Nekromanti Varulv 666 runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Re: Förlängning på rundan!

Ok, OBD hette Brunhilda. Och var smed.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Är ni nöjda med era röster?

Så här ser rötningsläget ut idag 2/5 kl 12.45:

(4) !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, Pilzeman)
(3) Spider (Vicotnik, xyas, Cassius)

(2) Ingen Spider, Tyr

---

Jag bara fasar för att ulvarna gör något drastiskt i slutert på rundan...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Förlängning på rundan!

Uppdaterade Basenanjis lista med OBD's namn, passa även på att dela upp den i två delar: Man's namn och kvinnonamn. Vi har redan plockat 1 ulv bland kvinnonamnen. Om man räknar bort mig som get så har vi totalt 4 kvinnor och bland dessa har vi redan plockat 1 ulv. Bland männen har vi 7 namn, där endast 1 är bekräftad som bybo: Konrad. Så bör det rimligtvis finnas en troligtvis två ulvar bland de med man's namn.

xyas: Konvar Blåklint
Basenanji: Tork Mada
Vimes: Ragnar
Konrad Konvalj: Mikael
Spider J.: Lucifer
Tyr: Raphael
Pilzeman: Mats

Vicotnik: Maja
!Paxen: Timelda
Unfair: Augusta
OBD: Brunhilda
Cassius: Evi


För övrigt har alla gått ut med sitt fullständiga namn? dvs både för och efternamn?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Förlängning på rundan!

Vicotnik said:
För övrigt har alla gått ut med sitt fullständiga namn? dvs både för och efternamn?
Ja, varför är jag och Basse de enda med efternamn? Alltså jag fattar att änglarna och geten inte har det, men ni andra?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Basenanji said:
Sedan vill jag bara tillägga att !Paxen borde tänka genom sitt case mer ordentligt.

Har vi otur blir vi av med TRE bybor i natt...

(Spider SL-dödas, vi röstar ut !Paxen och varulvarna tar en till)

...och då är det bara en runda kvar innan varulvarna vinner.

Fan, jag känner mig grymt stressad. Hur kan du ta det så coolt !Paxen?
Jag kan tänka mig att rösta på Spider i slutet, endast för att inte riskera att vi förlorar mer än 2 bybor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Re: Förlängning på rundan!

Jahapp, jag bifogar en .pdf. Kan ni se några intressanta mönster där?

Jag inser bara att det finns så oerhört många trådar att dra i här:

Änglar, häxor, demoner, djävlar, ondska...det är för många kategorier! Här tror jag att det sitter olika fraktioner med egna vinstkriterier som inte vill "blotta sig" i onödan. Det de får ha i åtanke är dock att en fraktion som sitter och håller på info också bromsar byns möjligheter att ringa in varulvar. Det hjälper alltså bara varulvarna när en fraktion försöker "spela lågt". Exemplevis så är det skitsvårt för mig att fatta min siarförmåga, när det ser ut som att "häxor" inte spelar em avgörande roll trots allt.

Dessutom undrar jag hur vi ska tolka fluffet? Ragnar och hans mysko ätt...det övergår mitt förstånd just nu. Borde vi (inklusive ragnar/Vimes) i så fall rikta strålkastaren mot de som finns i hans ätt? Dvs xyas och !Paxen? Eller bara !Paxen?

Jag tror, speciellt med tanke på hur lite tid vi har kvar och att Spider inte verkar så intresserad av att delta att det måste outas hejvilt just nu. För byns skull.

---

Och kom ihåg att varulvarna KAN vinna om bara två rundor, så tid är det sista vi har.
 

Attachments

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Förlängning på rundan!

Du har missat i ditt dokument att Vimes inte heller lukar svavel. Dvs Vimes är inte demon.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Förlängning på rundan!

Jag kommer snart (ca 40 minuter) avvika från jobbet för att dra och träna. Bör vara hemma runt 18:30 - 19:00 skulle jag gissa på, så jag kommer vara med i slutet av rundan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Re: Förlängning på rundan!

Och nu har JAG också sett Spider här så jag hoppas att han bidrar lite!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Utröstningen av OBD

Kollade igenom hur det gick till när OBD rök.

Såhär var ställningen en timme innan deadline:
(4) !Paxen: xyas, OBD, Basenanji, Cassius
(2) Cassius: Konrad, Pilzeman
(1) Konrad: !Paxen
(1) OBD: Vimes
(1) Pilze: Vicotnik
(1) Vimes: Tyr
(1) Ingen: Spider

Sedan händer det här:
20:12 Paxen -> OBD
20:14 Cassius -> OBD
20:19 Vico -> Cassius
20:28 Tyr -> OBD
20:34 Basse -> OBD
20:38 Vico -> OBD
20:44 KK -> OBD

Vilket ger slutresultatet:
(7) OBD: Vimes, Paxen, Cassius, Tyr, Basse, Vico, KK
(2) !Paxen: xyas, OBD
(1) Cassius: Pilzeman
(1) Ingen: Spider

Och det säger oss?
Inte så värst mycket så länge vi inte vet Paxens fraktion. Med tanke på att Paxen undkommit att slängas i slaskgropen precis innan deadline två rundor i rad är infon om hans fraktion viktig.

Men om jag säger såhär: Paxen själv vet ju vad han har för fraktion. Han borde rimligtvis kunna göra en hållfastare analys än någon annan i nuläget.

Är Paxen ulv öppnar det upp för intressanta saker imo. Är han bybo säger den här utröstningen oss inte så mycket, medan unfairutröstningen säger oss desto mer.

Jag har svårt att se något annat alternativ än att rösta ut Paxen den här rundan. För det första är han den som producerat överlägset flest konstigheter, och för det andra är hans fraktionstillhörighet nyckeln till att kunna tolka utröstningarna i de två föregående rundorna.

!Paxen, ett förslag
Paxy, du vill ju rösta ut dig själv. Det är ju hedervärt. :gremsmile: Men om du vill göra en riktig insats för byn och bli kanoniserad som byns skyddshelgon så skulle jag vilja att du gjorde en viktig sak.

Kör hårt som fan och skriv så in i helvete massa med skitmycket grejer om allt. Bara ös ur dig grejer om vad du tror om allt och alla. Inga spärrar! Bara skriv! Hur tolkar du utröstningarna? Vem är ängeln som ljuger? Kom igen! Servera byn med massor av bra grejer till nästa runda! Heja!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
FUCK YEAH, SPIDER!

In i tråden och berätta hur det ligger till!

Vem har du siat förra rundan? Varför har du inte skrivit något på hundrafemti år? Vad letar ni änglar efter? Vilka misstänker du?

Go go go!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: unfairs utröstning

Jag undrar varför inget föremål försvann mellan runda två och runda tre. Om någon annan blivit av med sitt föremål bör de gå ut med det.

Det är något som känns fel med föremålsmekaniken. Jag vet inte om det är pga udda konstruktion eller om någon ljuger. OBDs förmåga tyder iofs på udda konstruktion. Den nämner "räddningsaktion" som är väldigt subjektivt. Sedan har vi Cassius förmåga. Om nu Cassius hade en förmåga som tydde på att OBD skulle kunna vara oskyldig varför inte försvara honom? Förvisso känns det om dålig synergi mellan förmågorna. Hans förmåga är konstig också. Varför skulle ulvarna sno föremål? Vi vet redan vad vinstkriteriumet för ulvar är liksom.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: unfairs utröstning

Tyr said:
Jag undrar varför inget föremål försvann mellan runda två och runda tre. Om någon annan blivit av med sitt föremål bör de gå ut med det.

Det är något som känns fel med föremålsmekaniken. Jag vet inte om det är pga udda konstruktion eller om någon ljuger. OBDs förmåga tyder iofs på udda konstruktion. Den nämner "räddningsaktion" som är väldigt subjektivt. Sedan har vi Cassius förmåga. Om nu Cassius hade en förmåga som tydde på att OBD skulle kunna vara oskyldig varför inte försvara honom? Förvisso känns det om dålig synergi mellan förmågorna. Hans förmåga är konstig också. Varför skulle ulvarna sno föremål? Vi vet redan vad vinstkriteriumet för ulvar är liksom.
Precis som många andra trodde jag att OBD snokade efter föremål. Jag gissar att folk sitter och trycker på föremål. Det kanske är smart vid tanke på att det troligtvis är så att någon vill ha tag i dom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: unfairs utröstning

Den enda som jag kan tänka mig har snott min berlock är förstås min incestuösa svåger xyas. Berlocken var min frus, och om xyas var jäkligt sugen på sin syrra kanske han har ett speciellt vinstvillkor där han måste tillskansat sig berlocken för att kunna vinna med byn. Eller något sådant.

Det förklarar dock inte alla andras föremål.

Dessutom är det ju intressant att Cassius har en högaffel, xyas en kniv, och jag hade en berlock. Unfairs bibel kan vi inte lita på.

Vad fan är det för samling grejer? Och varför är de så få? OBDs info om användbara föremål stämmer ju inte in på något.

Kan det vara så, stå ut med mig här det kanske är wacko, att berlocken är det som änglarna letat efter? Stulet. Det var alltså Ragnars fru med djävulstyckes ägodel. Har hon snott det? Men vad innebär resten av föremålen i så fall?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Utröstningen av OBD

Jag håller med Vimes. Jag kan förstå varför man vill dreva mot Spider men inte varför man skulle vilja hänga honom. Om ni tror att Spider är röd så betyder det ju också att !Paxen är röd. Ifall ni har fel om !Spider så hamnar vi i en situation där jag vet att vi har en ängel som gömmer sig. Problemet är att resten av byn inte kan vara säkra. I det här läget gäller det att jag uppfattas som väldigt grön, och jag vet inte om folk tycker det. Om vi hänger !Paxen så kniper vi antingen en ulv eller så grönas jag och Spider. Förvisso kommer antagligen en av oss två nattmördas om vi grönas, men ändå. Det känns som att det ger mer att hänga !Paxen. Vad pinsamt det skulle vara om ulvarna vann genom att !Paxen försökte hänga sig själv. :gremtongue:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,697
Re: Utröstningen av OBD

Ha! Det skulle ju bli ett legendariskt parti i så fall!

---

Men, ändå, jag vill faktiskt vinna. Varför skriver inte !Paxen och Spider? Jag tror nog att de trots allt ÄR varisar och därför försöker hålla så låg profil som möjligt.

Sedan kan jag nästan förstå Spider om han tycker att det är en övermäktig uppgift att läsa ikapp...hö.

Men ändå, rösta åtminstone. För byns skull.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Utröstningen av OBD

Spider behöver egentligen bara läsa den här rundan. Och det är faktiskt inte en mer övermäktig uppgift än man kan förvänta sig från ett varulvsspel.

Varför Paxen inte delger oss sina hulkgröna byboåsikter om han ändå vill röstas ut är ett mysterium.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Jag har varit utanför landet sen i torsdags och idag så är första dagen jag inte har min kollega på jobbet.
Jag kommer att försöka sätta mig in i den här rundan ikväll.
 
Top