Nekromanti Varulv 666 runda 3

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Basenanji said:
Öh, va? Varför det?
Jag vet inte vem som införde den här tilläggsregeln först men jag erbjuder er möjligheten att avsluta rundan tidigare om typ byn är enhällig. Detta för att rundorna inte ska stå still utan att nåt händer på flera dar. Det är kanske inte aktuellt nu men då slipper ni ställa frågan senare i alla fall. :gremsmile:
Det var jag som införde den i mitt Ankeborgsspel.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Hänger vi !Paxen får vi följande effekt:
!Paxen är bybo, vilket indikerar att Basenanji har ljugit/blivit påverkad i sitt siande och bör rimligtvis hängas och är Basenanji skurk så friar det Spider.
Är !Paxen skurk så friar det enligt mig Basenanji och då bör Spider granskas ordentligt i sömmarna och rimligtvis hängas eftersom han då fått felaktigt siande eller ljugit.
Så jag kan mycket väl tänka mig att hänga !Paxen också den här rundan.

Hänger vi !Paxen och han är bybo så anser jag det stärka xyas ställning i och med att han var den som la den avgörande rösten i runda 1.

Tyr, anser jag sitta hyfsat stabilt som ängel, till skillnad från Spider som sagt sig vara nummer 1, vilket även Konrad (bybo) sa sig vara.

Vimes tycker jag spelar bra, jag siade honom runda 2 och han var inte demon vilket förvisso inte OBD heller var, men jag finner ändå att Vimes spelar ett stabilare spel än vad OBD gjorde.

Basenanji anser jag göra ett väldigt bra jobb och jag känner mig hyfsat säker på att han är bybo, men så länge spider, !paxen och basenanji "härvan" inte rikigt har löst sig så vågar jag inte lita på basse fullt ut. Hans excel/pfd filer är väldigt hjälpsamma.

Och som vanligt så har jag inte lyckats få någon uppfattning av Pilzeman, på tok för anonym för min smak.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vicotnik said:
Hänger vi !Paxen får vi följande effekt:
!Paxen är bybo, vilket indikerar att Basenanji har ljugit/blivit påverkad i sitt siande och bör rimligtvis hängas och är Basenanji skurk så friar det Spider.
Är !Paxen skurk så friar det enligt mig Basenanji och då bör Spider granskas ordentligt i sömmarna och rimligtvis hängas eftersom han då fått felaktigt siande eller ljugit.
Så jag kan mycket väl tänka mig att hänga !Paxen också den här rundan.

Hänger vi !Paxen och han är bybo så anser jag det stärka xyas ställning i och med att han var den som la den avgörande rösten i runda 1.

Tyr, anser jag sitta hyfsat stabilt som ängel, till skillnad från Spider som sagt sig vara nummer 1, vilket även Konrad (bybo) sa sig vara.

Vimes tycker jag spelar bra, jag siade honom runda 2 och han var inte demon vilket förvisso inte OBD heller var, men jag finner ändå att Vimes spelar ett stabilare spel än vad OBD gjorde.

Basenanji anser jag göra ett väldigt bra jobb och jag känner mig hyfsat säker på att han är bybo, men så länge spider, !paxen och basenanji "härvan" inte rikigt har löst sig så vågar jag inte lita på basse fullt ut. Hans excel/pfd filer är väldigt hjälpsamma.

Och som vanligt så har jag inte lyckats få någon uppfattning av Pilzeman, på tok för anonym för min smak.
Det låter smart. Jag borde också rösta och har inte så mycket tid idag.

Röst: Spider
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Jag är inte alls så säker på att det är så enkelt som Vic och Vimes lägger fram det. Och då hävdar jag att det är en syn osäkerhet som grundar sig i att jag faktiskt inte vet vem som är ulv respektive bybo. Det jag blir nervös av är resonemang som är så där tvärsäkra: "Om A är ulv så är B bybo!". Så enkelt behöver det inte vara och att resonera på det sättet i det här läget är kritiskt: vi har bara två rundor på oss innan ulvarna har vunnit! Därför är det ytterst känsligt att dra slutsatser av två, på varandra följande hängningar. Det kan vara så att en ulv föreslår ett visst resonemang för att på så sätt kunna hänga två bybor. Ulvarna vet ju hela tiden vem som är vem!

Därför vill jag bredda möjligheterna till hypoteser.

Jag kan tänka mig att !Paxen och Spider är oskyldiga, båda två, faktiskt. Spider är ju ängel och kan ha fått en skum roll av Recca, vars mångbottnade spelupplägg kan vara så att ulv- status inte är synonymt med änngel/demon-status.

Men jag tycker ändå att Spider borde röstas ut i nuläget. Han har gått ut med en siarförmåga som jag tycker känns otrovärdig, han har hoppat av spelet (?) och han har claimat en suspekt roll: Lucifer. Det är grymt kaxigt att våga gå ut med att man heter Lucifer, eftersom man förknippar en sådan roll med onda makter. Å andra sidan är det kanske inte så konstigt om man betänker att Spider tidigare har spelat vågat.

Den här rundan är den viktigaste och vi behöver all tid vi kan få. Dessvärre krockar den med en långhelg, vilket jag tror förklarar den låga aktiviteten. Men snart kommer vardagen tillbaka. Vi kan väl ägna tiden åt så kvalificerade diskussioner som möjligt, så tror jag att vi tar en ulv till!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Och för att initiera en sådan kvalificerad diskussion: vad är caset mot !Paxen egentligen?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Det uppenbara är ju för min del att !Paxen är häxa, men jag tvivlar lite på att min siarförmåga så okomplicerat hittar ulvar. Däremot kan jag tänka mig att det finns ulvar bland häxorna. Vad finns det i övrigt att misstänka Pxen för?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
FEL!

Hey...satt och kollade lite och inser att Recca missade Tyr! Alltså har vi nio deltagare kvar i spel och förmodligigen två ulvar. Alltså:

Om vi inte lyckas fånga någon ulv är det minst tre rundor kvar!

Det här kan bli spännande!

Dessa är kvar:

Cassius
Tyr
Pilzeman
Vimes
Vicotnik
Basenanji
!Paxen
Spider Jerusalem
xyas


Ej kvar:
Unfair – varulv
Konrad Konvalj – bybo
Ond Bråd Död – bybo
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Den här rundan måste vi rösta ut mig, om vi inte verkligen kan ta ut en ulv. Jag ska komma fram med någon vettig teori som ni kan använda er utav när jag är ute.




Förresten, jag måste nämna (och nu kommer folk kunna se hur insnöad jag är på varulvsspel) att jag hade en dröm där vi som by hade förlorat. Dom två som var varulvar var Spider och Vicotnik. Jag har ingen anledning att tro att det stämmer, dock så vill jag inte riskera att missa att skryta om en eventuell "sanndröm"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: FEL!

Ojdå! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag råkade missa Tyr. Han är förstås fortfarande med i spel. :gremlaugh:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Haha!

Grejen är att nu, i det här läget så har vi inte råd att ta ut en bybo. Så !Paxen, du måste hjälpa oss att ta en varulv. Om vi analyserar varför det skulle kunna vara bra att ta ut dig ser det mest ut att handla om att bekräfta ditt fluff och just nu har väl inte det så himla stor betydelse?

Eller har jag missat något?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Däremot undrar jag vad Spider håller på med? Om han inte skriver något innan torsdag utgår jag från att han blir avskriven automagiskt?

:gremshocked:

Om han då är bybo och vi röstar ut en bybo PLUS att varisarna dödar en bybo...då är vi i ett dåligt läge.

Är han varulv däremot...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Jag bidrog ju med att skicka OBD i galgen rätt ordentligt och nu kansek jag gör nästa tabbe, men fan vad jag blir stirrig av att läsa fökjande av Pilzeman:

Pilze said:
Men wooh! Vem var det som lugnade mig med att "äsch, så mycket bättre har inte wrnu-byn blivit?" Det är ju bullshit, vi äger.
Vaddå "lugnade"? Det där är jäkligt skumt. Bara varulvar lugnar varandra med orden att byn inte har blivit bättre.

Snälla Pilze, kommentar tack. och snälla ni andra, säg att det bara är en felskrivning...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
TYR?

Tyr, när du skriver så här:

Tyr said:
Anledningen till att jag (och antagligen KK) var på OBD var eftersom han drog fram en sak helt oprovocerat som bara en ängel eller en tjuv skulle kunna veta. Det var extremt dumt att göra det så nära röstningsdags. Nu var det bara en olycklig slump...
...så inser jag att dealen med änglar och stulna föremål spelar större roll än vad jag kunde ana. Dessutom verkade du och KK ha någon sorts gemensam info som avgjorde hur ni röstade. Jag hoppas verkligen att du reder ut ett och annat i den här soppan.

Och att prio ett är ulvar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
Jag bidrog ju med att skicka OBD i galgen rätt ordentligt och nu kansek jag gör nästa tabbe, men fan vad jag blir stirrig av att läsa fökjande av Pilzeman:

Pilze said:
Men wooh! Vem var det som lugnade mig med att "äsch, så mycket bättre har inte wrnu-byn blivit?" Det är ju bullshit, vi äger.
Vaddå "lugnade"? Det där är jäkligt skumt. Bara varulvar lugnar varandra med orden att byn inte har blivit bättre.

Snälla Pilze, kommentar tack. och snälla ni andra, säg att det bara är en felskrivning...
Eftersom det hær var i konversation med mig så svarar jag. I sin kontext ær det han sæger inte konstigt, i och med att han uttryckt prestationsångest øver effektiviteten i sitt spelande.

Dra inte førs tora væxlar på såna hær detaljer. Det var sånt som fick OBD utrøstad førra rundan. Vi har mer solida grejer att gå på i nuløget.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: TYR?

Basenanji said:
Tyr, när du skriver så här:

Tyr said:
Anledningen till att jag (och antagligen KK) var på OBD var eftersom han drog fram en sak helt oprovocerat som bara en ängel eller en tjuv skulle kunna veta. Det var extremt dumt att göra det så nära röstningsdags. Nu var det bara en olycklig slump...
...så inser jag att dealen med änglar och stulna föremål spelar större roll än vad jag kunde ana. Dessutom verkade du och KK ha någon sorts gemensam info som avgjorde hur ni röstade. Jag hoppas verkligen att du reder ut ett och annat i den här soppan.

Och att prio ett är ulvar.
Det är inte så mycket att reda ut. Mitt PM nämner flera tjuvar, dvs det är inte bara en ängel som har norpat föremålet utan det är troligt att samtliga varulvar var där. Information om föremålet är sådant som bara änglar (vi har vårt uppdrag) och tjuvarna (de stal det) kan vet om. Så när OBD som inte gått ut med att han var ängel går ut med info som bara änglar kan ha vad ska vi liksom tro? Detta visar hur farligt det är att ta upp sekundära källor.

Sedan får jag ursäkta för att jag hållt mig borta. Att bli kallad idiot multipla gånger sög bort allt det roliga från spelet, så jag har behövt den här tiden för att avgöra om jag ska fortsätta spela eller inte. Jag har bestämt att jag ska spela rundan ut iaf så får jag se om jag börjar ha kul igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Håller med xyas här. Jag noterade också Pilzes lite avvikande formulering förra rundan, men som sagt, det är nog inget att hänga upp sig vid.

Däremot finns Pilze med i min lista över misstänkta. Cassius anser jag grönas av att Basse inte fick häxping på honom. Det vore ju för sjukt om Den Skenhelige Skendränkaren inte får ping på en riktig häxa.

Om jag ska göra någon nytta är det Pilze jag ska kolla in. Jag ser dock Paxen som ett reellt alternativ den här rundan, och ska man vara efterklok skulle vi tagit honom redan förra.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
Om jag ska göra någon nytta är det Pilze jag ska kolla in. Jag ser dock Paxen som ett reellt alternativ den här rundan, och ska man vara efterklok skulle vi tagit honom redan förra.
Det är lätt att vara efterklok. När OBD skrev sina sista inlägg förra rundan så blev jag så jävla säker på att OBD var ulv, och jag tog jävligt illa vid närjag fick se att han var bybo. Seriöst, om ni inte är tillräckligt säkra på att en är ulv, ta ut mig!

Och, utifall att jag kan det, så röstar jag på mig själv

Min röst: !Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: TYR?

Tyr said:
Sedan får jag ursäkta för att jag hållt mig borta. Att bli kallad idiot multipla gånger sög bort allt det roliga från spelet, så jag har behövt den här tiden för att avgöra om jag ska fortsätta spela eller inte. Jag har bestämt att jag ska spela rundan ut iaf så får jag se om jag börjar ha kul igen.
Om du refererar till mig så ber jag om ursäkt, även om jag (nog) har för mig att jag bara ballade ur en gång och skrev att du spelade dåligt. Hursom ber jag om ursäkt för det.

Grejen är att jag har suttit och blivit frustrerad över att jag blir misstrodd när jag anser att jag varit outningsoffensiv och effektiv i mitt användande av min info. Som jag skrev i förra rundan till dig, Tyr, så är det enda vi kan säga något om oss själva, och du är förstås inte dålig, det är jag som var frustrerad och lite rövhålig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
...

Paxen, börja i änden att vi ska hitta en ulv. Är det så att du tycker att vi inte vaskat fram någon imorgon kväll så ser jag fram emot att du röstar på dig själv. Men i första hand vill du väl rösta på en ulv?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vimes said:
...

Paxen, börja i änden att vi ska hitta en ulv. Är det så att du tycker att vi inte vaskat fram någon imorgon kväll så ser jag fram emot att du röstar på dig själv. Men i första hand vill du väl rösta på en ulv?
Dom alternativen jag har nu är:

Vimes (av anledningar jag har nämnt tidigare)
Någon av änglarna, ev Spider först (av tidigare nämnda anledningar)
Och sist Basse, pga hans felaktiga siande av mig.

Jag ser inte någon av dessa som ett bra alt just nu.

Värt att nämna ang Basses siande. Det finns ju ett par olika anledningar till att det kan ha gått som det har gjort. Ingenstans i min roll så står det att jag är häxa, så om jag sias som röd för att jag skulle vara häxa så är det något som inte omnämns i min roll.
 
Top