Nekromanti Varulv 666 runda 3

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vimes said:
Sen: alla som röstade på OBD i slutet får gärna motivera varför. Det var sjukt mycket "Alla röstar där så vafan, ja gö väl dä också då, höhöh!" Över huvud var det jävligt dåligt med ställningstaganden i förra rundan.
Smart. Jag skrev varför jag trodde han var en ulvis, flera gånger. Dock ska det sägas att jag inte startade drevet mot honom.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Basenanji said:
...och Konrad! Å, jag kommer sakna dig! Ulvarna var fulla förra rundan, men de ska ha cred för att de tog ut dig...

Skitbajskorvshelvete!
Det var ju förresten inte så konstigt att dom tog ut Konrad, iom att han sa att han skulle outa/avslöja något i denna runda.

För, han avslöjade det väl inte innan?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag är sämst på att planera, och blir inte mycket bättre. Jag vet inte hur tusan jag tänkt, men det har liksom bara blivit att jag varit borta från spelet hela dagarna, och när jag kommit hem sent har all tid jag haft gått till att läsa igenom, inse att jag inte hänger med och sedan hinner jag inte mer.

På tisdag kväll har jag tid igen. Har jag inte uppdaterat mig, skrivit massa bra skit och lagt en väl underbyggd röst innan onsdag lunch så får ni hänga ut mig, för då har jag förtjänat det bara på inaktivitet.

Needless to say missade jag röstsvägningarna i slutet av rundan där, och min röst låg på Cassius hela tiden. Jag misstänkte OBD, och jag har svårt att tänka mig att båda de övriga ulvarna antingen röstade på unfair eller sket i situationen, vilket gör att jag eller Cassius måste vara ulv. Och jag vet ju vem jag är.

Röst: Cassius

Prio för grävande enligt mig är att se över känslan i slutet av runda 1 för att se om ulvarna kunde märka av att unfair var körd, och därför faktiskt gjort som jag inte tror att de gjorde för att gröna sig. I så fall är de som bytte till unfair sist misstänkta.

Efter det kommer förra rundans slutspel, och vilka som fick OBD hängd. Generellt tror jag ulvar har lättast att ligga i mittenfåran: inte starta drevet mot en bybo, inte hoppa på det som sista avgörande röst utan de som "ja, det har du rätt i, han låter misstänkt" och joinar i drevet. Men i det här fallet var Cassius väldigt tidigt ute med att svartliste OBD iofs, och honom misstänker jag ju skarpt…

Jag behöver sova nu.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Siade Vimes.
Mina anledningar till det var för att se ifall det fanns någon betydelse i att jag letade efter min husbonde, vilket det inte verkar göra.
Min andra anledning var för att se ifall jag kunde stärka Vimes som bybo och där med stärka ställningen mot !Paxen.
Mitt resultat av mitt siande blev att Vimes inte luktar svavel, dvs inte är demon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och jag siade Cassius, som inte (!) är häxa.

Om nu ingen la sig emellan eller något.

Jag tror i nuläget att gruppen änglar vinner på att de är intakta till och med slutet eller något. Det betyder att änglarna måste dels rösta ut ulvar OCH icke-änglar. Mitt ironiska jag hånflinar lite åt att KK åkte ut därför.

Kan vi försöka ta ulvarna först och främst?

Dessutom tycker jag att byn verkar byn bete sig lite väl stirrigt. Jag föreslår att vi istället för att gräva ned oss i idiotiska detaljer, fokuserar på mer gedigna analyser och balanserar Scum tells med fluffinfo. Och sådana där banala tekniker som at hela tiden hjälpas åt att kola vem som röstar på vad och vem som har outat vad.

Ja, jag har knappast spelat speciellt bra själv. Jag ska ta åt mig av kritiken förstås. Men vi måste fan kämpa nu! Det duger inte att göra som Pilze och lägga sig ner och bara vänta på döden... Fight back! Vi ska ta dem!

Hör ni det ulvjävlar? VI KOMMER TA ER!
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Vad bra att det alltså är upprätt. Tror vi då att !Paxen är ulv-häxan(om det överhuvudtaget finns någon sådan).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Basenanji said:
Och jag siade Cassius, som inte (!) är häxa.

Om nu ingen la sig emellan eller något.
Okej, jag tror knappast att ulvarna har någon förmåga som kan störra ut vårat siande i och med att de verkar vara rätt så begränsade i sitt användaning område. Men vi kan inte vara 100% säkra på detta.
Fluff mässigt så kan jag ändå finna detta rimligt i och med att recca skrev i start inlägget att spelet skulle vara mångbottnat, vilket jag tror kan ha att göra med att saker och ting inte alltid är vad det verkar vara (fluffmässigt), dvs den som har fått rollen häxa behöver inte nödvändigtvis vara häxa osv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
xyas said:
- Jag kan nog tänka mig att outa det sista i min roll. Men först vill jag läsa igenom det jag missade i runda 2. Återkommer därefter.
Nu har jag läst igenom runda 2, och jag förstår inte riktigt hur det gick som det gick. Caset mot OBD är lövtunt.

Nå, jag tar och outar resten av min roll nu, för det finns typ inget kvar.

Mitt namn är Konvar Blåklint. Ragnars hustru var min syster (så Ragnar är min svåger). Att hon var gift med en annan och min syster har inte hindrat mig från att gå runt och vara kåt efter henne. Detta, tillsammans med traumat av att se Lillith snaska i sig henne, har gjort att jag ägnat mycket tid åt att flagellera mig själv för att driva ut synden ur min kropp. Det har gått sådär. När ladan började ryka gav Ragnar mig en vattenhink som jag raskt ditchade och istället drog min kniv som jag överväger att använda på mig själv för att göra slut på eländet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag tänker hedra OBD med att börja rösta på Spider. OBD menar helt kallt att om Bibeln finns är Lucifer förstås redan en fallen ängel.. Dessutom var han helt frånvarande förra rundan. Dessutom är hans siarförmåga det märkligaste jag har stött på nånsin i ett varulvsspel.

Röst: Spider Jerusalem

Som god tvåa har jag Vimes.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Röstningsläget:

(1) Cassius Pilzeman
(1) Spider Basenanji

---

(7) Ingen xyas, Vicotnik, Vimes, !Paxen, Spider, Cassius, Tyr
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Basenanji said:
Jag tänker hedra OBD med att börja rösta på Spider. OBD menar helt kallt att om Bibeln finns är Lucifer förstås redan en fallen ängel.. Dessutom var han helt frånvarande förra rundan. Dessutom är hans siarförmåga det märkligaste jag har stött på nånsin i ett varulvsspel.

Röst: Spider Jerusalem

Som god tvåa har jag Vimes.
Dessutom påstod väl Konrad att han var den högsta av Änglarna, precis som Spider har gjort. Konrad var uppenbarligen ingen ulvis.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Just nu är vi 8 spelare kvar och av dessa är troligtvis 2 stycken ulvar. Skulle två bybor åka denna runda så kommer vi ha en runda till på oss att hitta minst 1 ulv.

I och med att Konrad var bybo vilket bekräftar att han tala sanning om att vara ängel nr:1. Vilket även Spider har sagt sig vara. Spider har gått ut som Lucifer och pekat ut (siat) Basenanji till att ha onda tankar. Så om vi hänger Spider den här runda och han visar sig vara ulv då är det väldigt troligt att Basenanji är bybo och där med bör vi hänga !Paxen nästa runda i och med att Basenanji sia !Paxen som Häxa.
Är spider där emot bybo så bör vi rimligtvis hänga Basenanji rundan där på för då har Spider talat sanning och då är det mer rimligt att hänga Basenanji än !Paxen eftersom då är Spiders uttalande om att Basenanji har Onda tankar mer troligt än Basenanjis uttalande om att !Paxen är Häxa.

Röst: Spider Jerusalem
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om ni vill avsluta rundan tidigare så kan ni skriva ett pm till mig. Jag kommer då ställa en fråga i tråden här och om alla deltagarna i spelet då vill att jag ska avsluta rundan tidigare så gör jag det.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vicotnik said:
Just nu är vi 8 spelare kvar och av dessa är troligtvis 2 stycken ulvar. Skulle två bybor åka denna runda så kommer vi ha en runda till på oss att hitta minst 1 ulv.

I och med att Konrad var bybo vilket bekräftar att han tala sanning om att vara ängel nr:1. Vilket även Spider har sagt sig vara. Spider har gått ut som Lucifer och pekat ut (siat) Basenanji till att ha onda tankar. Så om vi hänger Spider den här runda och han visar sig vara ulv då är det väldigt troligt att Basenanji är bybo och där med bör vi hänga !Paxen nästa runda i och med att Basenanji sia !Paxen som Häxa.
Är spider där emot bybo så bör vi rimligtvis hänga Basenanji rundan där på för då har Spider talat sanning och då är det mer rimligt att hänga Basenanji än !Paxen eftersom då är Spiders uttalande om att Basenanji har Onda tankar mer troligt än Basenanjis uttalande om att !Paxen är Häxa.
What he said.

Röst: Spider Jerusalem
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Öh, va? Varför det?
Jag vet inte vem som införde den här tilläggsregeln först men jag erbjuder er möjligheten att avsluta rundan tidigare om typ byn är enhällig. Detta för att rundorna inte ska stå still utan att nåt händer på flera dar. Det är kanske inte aktuellt nu men då slipper ni ställa frågan senare i alla fall. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Med tanke på att den skenhelige skendränkaren har siat en häxa som grön, så borde den han siat som röd vara röd på riktigt, eller?

Röst: !Paxen - jo, jag menar fortfarande att mitt fluff antyder att Paxen inte är röd, å andra sidan säger mig mitt fluff att min bortgågna fru inte låg med hin håle om kvällarna heller. Så, ja.

Vi kan tänka oss att Basse siar alla av opiumbondens ätt som röda. Nå. Paxen är ett alternativ.

(Sen ska det nämnas att jag suger. Som xyas skriver var det rätt tunna saker vi hade på OBD. Jag gick främst igång på det Basse hittade, om OBDs förmåga.)

Ska försöka göra något vettigt ikväll. Vi måste börja med lite mer solida analyser.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Angående att hänga SPider är jag jävligt skeptisk. Tycker det stämmer dåligt med det mesta. Även om Vicos resonemang är sunt.
 
Top