpa
Sidd

Xyas

Jag är grön.

-Empiricus är nog också grön, men visst jag sparar lite osäkerhet in case of.

-Michael betraktar jag som superdupergrön eftersom två oberoende (?) sianden grönat honom.


-Hellzon är grön. Jag har dock bias eftersom Hellzon är en cool zombieninja med fräcka laserögon, och vill nog att vi tar med i beräkningen att hans siarförmåga kan vara sk naiv.

-Korpa är ett enigma för mig. Hon är ju grönad, men som jag sagt i uppfordrande ton tidigare ska vi alltid vara försiktiga med sianden. Visst har hon betett sig märkligt förut? Och: hennes "nähä, jag röstades inte alls ut!"-förmåga är ju ulvig.

-Sidd, min dyre bybobroder i förra partiet vill jag kunna lita på! Nu är han väl mest misstänkt och känns ganska självklar bland alla häxpipor i spelet, och jag följer Vimeslogiken och röstar på den jag tycker är mest misstänkt.

-Xyas är ju också lite märklig och har haft duster med olika folk av för mig numera oklara grunder (minnet sviktar och hereegud vad sidor att gå genom nu). Xyas, vill du rösta på Sidd eller vill du ha andra alternativ? Är Hellzon en ruskig förtryckande överklaskapten som vi marxister inte kan annat än morra åt?
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Lite snabbt mitt i vardagsstressen - trodde inte spelet skulle ta så här lång tid och nu är det dessutom barnvecka - så:

Min aktiva förmåga är att läsa andras Aktiva eller Passiva förmågor på #93, dvs en siare. Den jag läser ska befinna sig i samma rum, så precis som Hellzon måste jag ha flera skopor tur för att få träff och har ännu inte lyckats. Jag har inte känt behovet att avslöja det och därmed sätta en måltavla på min rygg. Rätt eller fel gjort vet jag inte.

Hittills har jag försökt med nedanstående men missat varje gång.
Impetigo i Runda 1
Empiricus i Runda 2
Xyas i Runda 3
Först Impetigo, men eftersom han var på väg bli utröstad bytte jag till Xyas i slutet.

Jag har passiva förmågan Flytväst som fungerade till nyss när vi lämnade medelhavet (efter Gibraltar). Om jag blev utröstad vid stiltje eller bris skulle jag tagit mig tillbaka på Akterdäck vid ett tillfälle.

Tidigare har jag berättat att min roll är Passagerare, första klass och jag förflyttar mig på #15.

--

Bör kunna hänga med sista timmen men till dess blir det mest att läsa, andra åtaganden väntar. Jag gjorde en lista förra rundan, och den stora förändringen är att Korpa är grönad.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Glömde skriva att det är Xyas och Sidd jag ser som huvudkandidater!

Empiricus och Basenanji är jag osäker på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Xyas hur bedömer du möjligheterna för kaos ikväll?

Jag har ställt lite frågor angående Sidd men du är förmodligen fullt upptagen i labbet.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Ifall jag dör inatt då:

Hellzon - snäll och go kapten
Korpa - siad
Michael - siad

Empiricus - spelat upp sig
Basenanji - spelat upp sig

Xyas
Sidd

Jag vill betona att detta ÄR en rangordning, även inom färgerna. Michael blev väldigt tyst ett tag, t.ex, så SKULLE jag vara knäppsiare så... Men vid nåt stadium får vi ju bestämma oss för att lita på infon från spelledare Vimes.

Och ja, Sidd och Xyas har olika färger. Sidd är ju skum i en klass för sig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röst: Korpa

Motivering: två timmar kvar! Hallå vi tar ut Korpa nu och delar med Sidd sen!

Bläckfiskgänget, en DXF ledda av Cthulhu prinsessan Korpa!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vänta nu Basse, säger du alltså att Hellzon siar fel eller ljuger? Och att det är rimligare att ta ut en grönsiad bybo än en som uppenbart ljugit och som inte spelar alls grönt?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Och dessutom, om du som du skriver tror att Korpa är en annan faktion, är det då att föredra framför att rösta ut en ulv?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Xyas, vill du rösta på Sidd eller vill du ha andra alternativ? Är Hellzon en ruskig förtryckande överklaskapten
"Vi" marxister?

Ordmärkande åsido så tror jag inte myteristen Impetigo var helt själv. Jag misstänkte Lukas som outat rollsiarförmåga (och som kanske hade liknande mord-skillset som Impetigo) men om det var nån lågklassrevolt så är väl både Xyas (passagerare 2a klass) och Basenanji (skeppsgast, lägst i besättningens hackordning*) vettiga kandidater.

Jag kanske ska spilla alla bönorna om bryggan också. Den som har högst rang på bryggan får bestämma om båten går i hamn nästa natt.

*) Ja jag vet ju inte men jag tror matros bräcker skeppsgast. IRL är mitt expertisområde buffén.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och dessutom, om du som du skriver tror att Korpa är en annan faktion, är det då att föredra framför att rösta ut en ulv?
Jomen jag tänker så här:

Vi har eventuellt tre på ett lag och i så fall är vi körda om vi röstar ut en bybo och en annan blir mördad!

Såklart att vi ska ta ulvar men om Larsson och Stöveln var ulvar kanske D3F är det större hotet.

Eller är det Korpa+Xyas och Micke?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jomen jag tänker så här:

Vi har eventuellt tre på ett lag och i så fall är vi körda om vi röstar ut en bybo och en annan blir mördad!

Såklart att vi ska ta ulvar men om Larsson och Stöveln var ulvar kanske D3F är det större hotet.

Eller är det Korpa+Xyas och Micke?
Fast vi vinner ju om vi tar ut ulvarna, går vi på D3F-jakt på lösa boliner så ger vi ulvarna mer tid att döda bybor. Jag tror inte att det är en bra idé
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Motivering: två timmar kvar! Hallå vi tar ut Korpa nu och delar med Sidd sen!
Ibland undrar jag om den här brädspels/varulvsspelsfalangen av forumet är representativ för wrnu i stort. Och så händer sånt här och jag slutar undra...

Basse är struken från bybolistan. Behöver inte vara ulv, kan vara DTF som vill fördröja spelavslut tills de har dingat in sina vinstvillkor, men scum hursomhelst. Är nog faktiskt inte ulv, för en ulv-Basse hade suttit still i båten och tittat på medan vi lynchat Sidd och Xyas (i detta scenario finns en icke-ulv här).

Risken är stor att vi sitter i samma sits som i slutet på Varulvarnas Kyrkogård, där bybor var färre än scum men inget enskilt scum hade vunnit än. Isåfall kan vi nog bara njuta av showen. Men visst ska vi sälja våra skinn dyrt!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Hellzon - snäll och go kapten
Korpa - siad
Michael - siad

Empiricus - spelat upp sig
Basenanji
Xyas

Sidd
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Korpa har 3 röster: Xyas, Sidd, Basenanji
Sidd har 2 röster (Hellzon, Empiricus)
Korpa blankröstar, michael blankröstar

Xyas och Basse är väl då de som väljer om Korpa eller Sidd ryker denna runda.

Jag anser att SIdd är den skummaste - Sidd har spelat allmänt defensivt och skummigt nu när strålkastarljuset faller på honom. Och han ljög om sin förflyttning (Se min post #35 denna runda)
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Men hallå, vad händer?

Sitter på bussen på väg hem, så pallar inte skriva så långt. Vad är det för "Jag blev inte utröstad-förmåga" jag antas ha? Min förflyttningsförmåga (som jag fortfarande inte kan garantera funkar på utröstade) eller att jag hade turen att det var stiltje när jag fick bada?
 
Top