Nekromanti Varulv 666 runda 3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Pilzeman said:
Men vad tusan, det här är ju jättesvårt. Jag tycker att både !Paxen och Spider vore bra att hänga, för båda två skulle ge oss info. Men ingen av dem är huvudkandidat. !Paxen är antingen ulv eller så ger hans grönande att Cassius är det. Spider är lite skum, men är han bybo så är det Basse som ska grillas.


Det finns osäkerheter i den här uppställningen, typ Vico, men det är där mina misstankar ligger.

Så, !Paxen eller Spider?

Jag vill inte ha ett lika med lottning, för det säger inte så mycket efteråt baserat på vem som röstade. Finns det någon som vill rädda !Paxen har de fått ett tag på sig. Nu kan vi se om någon vill rädda Spider.

Röst: Spider Jerusalem
Jag tänker hjälpa till här. Om spindeln skulle skriva ett inlägg där han gör någon sorts uppställning med röda vs gröna så skulle jag kunna ändra tillbaka rösten.

Min röst: Spider Jerusalem
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Såhär va:

Jag hade helt uppriktigt hoppats på att Spider inte skulle dyka upp med ett inlägg och bli SL-dödad istället. Det hade gett sjukt mycket till nästa runda om vi hade både Spiders och Paxens fraktioner.

Nu har Spider skrivit ett inlägg om att han ska skriva ett inlägg, som han ännu inte skrivit.

Liksom: det finns goda skäl att rösta ut Spider. Samtidigt tycker jag att han, om han är ulv, har varit sjukt ballsy. Men det kanske han är? Claima Lucifer och hävda att Basse är röd (varför gör han det om han är varulv? Jag får inte ihop det.)

Problemet med att inte rösta ut Paxen den här rundan är att vi åter igen kommer sitta med samma problem i knät som i den här rundan. Och om vi tar Spider, och han är bybo, så kommer det vara totalt kaos i nästa runda. Hur ska vi INTE kunna rösta ut Paxen då? Men är Paxen bybo så förlorar vi om vi tar honom nästa runda...

Jag tycker fortfarande att Paxen är det bästa valet. Jag får inte ihop det att Spider är ulv, siarclaimet, rödsiandet av Basse och allt. Nej.

Därmed inte sagt att jag är hundra på att Paxen är ulv. Men i scenariot att båda är bybor är Paxen ett mycket, mycket bättre val den här rundan.

Min röst kommer att stå kvar hela vägen in i kaklet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Rösträkning

Jag köper inte !Paxens resonemang så jag flyttar över rösten till honom. Han är fortfarande sugen på att hänga outade änglar trots att han inte borde vara det. Enligt så som han tänker så är alltså jag eller Spider en varulv plus att det finns en dold ängel som också är varulv. Fyra änglar varav 50% är varulvar. Äh jag vet inte alltså... Så konstigt tycker jag inte våra änglar har spelat.

Röst: !Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Äh kom igen nu!

Om både Paxen och Spider är bybor så kommer en utröstning av SPider i den här rundan leda till att vi förlorar då vi med största sannolikhet kommer rösta ut Paxen i nästa.

För att undvika det röstar vi ut Paxen den här rundan. Är han grön så har vi bekräftat en hel del saker som vi kommer kunna jobba med på riktigt. Vi kommer få en ordentlig möjlighet att formulera teorier kring utröstningarna i de två föregående rundorna, och vi kommer få bekräftelse på de fyra änglarna, vilket ställer SPider i ett annat ljus.

Är Paxen däremot ulv så är det jackpot.

För byn:

Röst: !Paxen
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Vimes said:
Men är Paxen bybo så förlorar vi om vi tar honom nästa runda...
Det gör vi väl inte?
Runda 3 - 7/2
Runda 4 - 5/2
Runda 5 - 3/2
Runda 6 - 1/2=förlust
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

xyas said:
Vimes said:
Men är Paxen bybo så förlorar vi om vi tar honom nästa runda...
Det gör vi väl inte?
Runda 3 - 7/2
Runda 4 - 5/2
Runda 5 - 3/2
Runda 6 - 1/2=förlust
:gremblush:

Humanister ska inte hålla på med matte. Nå, du har förstås helt rätt.

Dock måste alla hålla med om att Paxen kommer bli utröstad i nästa runda om Spider är bybo. Kanske även om Spider är ulv. Paxen är rätt ände att börja i.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Rösträkning

Jag håller med dig om att om Spider är ulv så har han spelat ett väldigt högt spel. Just nu tror jag det är mer sanolikt att Spider är ulv än !Paxen. Där emot kan jag tänka mig att rösta ut !Paxen om det kommer hjälpa oss nästa runda. Egentligen så skulle jag nog vilja se Pilzeman i galjen, fast i nuläget är det försent att svänga om ett helt drev mot honom.

Jag vet inte om jag borde lita på dig Vimes, men i det här partiet har du spelat bra, du var den som drev på att vi skulle rösta ut unfair samt jag har siat dig som icke demon. I nuläget så får jag nog anse att det grönar dig för tillfället (fyfan vad jag kommer hata mig själv om du är ulv).

Jag har tidigare postat mina tankar kring !Paxen, Basenanji och Spider, där basse säger att !Paxen är häxa, spider säger att Basse har onda tankar. Så om vi nu röstar ut !Paxen och han är röd då är Basse grön och spider bör hängas där på, är !Paxen grön så bör basse hängas.

Suck...

Röst: !Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

(5) Spider (Vicotnik, xyas, Cassius, Pilzeman, !Paxen)
(3) !Paxen (Vimes, Basenanji,Tyr)

Vilket är caset mot Spider? Utöver att han har varit off and away? (Vi kan ju tänka oss att det kan bero på andra saker än att han är ulv.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Bra där, Vico! Nu är det lika igen!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Rösträkning

Vimes said:
Dock måste alla hålla med om att Paxen kommer bli utröstad i nästa runda om Spider är bybo. Kanske även om Spider är ulv. Paxen är rätt ände att börja i.
Kanske. Men jag kan inte låta bli att rösta på scum tells, och jag tycker Spider pingar mer än !paxen. Att hålla sig borta så här mycket verkar orimligt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Jag håller med dig om att om Spider är ulv så har han spelat ett väldigt högt spel. Just nu tror jag det är mer sanolikt att Spider är ulv än !Paxen. Där emot kan jag tänka mig att rösta ut !Paxen om det kommer hjälpa oss nästa runda. Egentligen så skulle jag nog vilja se Pilzeman i galjen, fast i nuläget är det försent att svänga om ett helt drev mot honom.

Jag vet inte om jag borde lita på dig Vimes, men i det här partiet har du spelat bra, du var den som drev på att vi skulle rösta ut unfair samt jag har siat dig som icke demon. I nuläget så får jag nog anse att det grönar dig för tillfället (fyfan vad jag kommer hata mig själv om du är ulv).

Jag har tidigare postat mina tankar kring !Paxen, Basenanji och Spider, där basse säger att !Paxen är häxa, spider säger att Basse har onda tankar. Så om vi nu röstar ut !Paxen och han är röd då är Basse grön och spider bör hängas där på, är !Paxen grön så bör basse hängas.

Suck...

Röst: !Paxen
Varför bör Basse hängas? Ett vågat spel av en ulv att hävda att en bybo är röd, liksom.. Basse anser jag ä väldigt gul.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Rösträkning

caset mot Spider bygger på att har claimat rollen Lucifer, siat Basse = onda tankar, har claimat att han är ängel nr 1, vilket även konrad har gjort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

För övrigt håller jag med om Pilze. Han har varit loj.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
caset mot Spider bygger på att har claimat rollen Lucifer, siat Basse = onda tankar, har claimat att han är ängel nr 1, vilket även konrad har gjort.
Fast. Det är ju inget vidare case för att bevisa att han är ulv, imo. Snarare tycks det tyda på att han ser sig som nummer 1 (Spider outade väl detta först), och att hans siarförmåga eventuellt är kajko (eller att Skendränkaren faktiskt tillhör ulvfraktionen).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,376
Re: Rösträkning

xyas said:
Vimes said:
Dock måste alla hålla med om att Paxen kommer bli utröstad i nästa runda om Spider är bybo. Kanske även om Spider är ulv. Paxen är rätt ände att börja i.
Kanske. Men jag kan inte låta bli att rösta på scum tells, och jag tycker Spider pingar mer än !paxen. Att hålla sig borta så här mycket verkar orimligt.
Men whatafuck. Listan över Paxens alla konstigheter och avvikande resonemang är ju typ längre än, än... något riktigt långt!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Rösträkning

Den härva vi har är att:
Spider siar Basse = Onda tankar
Basse siar !Paxen = Häxa

Är !Paxen god, så ljuger Basse, eftersom vi fått det bekräftat att han inte siar alla kvinnor som Häxor.

Är !Paxen ond så talar Basse sanning och bör därför vara god där av ljuger Spider som säger att basse har onda tankar.

Sen kan det vara så att våra siar förmågor är uppfuckade, men det är inget vi har någon kunskap om så vi bör utgå ifrån att de fungerar.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: Rösträkning

För min del bygger det på att jag verkligen inte tror att !Paxen är en ulv. Spider är den enda andra misstänkta. Vi behöver hänga en ulv och då tror jag att vi borde hänga Spider. Men jag börjar bli osäker nu i och med att han inte ens försvarar sig. Det hade väl en ulv gjort?

Faaaaaaaaaaaaaan! Detta är svårt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Vimes said:
xyas said:
Vimes said:
Dock måste alla hålla med om att Paxen kommer bli utröstad i nästa runda om Spider är bybo. Kanske även om Spider är ulv. Paxen är rätt ände att börja i.
Kanske. Men jag kan inte låta bli att rösta på scum tells, och jag tycker Spider pingar mer än !paxen. Att hålla sig borta så här mycket verkar orimligt.
Men whatafuck. Listan över Paxens alla konstigheter och avvikande resonemang är ju typ längre än, än... något riktigt långt!
Lika långa som antalet inlägg jag har gjort i detta spel?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
Den härva vi har är att:
Spider siar Basse = Onda tankar
Basse siar !Paxen = Häxa

Är !Paxen god, så ljuger Basse, eftersom vi fått det bekräftat att han inte siar alla kvinnor som Häxor.

Är !Paxen ond så talar Basse sanning och bör därför vara god där av ljuger Spider som säger att basse har onda tankar.

Sen kan det vara så att våra siar förmågor är uppfuckade, men det är inget vi har någon kunskap om så vi bör utgå ifrån att de fungerar.
Men om det verkligen är så så bör ju Basse röstas ut? Jag har bara sett det som att hans fömåga inte fungerar
 
Top