Nekromanti Varulv 666 runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Efter het debatt har slutligen byborna slutit upp mot en person. Ond Bråd Död får gå the walk of shame ut att dömas av bybohopen därut. Under vilda skrin kläs så stackarn i tjära och fjädrar och jagas vilt skriande ur byn.

Grattis byn, ni har jagat ut en oskyldig bybo!!

(Oj, här glömmer jag grejer). Ni hittar också en död Konrad Konvalj intryckt bakom ett par höbalar.

Deltagare (gröna lever, röda är döda):
Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Spider Jerusalem
Unfair
Ond bråd död
Cassius
Pilzeman
Basenanji

Den här rundan slutar på Onsdag klockan 22.00.

Ps. rundan slutar senare pga rollspel.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Grattis byn, ni har jagat ut en oskyldig bybo!!
Fnuck!


Okej, det hade varit bättre att jag hade åkt ut.

Vad har siarna fått reda på?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Asch! Sorry OBD!

Jag vill hävda att det är tillbaka till Pilze/Cassius eller en taktisk utröstning av Paxen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Sen: alla som röstade på OBD i slutet får gärna motivera varför. Det var sjukt mycket "Alla röstar där så vafan, ja gö väl dä också då, höhöh!" Över huvud var det jävligt dåligt med ställningstaganden i förra rundan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Xyas har för övrigt konsekvent duckat undan något som helst ansvar:

- vad hände förra rundan? Du var inte där?
- vem röstar vi ut nu?
- vilken är din koppling till mig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Arghh!

Tack till både Unfair och OBD!

Sedan till oss i byn: vi suger.

Jääävligt irriterande och sämst av alla är fan jag.

Skärpning major. Jag har siat dock...Cassius.

Vic?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Asch! Sorry OBD!

Jag vill hävda att det är tillbaka till Pilze/Cassius eller en taktisk utröstning av Paxen.
Då vill jag hävda att när jag la min röst så fanns det bara 1 röst på OBD, såvitt jag kunde se. Efter så vällde det in röster på OBD, så antingen är jag jävligt duktig på att få folk att byta åsikt, eller så var det extrem otur.

Eller, så trodde ulvarna att dom kunde få lite bybo-poängom jag röstades ut "Jag trodde inte att Pax var ulv!".

Jag tror just nu mer på att det var max 1 ulv bland dom som röstade ut OBD. Däribland finns jag
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Sen: alla som röstade på OBD i slutet får gärna motivera varför. Det var sjukt mycket "Alla röstar där så vafan, ja gö väl dä också då, höhöh!" Över huvud var det jävligt dåligt med ställningstaganden i förra rundan.
Jag trodde helt seriöst att OBD var en ulv. Jag tyckte att det var misstänkt spelande, jag tyckte att han var förvånansvärt tvärsäker på just mig, men struntade i vibbar från alla. Jag är en dålig spelare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Haha, fan du är extrem på att uttrycka dig illa, Paxen.

"Jag tror just nu mer på att det var max 1 ulv bland dom som röstade ut OBD. Däribland finns jag"

Stor humor.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vimes said:
Sen: alla som röstade på OBD i slutet får gärna motivera varför. Det var sjukt mycket "Alla röstar där så vafan, ja gö väl dä också då, höhöh!" Över huvud var det jävligt dåligt med ställningstaganden i förra rundan.
Anledningen till att jag (och antagligen KK) var på OBD var eftersom han drog fram en sak helt oprovocerat som bara en ängel eller en tjuv skulle kunna veta. Det var extremt dumt att göra det så nära röstningsdags. Nu var det bara en olycklig slump...

Förutom det så har han känts väldigt off. Jag har många gånger undrat vad han sysslat med in mitt sinne. Jag trodde att han var en gömd ängel och det där sista var droppen som fick bägaren att rinna över.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Basenanji said:
Arghh!

Tack till både Unfair och OBD!

Sedan till oss i byn: vi suger.

Jääävligt irriterande och sämst av alla är fan jag.

Skärpning major. Jag har siat dock...Cassius.

Vic?
Vad bra! Jag har också använt min förmåga. Det var intressant.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Haha, fan du är extrem på att uttrycka dig illa, Paxen.

"Jag tror just nu mer på att det var max 1 ulv bland dom som röstade ut OBD. Däribland finns jag"

Stor humor.
Jo, jag är ju det..


Det jag menade var att bland dessa misstänkta så finns jag. Huruvida jag mer eller mindre misstänkt, det får ni säga.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
...och Konrad! Å, jag kommer sakna dig! Ulvarna var fulla förra rundan, men de ska ha cred för att de tog ut dig...

Skitbajskorvshelvete!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
...och Konrad! Å, jag kommer sakna dig! Ulvarna var fulla förra rundan, men de ska ha cred för att de tog ut dig...

Skitbajskorvshelvete!
Mmmm, hade önskat att de nattmördat mig istället. Men de tar ju förstås de bättre spelarna.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Hur gör vi nu? Vilka finns på listan och vem har inte outat sina saker. Detta är sjukt förvirrande.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
Xyas har för övrigt konsekvent duckat undan något som helst ansvar:

- vad hände förra rundan? Du var inte där?
- vem röstar vi ut nu?
- vilken är din koppling till mig?
Duckat ansvar har jag inte gjort. Det vet jag inte var du får ifrån.

- Jag la en motiverad röst på !paxen och var sedan utan internet rundan ut, något som jag flaggade för i god tid innan.

- Vi röstar ut !paxen såklart (fast vi ska höra resultaten av sianden och så vidare först).

- Jag kan nog tänka mig att outa det sista i min roll. Men först vill jag läsa igenom det jag missade i runda 2. Återkommer därefter.
 
Top