Varför blir Kickstarters ofta försenade?

Ja alltså, jag tycker det vore bra att försöka få mer ansvar, det är mer att det är väldigt svårt att bara införa och inte något som sker i ett vakuum. Det var därför jag började fnula på idéen om man skulle försöka få till något slags "Delivery team" vars uppgift bara ska vara att typ projektleda och också bara veta hur man dealar med problem.
Där håller jag helt med! Särskilt när det finns en stor acceptans för att vara sen eller inte leverera alls så skulle det nog vara superbra!

Kanske en side tangent och något man borde bryta ut till en egen tråd, men alltså… tror ni att det här hade kunnat vara något?
För ett hobbyprojekt där det går att hantera den ekonomiska risken med ett skalbart arvode så skulle jag absolut ha sagt ja till sånt stöd! Som alltid är det ju lättare att betala pengar som jag har än pengar som jag inte har så om det varit en % på överskottet men där delivery team har faktisk möjlighet att påverka ekonomin i projektet (så att det inte blir 0 varje gång :) ) så hade det varit en no brainer!

Jag är själv entreprenör till vardags och haft det stora privilegiet att få jobba med erfarna agila utvecklare och coacher i mina projektteam men vi hade ÄNDÅ velat ha det stödet, ÄVEN om vi har kompetensen själva. Det är, upplever jag iaf, ett enormt värde när någon utifrån får inblick i projekten, det skapar för mig en väldigt stark ansvarskänsla och det blir inte bara kompis-slentrian. Nu är det förvisso lajv jag sysslat med som större hobbyprojekt och inte rollspelsböcker men även om de som projekt är helt ojämförbara tänker jag att "hobbyprojekt" över lag hade varit behjälpta, om det inte är så att just rollspelsböcker är i en helt säregen kategori för sig :)

Back