Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Vänta nu, dessa påståenden har väl mils skillnad? Jag som spelare önskar ibland att systemet är dödligare på grund av genrer jag spelar, samma som spelledare. Det handlar ju inte om att jag vill att spelarna ska dö oftare, utan att risken att dö ska vara mer påtaglig i spelvärlden.
Ehem, jag ser nu att jag gjorde det klassiska misstaget att skriva "spelare" när jag så klart menar "rollperson". Jag ber om ursäkt för det!
För tydlighetens skull; jag ser ingen skillnad mellan "jag (spelledaren) vill att systemet ska vara dödligare" och "rollpersonerna dör för sällan".
Högre dödlighet => rollpersonerna dör oftare.
Om så inte är fallet tycker jag inte riktigt dödligheten höjts.
Sen kan detta absolut vara en ömsesidig önskan från både spelare och spelledare, i vilket fall det ju inte är något problem. Just som du säger: för att bättre gestalta en viss genre. Problemet är när den ömsesidigheten inte finns.