Nekromanti Varulv 666 runda 3

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Utröstningen av OBD

Som det är just nu så har jag ingen aning om vem som kan vara ulv. OBD missen har helt förstört för mig, och jag håller på och söker igenom tidigare rundor för ett svar. Ge mig tid och jag kanske kan komma upp med något alternativ.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: unfairs utröstning

Vimes said:
Kan det vara så, stå ut med mig här det kanske är wacko, att berlocken är det som änglarna letat efter? Stulet. Det var alltså Ragnars fru med djävulstyckes ägodel. Har hon snott det? Men vad innebär resten av föremålen i så fall?
Det här tror jag definitivt på. Resten av föremålen är bara rökridå (om det nu inte är så att någon ljugit om utrustning). Din fru blev ju trots allt mördad av en demon av någon anledning. Vad det betyder spelmekaniskt däremot är lite svårare.

Och till mitt försvar vill jag säga att jag aldrig begått en incestuös handling. Jag bara ville göra det :gremtongue:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Re: unfairs utröstning

Jahapp. Tre och en halv timme kvar och jag sitter på nålar.

Hoppas att ni orkar dela med er av åsikter och röster...

!Paxen, Spider och...Tyr?!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
!Paxen försöker tänka..

Jag tänkte kolla efter koppling mellan Unfair och någon annan spelare. Men detverkar som att unfair var väldigt noga med att försöka undvika 1 vs 1 stid mot någon, och han citerar verkligen inte ofta.

Vicotnik fiskade efter DTF i början, och har sedan dess haft ett ganska lagom spelande. Inget som direkt tyder på varulvande.

Spider har varit.. Spider. Jag tycker mig känna igen hans spelande sen tidigare, inget som direkt sticker ur mängden.

Vimes har varit ovanligt defensiv. Inte nödvändigtvis att han går all-out med att försöka försvara det han har sagt eller tycker, men han har inte varit lika offensiv som tidigare. Det gillar jag inte. Då det har funnits info om att någon hos Ragnars ätt kan vara ulv så finns det anledning att fundera på om just Vimes borde röstas ut.

Det är det jag har kommit fram till just nu. Jag ska fortsätta kolla på tid rundor, men som det är nu så kan Vimes vara ett bra alternativ till mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: unfairs utröstning

xyas said:
Vimes said:
Kan det vara så, stå ut med mig här det kanske är wacko, att berlocken är det som änglarna letat efter? Stulet. Det var alltså Ragnars fru med djävulstyckes ägodel. Har hon snott det? Men vad innebär resten av föremålen i så fall?
Det här tror jag definitivt på. Resten av föremålen är bara rökridå (om det nu inte är så att någon ljugit om utrustning). Din fru blev ju trots allt mördad av en demon av någon anledning. Vad det betyder spelmekaniskt däremot är lite svårare.

Och till mitt försvar vill jag säga att jag aldrig begått en incestuös handling. Jag bara ville göra det :gremtongue:
Alright. Har andra synpunkter på den här teorin?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: !Paxen försöker tänka..

!Paxen said:
Vicotnik fiskade efter DTF i början, och har sedan dess haft ett ganska lagom spelande. Inget som direkt tyder på varulvande.
För att vara helt ärlig är det bara Vicos outning som gör att jag lägger honom i "Dessa borde vara gröna"-facket. Jag tycker inte hans spel har varit övertygande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: !Paxen försöker tänka..

Äh, det är förstås inte helt sant. Hans outning samt hans röst på unfair. Är däremot Paxen ulv ska jag överväga att Vico är en demonbesatt get.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: unfairs utröstning

Vimes said:
xyas said:
Vimes said:
Kan det vara så, stå ut med mig här det kanske är wacko, att berlocken är det som änglarna letat efter? Stulet. Det var alltså Ragnars fru med djävulstyckes ägodel. Har hon snott det? Men vad innebär resten av föremålen i så fall?
Det här tror jag definitivt på. Resten av föremålen är bara rökridå (om det nu inte är så att någon ljugit om utrustning). Din fru blev ju trots allt mördad av en demon av någon anledning. Vad det betyder spelmekaniskt däremot är lite svårare.

Och till mitt försvar vill jag säga att jag aldrig begått en incestuös handling. Jag bara ville göra det :gremtongue:
Alright. Har andra synpunkter på den här teorin?
Det som skulle kunna påverkas spelmekaniskt vore ifall en specifik spelare måste få tag i objektet för att kunna vinna antingen gemensamt med byn eller med ulvarna. Jag har där emot svårt att tro att spelet tar slut bara för en specifik spelare har fått tag på objekt x.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: !Paxen försöker tänka..

Vimes said:
!Paxen said:
Vicotnik fiskade efter DTF i början, och har sedan dess haft ett ganska lagom spelande. Inget som direkt tyder på varulvande.
För att vara helt ärlig är det bara Vicos outning som gör att jag lägger honom i "Dessa borde vara gröna"-facket. Jag tycker inte hans spel har varit övertygande.
Vicotnik har inte varit varken diekt offensiv elle defensiv, varken inaktiv eller speciellt, eh, överaktiv, har känts mer som att han sitter på åskådarläktaren och kolla av spelet. Som sagt, lagom spelande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Re: unfairs utröstning

Nä, jag vet inte heller om jag tycker det funkar spelmekaniskt. Vad tros om att ulvarna måste ha föremålet för att kunna få nattmörda? Ingen väktare alltså, utan att ulvarna missade sitt första nattmord berodde på att de inte hade föremålet. Det skulle kunna vara en mekanism för att göra massoutning till något dåligt.

Om det är så kan det mycket väl innebära att ulvarna var fler än tre från början, eftersom det skulle kunna innebära att ulvarna inte får några nattmord öht.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: unfairs utröstning

Ulvarna kan max var tre kvar, för annars skulle vi ha förlorat i nuläget. Och är det tre kvar och vi tar fel nu så är vi körda och då har vi inte råda att rösta ut !Paxen bara för att verifiera information, utan då måste vi verkligen knipa en ulv nu.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: !Paxen försöker tänka..

Dom som jag anser vara mest gröna just nu är:

Cassius (har dock varit svårt att få en uppfattning om honom)

Xyas (har dock svårt att kommaihåg vad h*n har sagt)

Pilzeman (tycker dock att han inte har behövt försvara sig överhuvudtaget)

Basse (även om jag inte vet vad jag ska to om hans siande..)

Dessa vill jag INTE ska röstas ut just nu.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: unfairs utröstning

Basenanji said:
Jahapp. Tre och en halv timme kvar och jag sitter på nålar.

Hoppas att ni orkar dela med er av åsikter och röster...

!Paxen, Spider och...Tyr?!
Vet inte. Jag önskar att jag satt inne med den perfekta analysen, men det gör jag inte. Planen just nu är densamma som den varit från runda ett. Rösta ut !Paxen om inte något bättre dyker upp. Jag väntar på mer från !Paxen och något alls från Spider.

Jag har mina tvivel om Spider, men jag kan slänga en röst där som uppmuntring att komma med i spelet igen. När vi kommer närmare deadline så får jag försöka ta ställning till situationen då.

Röst: Spider Jerusalem
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: unfairs utröstning

Jag känner mig ganska mållös. Vete fan vad jag ska göra för att hjälpa till! Har försökt gå igenom gamla inlägg ser inget där direkt. Litar inte på mitt eget omdöma heller. Är det något smutsgöra som måste bli gjort så gör jag gärna det. Typ läsa igenom något särskilt eller liknande. Hur tycker ni jag ska göra med förmågan nästa runda?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Rösträkning

(4) !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, Pilzeman)
(4) Spider (Vicotnik, xyas, Cassius, Tyr)

(1) Ingen: Spider
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Rösträkning

I nuläget så kommer Spider vara den som lägger den avgörande rösten, vilken han med stor sannolikhet inte kommer lägga på sig själv. Dvs !Paxen kommer åka ut detta parti. Skulle nu inte Spider lägga sin röst eller rösta på någon annan spelare så misstänker jag att det kommer lottas om vem som åker. Vilket kommer bidra till att vi får lite mindre info än om vi med majoritet skulle rösta ut någon.

I dreven som de ser ut just nu så litar jag inte på Pilzeman i drevet mot !Paxen, Basenanji och Vimes anser jag vara mer eller mindre gröna.

I drevet mot Spider så litar jag inte på Cassius, trots hans förmåga att följa föremål. Eftersom det är den enda förmåga som rör föremål så skulle det kunna vara en förtäckt lögn på en förmåga som snor föremål, men det kan vi inte veta. Annars så finner jag både Tyr och xyas trovärdiga i drevt mot Spider.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: unfairs utröstning

Jag har funderat på om vi kan lära oss något från det här inlägget från unfair. Det känns som om unfair diskret försöker röda de som reagerar starkast. Betyder det att de som reagerar starkast är gröna? Jag tror inte han skulle kläckt den kommentaren på slutet om han haft en ulvkompis där. Men det är fullt möjligt att Spider fortfarande är en ulvkompis han försöker ta avstånd från. Vad tror ni andra?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: unfairs utröstning

Tyr said:
Jag har funderat på om vi kan lära oss något från det här inlägget från unfair. Det känns som om unfair diskret försöker röda de som reagerar starkast. Betyder det att de som reagerar starkast är gröna? Jag tror inte han skulle kläckt den kommentaren på slutet om han haft en ulvkompis där. Men det är fullt möjligt att Spider fortfarande är en ulvkompis han försöker ta avstånd från. Vad tror ni andra?
Svårt att säga med tanke på att det var i samband med att Spider postade det bibliska citatet om Besten. Men ja det är trots allt en intressant reaktion du hittat från Unfair. Nu kommer jag inte ihåg ifall det var någon mer som reagerade på liknande sätt som unfair, har för mig att han vara den enda som reagerade på det sättet medan alla/många andra vart väldigt förvirrade.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: Rösträkning

Vicotnik said:
(4) !Paxen (Vimes, !Paxen, Basenanji, Pilzeman)
(4) Spider (Vicotnik, xyas, Cassius, Tyr)

(1) Ingen: Spider

Jag får lust till att rösta på Spider ändå.

Jag har varit utanför landet sen i torsdags och idag så är första dagen jag inte har min kollega på jobbet.
Jag kommer att försöka sätta mig in i den här rundan ikväll.
Vafan!? Jag föstår att han inte är i Sverige, men det är ett sådant icke-inlägg! Kunde han inte ha lagt någon röst ändå? Sagt vilka han vill se kvar i nästa runda?

Jag måste fundera.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Rösträkning

Men vad tusan, det här är ju jättesvårt. Jag tycker att både !Paxen och Spider vore bra att hänga, för båda två skulle ge oss info. Men ingen av dem är huvudkandidat. !Paxen är antingen ulv eller så ger hans grönande att Cassius är det. Spider är lite skum, men är han bybo så är det Basse som ska grillas.


Det finns osäkerheter i den här uppställningen, typ Vico, men det är där mina misstankar ligger.

Så, !Paxen eller Spider?

Jag vill inte ha ett lika med lottning, för det säger inte så mycket efteråt baserat på vem som röstade. Finns det någon som vill rädda !Paxen har de fått ett tag på sig. Nu kan vi se om någon vill rädda Spider.

Röst: Spider Jerusalem
 
Top