Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 2

Tänker fortfarande att det är bra att hålla vem vi väktar dolt så ulvarna inte kan skjuta prick utan att riskera att träffa en väktning, men rundan efter bör vi ju redovisa? Eller ger det något annat än hur vi tänker, blir vi mer förutsägbara då?
Nej, ni ska väkta allihop (inget låtabli) och säga först i rundan efter vem ni väktade.

Jag lär knåpa ihop en drygpost att posta imorgon 19.58 i alla fall, ifall siaren vill gömma sitt outande i mängden där. Tycker andra borde göra samma sak.

Sidds claim kom väldigt tidigt och var rörigt men det var rätt rörigt i tråden då så jag vet inte vad jag ska tro.
Jag är säker på att Sodds claim var så dåligt det var för att Sidd inte är väktare. Han körde en tango.

Men det var ju ockd felläsningar och grejs som gjorde att hans claim verkade oseriöst.

Låt mig gräva lite.

Sidd fick alltså TVÅ röster i slutet av R1 (stirrar strängt på Strad och Basse). Jag lutar åt att det betyder att Sidd är grön, och att EN av Basse och Stradh är ulv. Strad kör ju sitt race ibland, och även om jag tycker han var lite okaraktäristiskt aggressiv mot Sidd så kan jag svälja rösten som ett in-character-event.

Medan Basse sa en massa konstiga saker i slutet av R1 som jag inte kunde koppla till vanliga kaosbasse. Så jag lutar åt att fejk-väktaren är Basse.

Men vi ska ju inte hänga nån av dem ännu.

Om vi ska vara lite självreflekterande är det inte omöjligt att jag vevat lite för hårt åt alla möjliga håll hittills. R1 är så sjukt svårt så lika bra att hugga lite överallt. Nu är det lite förvirrat. En ordentlig genomläsning av R1 är på sin plats tror jag, borde gå att hitta nåt spännande där men det får vänta till imorrn kväll. Ni som har tid och ork host @Anthrox att göra detta får gärna leda vägen.

Hur som nånstans ska man rösta. Nya tag imorrn!

Först snurrar Sidd till det i post #302 kl. 14.46

Stradh grillar Sidd och det visar sig att väktaren Sidd inte har koll på att väktarförmågan blockerar. Det kan man ju förstås glömma, men jag finner det orimligt. Men det beror också på att jag ställde ett gäng frågor till SL just för att kolla det här. En äkta väktar-Sidd borde också ha gjort det.

Ja fasiken du har rätt om att en Väktad Siare inte kan Sia. Jag såg den regeln nu.
Där sprack en viktig del i mitt tänk.

Sedan kommer det här:

Post #314 kl. 16.06.

Jag är Väktare.

Jag ber ödmjukast den andra Väktaren att Väkta mig.

Jag ser det som bäst för byn att inte Väkta nån annan för då kan jag råka blockera Siaren eller den andra Väktaren.

Jag tycker inte den andra Väktaren ska outa och ej heller Siaren.

Vad får egentligen Sidd att claima? Dels är han i topp i röstläget och dels får han kritik av Stradh, Vimes och Anthrox (vilken iofs också slätar över Sidds misstag). Jag gissar att han kände sig pressad. Här förklarar han också att han inte kommer sia, men vill bli väktad. Egentligen spelar Sidd ganska förutsägbart måste jag medge.

Jag hakar dock upp mig på att Sidd vill bli väktad, för då blockeras ju hans förmåga. Det tycker jag var superskumt! Men han vill väl bara bli skyddad från att bli nattmördad?

Tja, jag kanske har helt fel om Sidd trots allt. I så fall är det Sysp som är skum. Får gräva där.

Sidd fick alltså TVÅ röster i slutet av R1 (stirrar strängt på Strad och Basse). Jag lutar åt att det betyder att Sidd är grön, och att EN av Basse och Stradh är ulv. Strad kör ju sitt race ibland, och även om jag tycker han var lite okaraktäristiskt aggressiv mot Sidd så kan jag svälja rösten som ett in-character-event.

Medan Basse sa en massa konstiga saker i slutet av R1 som jag inte kunde koppla till vanliga kaosbasse. Så jag lutar åt att fejk-väktaren är Basse.

Men vi ska ju inte hänga nån av dem ännu.
Jag tror bådar ulvar.
Basse behöver ju hjälp med att brunsmeta en av de andra två andra Väktarkandidaterna.
Stratten gör det jobbet.
Sen att de blev kvar ensamma kan nog betyda att de kände att det var svårt att backa från sitt hårda ställningstagande…det var ju ändå en bybo-fjodde som var på väg ut.

Kan ju visserligen vara intressant å gräva i om Octa egentligen var ett alternativ att rösta på för ulvar eller om denne ”skyddades”…?

Har för mig att 3 röstade på Octa ett tag.
Kanske en ulv där å hänger på en byboOcta?

En äkta väktar-Sidd borde också ha gjort det.
Jag gjorde det på måndag morgon.
Jag frågade SL: Kan min förmåga rollblockera en ulv som försöker Nattmörda?

Till mig svarade då Hägern kl 09:35: Man kan inte rollblocka nattmordet (förutom genom att väkta nattmordsoffret).

Senare under dagen tog Hägern upp den här saken i öppna tråden.
Det tolkade jag då som att han ville delge alla samma info för att jag frågat👍

Alltså @Sidd fattar jag rätt att du vill bli skyddad av en annan väktare för att du inte ska kunna bli nattmördad?

Och sen tänker du att vi ska kunna dkydda siaren med att väkta den?

Vi är så olika @Sidd Jag tänker att vi bybor är utbytbara och egentligen oviktiga — vi vinner som lag. För dig verkar det handla om att få vara kvar i spel så länge som möjligt… 😅🤣

Jag gjorde det på måndag morgon.
Jag frågade SL: Kan min förmåga rollblockera en ulv som försöker Nattmörda?

Till mig svarade då Hägern kl 09:35: Man kan inte rollblocka nattmordet (förutom genom att väkta nattmordsoffret).

Senare under dagen tog Hägern upp den här saken i öppna tråden.
Det tolkade jag då som att han ville delge alla samma info för att jag frågat👍
Kan alla bekräfta att det inte är de som ställde frågan som Hägerstrand tog upp i tråden? För om det verkligen var Sidd som ställde frågan tycker jag det kan väga ganska grönt i Sidds favör.

Eller ja, ulvarna kan ju ha bestämt sig för att outa ändå. Men det är en konstig fråga av en ulv att ställa till SL, och få med sig SL att förmedla in i tråden sen. Det låter inte opartiskt.

Just det, Sidd, kan du också göra ett gräv på Sysp? Så vi får lite mer triangeldrama hos er.

Ni får tycka vad ni vill om mig, men om Sidd är grön är Sysp skummis.

Sista nu:

Sysp har skrivit, men knappast substantiellt. Väktarclaimet kommer till följd av att han inte kan delta under kvällen.

Men det mesta är korta poster.

…kl 09.30 däger forumklocksn att jag ställde min fråga.
Vi kan ju nog utesluta att ni båda ställde exakt samma fråga vid exakt samma tidpunkt, så rimligtvis är det en av dig och Sidd som ljuger om väktarskapet.

Så vi kan nog utesluta Sysp ur ekvationen och tänka honom som grön väktare. Sorry Sysp, men jag tror dock tyvärr det innebär att du får ett nattmord på dig nu.

Jag hakar dock upp mig på att Sidd vill bli väktad, för då blockeras ju hans förmåga. Det tycker jag var superskumt! Men han vill väl bara bli skyddad från att bli nattmördad?
Så här tänkte jag när jag outade efter att ha läst Anths förslag:
Jag tänker att den Väktare som går ut först ska bli Väktad av den dolda Väktaren (som inte bör outa).
Då har byn en grön spelare skyddad i R1.
Jag vill ju att ingen av Väktarna ska råka Väkta Siaren och på så sätt blockera Siarens powerförmåga.
Då är förhoppningsvis alla byns 3 powerroller kvar i spel i R2.
- Sen i R2 outar även den andra Väktaren.
Då har byn 2 gröna bybor.
- Sista sekunderna av R2 outar Siaren och nämner vad den Siat.
Då har byn 3 gröna bybor+1 Siande.
- i R3 avslöjar även Siaren sitt andra Siande.
Då har byn 3 gröna bybor+2 Siande.

Det var vettigt att som första Väktare gå ut.
Jag ville inte att Sysp skulle hänga på där direkt i R1.

Ulvarna ser scenariot så de motclaimar.
Där är vi nu.

Förstår du nu varför jag inte behövde min Väktar-förmåga i R1?👍

Att jag skulle behöva använda min rollblockerar-förmåga för att stoppa dig från att försöka sabba Siarens jobb tänkte jag inte på.

Tänker du fortsätta påstå att du ska Väkta spelare utanför vår trio?

Back