Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,738
Location
Göteborg
"Andersson, det håller inte längre. Du kan inte bara sitta där i hörnet och inte dansa. FÖRSÖKER du ens göra den här festen kul?"
"Äh, jorå," svarar Andersson. "Jag är fett med partylajbans. Jag har bara … festat så hårt att … äh … jag är lite trött nu, bara."
Fler personer börjar nu sluta upp kring Andersson. Någon säger "Han drar ned hela stämningen. Slår vad om att han är här för att sabba. Sitta och uggla kan han göra i finkan!" Och med dessa ord släpas Andersson till fängelsecellen. Alla är överens om att det är Anthrox tur att få dricka. Han har lite avundsjukt sett på när andra fått sörpla i sig folk, och nu är det äntligen hans tur.

Eller?

Vänta, var ÄR Anthrox egentligen?



Efter lite sökande hittar man honom i en dramatiskt mörk alkov, blek som en anemisk albinoplattmask, och lika sladdrig. Jaha, så gick det med den saken. Sidd kliver fram istället. "Ska det göras ordentligt …" säger han, och snart är Anderssons ådror tomma som en landsväg i avfolkningsbygd. Sidd drar av honom masken och ser tatueringen. "Camilla ska vi hacka upp och grilla" står klart och tydligt tatuerat i pannan.


@Andersson röstas ut. Han var sabbare.
@Anthrox nattmördas.

De får beskriva hur deras blod smakar, om de vill, men inte försöka kommunicera något spelrelevant.

Kvar i spel är:
  1. @Basenanji
  2. @Hägerstrand
  3. @Sidd
  4. @Octagonal
  5. @fjodorsenuba
  6. @Brynolf
Denna runda slutar imorgon tisdag, klockan 21:00.

Länk till röstverktyget
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Fan vad bra byn! Jag hade helt lyckats intala mig att det var kört! Nu ska jag fira med True Detective!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Ja Andersson smakade bättre men tyvärr inte mer än 2 bp.
Jag har alltså nu 4 bp.

Det borde vi iaf kunna hitta nåt i tycker jag.

Andersson hade nattmördat en 1poängare och då har den sista ulven 1+1+2= 4 bp.

Sidd: 4 bp.
Häger: 2 bp.
Octa: 2 bp.
Brynolf: 1 bp.
Fjodde: 1 bp.

Väktaren misslyckades tyvärr men vi prickade ner en riktig ulv denna gång!

Då tackar vi vår smygarulv @Andersson för lurigt hålla sig undanspel.
Synd att vi inte fick pröva dina nerver i några djupare postväxlingar.
Kan vi hitta nåt om ulvrationalitet och hur spelet urartat sig @Basenanji med tanke på att ulvalaget bestod av Impe och And + ?.

Tackar @Anthrox som i Mina ögon grönade sig bra och måste gjort ett hästjobb i att inte spamma tråden😉
Du får häckla tillbaka i eftersnacket. Bra grävt runt på alla andra tokar här också.
Har vi nån bra teori varför just Anth klipptes?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja tack för bra spel alla som dött hittills. Tror jag missat att säga det...

Andersson hade nattmördat en 1poängare och då har den sista ulven 1+1+2= 4 bp.
Eller en till om uvrackaren är Häger eller Octa. Eller OM Sidd nu skulle vara uv så har han väl 6 själv nu, eller hur?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Att Andersson gjorde vad som jag uppfattade som ett seriöst och bra försök att brunkleta våra tvåpoängare kanske borde ses som grönande för dem... Vet inte om Andersson hade några förhoppningar men han hakade på mig mot Octa och började även veva ihop med Basse mot Häger. Kanske är så enkelt att det är Fjoddingen som är sista då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Att Andersson gjorde vad som jag uppfattade som ett seriöst och bra försök att brunkleta våra tvåpoängare kanske borde ses som grönande för dem... Vet inte om Andersson hade några förhoppningar men han hakade på mig mot Octa och började även veva ihop med Basse mot Häger. Kanske är så enkelt att det är Fjoddingen som är sista då?
Bra gräv.
Octa och Häger är alltså gröna.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Såja äntligen lite medgång! Känner mig helt slut efter alla missöden det här spelet så skönt att nåt har gått vägen.

Tack @Anthrox också för strålande byboande!
Och Andersson din sluge lågmilde ulv. Vill höra sen om det verkligen var något 40 års kalas🍰

Som det ser ut nu står det alltså mellan Fjodor och Brynolf. Kan vi utesluta oss andra med mer BP?
 
Top