Nekromanti Varulv á la Blood Bowl - runda 3

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Re: Outningar

Vimes, om vi kan lita på vad Victonik säger (och jag kan inte förstå varför han skulle ljuga - det skulle ju märkas direkt om han gjorde det).
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Outningar

vänta tills sista stund och skicka den då, så hinner inte den som får den försvara sig.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Outningar

Om man heter Vimes, ja annars nej. Det går tydligen att skicka bomben vidare. smile
Ok alltså ,det är nåt som är väldigt skumt här. Du kom på så där mitt i rundan att du kunde skicka den vidare? Och då valde du att skicka den till Vimes? Du får jättegärna förklara vad det är som händer lite mer utförligt.

I övrigt så är det Vimes som inte har outat nåt, så det är hög tid att han gör det, som jag sagt till dom andra, ut med allt utom eventuella siar/passiva förmågor. Och det snabbt, vi måste hitta en varulv idag antingen med en röst eller en bomb, och jag litar verkligen inte på bomben, och fattar i och för sig inte alls hur den skulle funka heller men jag antar att den spränger.. eh .. saker.

Hade jag inte varit så pass säker som jag är på att Lukas är varulv så hade jag varit extremt nervös nu, men vetskapen om detta tillsammans med det faktum att jag inte kan bli nattdödad gör mig något lugnare. Nu är jag bara nervös, men om vi lyckas pricka en varulv idag så tror jag att vi har väldigt stora chanser att göra rätt under morgondagen och vinna det hela. Känns nästan som att idag är den kritiska dagen.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Outningar

Det jag vet om bomben är att den detonerar en runda efter att jag gett bort den och dödar den som håller i den. Jag vet ingenting om att den skulle gå att ge bort eller liknande. Om nu så är fallet så är det lite skumt att Vicotnik inte gör det fören nu, rimligtvis så borde han ju vetat det så fort han fick veta att han fick den.

Till alla, särskilt Vimes, ut med allt ni vet! Informationen måste ut i god tid innan rundan är slut så att vi har tid att analysera och agera på den!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Det var en ren slump, utan att gå in på detalj i mitt pm till Johnoonho så frågade jag om det gick att skicka den vidare och tydligen så gick det. Jag fick ingen info då jag fick bomben om att den gick att skicka vidare utan det var en desperat chansning från min sida.

~Vicotnik som inte har någon lust att sprängas i luften.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Lukas said:
vänta tills sista stund och skicka den då, så hinner inte den som får den försvara sig.
Bomben verkar inte bli vidare skickad för ens Johoohno postar ett Ffzzz... meddelande om det, så det kan vara en stor chansning att sitta med bomben och avvakta till sista minuten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Röst: Vicotnik

Jag är Puke the Perfect, Rookie, Gobbo, Vänster flank.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Och ja: jag har fått en bomb (tack Vicotnik!).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Du får gärna motivera ditt val av bombmottagare, Vickan!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Okej, jag spammar lite nu.

Jag skulle vilja veta vad Vicotnik har för namn.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Vimes said:
Okej, jag spammar lite nu.

Jag skulle vilja veta vad Vicotnik har för namn.
Det har jag redan outat, men jag kan ta det igen: Barf the Brilliant
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Björn den gode said:
Kan du skicka den vidare?
Jag vet inte, ännu. Stod inget i SLs PM om det, men jag har svarat och frågat om det går.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Outningar

UPPDATERAD LISTA ÖVER OUTNINGAR

Björn den gode – Troll, Vet att ingen på höger flank är ulv, kan sia om höger flank, Överlever fösta gången någon försöker döda honom, höger flank.

Feuflux – Försvarare, Slice the Shredder, fanatic gobbo

Lukas – Troll, Rookie Överlever fösta gången någon försöker döda honom, Vänster flank

Markehed – Looney, Gobbo, Dizzy the Damage Controller, Försvarare

Måns – Rookie, Gobbo, Vomit the Victorious, Höger flank

Purgatory – Gobbo, Bombardier, Kan ge en spelare en bomb, Mittfältare

RealDream – Mittfältare, Retch the Renowned. rookie gobb

Übereil – Gag the Great, Anfallare, Rookie Gobbo

Vicotnik – Gobbo, Rookie, fler har samma possition, anfallare

Vimes – Puke the Perfect, Rookie, Gobbo, Vänster flank
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Vimes said:
Du får gärna motivera ditt val av bombmottagare, Vickan!
Min motivering till att skicka dig bomben är att jag tror att du är en utav skurkarna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Vicotnik said:
Vimes said:
Du får gärna motivera ditt val av bombmottagare, Vickan!
Min motivering till att skicka dig bomben är att jag tror att du är en utav skurkarna.
Åh fan. Är denna misstanke möjlig att utveckla så att jag kan svara på den? Jag vet att du har formulerat en misstanke mot mig tidigare, men det handlade ju om att jag och Feuflux var bovar tillsammans, vilket ju är en teori som borde anses falsifierad.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Du får gärna motivera ditt val av bombmottagare, Vickan!
Min motivering till att skicka dig bomben är att jag tror att du är en utav skurkarna.
Åh fan. Är denna misstanke möjlig att utveckla så att jag kan svara på den? Jag vet att du har formulerat en misstanke mot mig tidigare, men det handlade ju om att jag och Feuflux var bovar tillsammans, vilket ju är en teori som borde anses falsifierad.
Må så vara, jag har inte haft någon större tid till spelet denna vecka då jag har en tenta i morgon kväll som jag har pluggat inför. Men ska försöka ta mig tid ikväll att gå igenom både dig och lukas närmare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Outningar

Vicotnik said:
Vimes said:
Vicotnik said:
Vimes said:
Du får gärna motivera ditt val av bombmottagare, Vickan!
Min motivering till att skicka dig bomben är att jag tror att du är en utav skurkarna.
Åh fan. Är denna misstanke möjlig att utveckla så att jag kan svara på den? Jag vet att du har formulerat en misstanke mot mig tidigare, men det handlade ju om att jag och Feuflux var bovar tillsammans, vilket ju är en teori som borde anses falsifierad.
Må så vara, jag har inte haft någon större tid till spelet denna vecka då jag har en tenta i morgon kväll som jag har pluggat inför. Men ska försöka ta mig tid ikväll att gå igenom både dig och lukas närmare.
Du har alltså inte röstat på mig (kan ändras) utan helt sonika skickat iväg en bomb som kommer döda mig i nästa runda och du kan inte på stående fot förklara varför?

Nä, du, Vicotnik. Jag är nöjd med att ha min röst på dig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Outningar

Vimes said:
Du har alltså inte röstat på mig (kan ändras) utan helt sonika skickat iväg en bomb som kommer döda mig i nästa runda och du kan inte på stående fot förklara varför?

Nä, du, Vicotnik. Jag är nöjd med att ha min röst på dig.
Just nu förstår jag att du är nöjd med att ha din röst på mig. Jag skulle nog också vilja ha min röst på mig den här rundan. Mycket på grund av att jag inte har haft tid att sätta mig in i nu lägget och där med inte lagt min röst på någon ännu. De ja har haft som misstänkta har varit dig, feuflux och purgatory. I och med att feu har åkt ut, purgaroy känns nu mer osanolik som skurk så var det helt enkelt du som fick bomben då du är den person som jag upplever är störst sanolikhet är skurk av de jag haft som misstänkta.

Och jag tror att även du kan skicka bomben vidare om du så önskar.
 
Top