Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,656
Location
Oktoberlandet
Såja äntligen lite medgång! Känner mig helt slut efter alla missöden det här spelet så skönt att nåt har gått vägen.

Tack @Anthrox också för strålande byboande!
Och Andersson din sluge lågmilde ulv. Vill höra sen om det verkligen var något 40 års kalas🍰

Som det ser ut nu står det alltså mellan Fjodor och Brynolf. Kan vi utesluta oss andra med mer BP?
Vad har du på Brynolf?

Och hur ser du på Basse?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,733
Location
Stockholm
Har gått igenom alla fjodors poster och han håller en ganska kosekvent lnje att Andersson är röd.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har skrivit en del tidigare men det är inget nytt. Brynolf har kämpat på och tror inte Basse körde skådespel förra rundan.

Återkommer imorrn men är absolut inte säker. Har ju alltid genom hela spelet haft både Brynolf och Basse som rödare än Fjodde.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sidd: 4 bp.
Häger: 2 bp.
Octa: 2 bp.
Brynolf: 1 bp.
Fjodde: 1 bp.
Hålla hur många BP har @Basenanji?
Om Basse har 1 BP ser det ut enligt följande:

Om ulven är Fjodde, Brynolf eller Basse har ulven totalt bara 3BP.
Vi andra samlar tillsammans på oss 10 vilket bara betyder att ulven bara har 3.
Det betyder att vi nästan vinner om väktaren är kvar.
Tänkte först att vi bara låter de med 1BP cirkelrösta men det kommer inte fungera. Ulven kommer då kunna snajpa en tvåa och nattmörda en tvåa eller Sidd vilket är 3+2+2=7 och byn har förlorat.
Eftersom vi vet att ulven bara har 3 kan det gå om vi lyckas få dreven tillräckligt stora så inget snajpande från ulvens sida är möjligt.

Jag får inte ihop matten så alla tre, dvs Fjodor, Basse och Brynolf kan cirkelrösta men det går att lösa med två spelare enligt Anthrox modell.
Om vi gör två jämnstora drev med 3 i får vi fram ulven.

Vi kommer på detta sätt kunna testa två av våra tre spelare med 1 BP. Det bygger alltså på att jag röstar på den ena och Hägern röstar på den andra tillsamans med varsin spelare med 1BP då står det 3-3 och om nån har mer BP än den påstår sig ha kommer den spelaren att vinna omröstningen.

Eller nej fan tror inte att det går ihop. Om den med tidigast röst vinner går det inte att veta om ulven är där eller hos den tredje spelaren med 1BP. Rörigt i huvudet nu. Om vi har två rundor på oss av att skicka en spelare med 1BP så gäller ju det även om vi inte exakt gör så här. Och det bygger ju på att väktarn lever annars har vi ju bara en chans på oss oavsett.
Ser ni andra något smart sätt eller ska vi bara köra vanligt varulvsspel?

Vi skickar en spelare och hoppas väktarn finns som skyddar Sidd. Om den gör det har vi en chans till på oss. Så godnatt på er nu...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,733
Location
Stockholm
Brynolf har kämpat på och tror inte Basse körde skådespel förra rundan.
Njeoeae, så sa jag väl inte riktigt. Jag minns tillfällen då Basse klarat sig undan drev genom liknande utspel, och sedan visat sig vara ulv. Det här spelet har faktiskt påminnt om det. Men jag vill ju gärna gröna honom ändå för hans strikta hållning under hård vind i R1.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Superhjärta till @Anthrox

Tre BP på vift. Om @Sidd luras så sitter han på 6 BP nu och vinner med ett nattmord. Vinmugg då på om en ulv gav Sidd BP för att ge misstanke.
Om ulv:
@Sidd 6 BP - 2 - 2 - 1 - 1 - 1
@Octagonal jag 4 BP - 4 - 2 - 1 - 1 - 1
@fjodorsenuba @Brynolf @Basenanji 3 BP - 4 - 2 - 2- 1 - 1

I de här lägena är det omöjligt för någon spelare förutom Sidd att vinna på enbart nattmord av en annan spelare än Sidd.

Om Sidd är ulv så vinner han om han inte blir utröstad nu (totalt öppet för nattmordsoffer), men om han inte är ulv så har byn en rundas marginal så länge Sidd får ta blodet (och väktaren är vid liv). Sidd får alltså leda utröstningen.

Och för att förekomma diskussionen: om ni letar efter hur mycket jag interagerat med Andersson så kan jag lova att ni inte hittar mycket och jag fattar att det inte är grönande, så där får ni avgöra hur mycket ni litar på att jag tycker det är roligare att spela med folk som svarar. Det är typ det här svaret och mitt svar igår som jag kommer hänvisa till i så fall.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Eller vad fan. Om vi kommer överens om att @Sidd är grön nog för att lämna i fred, är vi då i ett testläge? Fjodde, Brynolf och Basse på varandra, med den grönaste som förstaröst, övriga avstår?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Eller vad fan. Om vi kommer överens om att @Sidd är grön nog för att lämna i fred, är vi då i ett testläge? Fjodde, Brynolf och Basse på varandra, med den grönaste som förstaröst, övriga avstår?
Haha, nä vad dumt, då kan ju vem som helst snajpa sidd 2059 och vinna. Nu slutar jag prata med mig själv och lägger mig.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Gött att vi plockade en ulv. Buuuu Andersson!
Tack för bra gräv och aktivt byboande Anthrox.

Jag väljer att lägga rösten på Sidd då han är största hotet att vinna denna runda.
Han har 4 BP och kan forcera en omröstning själv i princip så han är vågmästaren.
Utöver detta vet vi ju inte att väktaren ens är i liv, tycker det låter extremt farligt att låta planen vila på att vi fortfarande ha väktaren kvar.

Jag kommer som sagt vara frånkopplad från forumet eftersom jag kommer vara på möte med jobbet hela dagen och räknar med att komma hem sent men kommer vara aktiv ikväll efter jag kommit hem. Jag är öppen för att flytta min röst men det har ju ingen betydelse om Sidd nu har 6 röster och om han har 4 så räcker det med att två av er hakar på hans tåg så vinner det valet.

Röst: @Sidd
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Alltså det här är svårt! Just att Fjodor faktiskt röstade på Andersson skickar en ilning av oro.

Jag kan tänka mig att rösta ut någon med ackumulerat blod. Sidd är lockande att välja, kanske bara för att han kört med sitt ”Sann makt”. (När du dessutom klistrade in den där bilden Sidd trodde jag för ett ögonblick att du trollade oss…)

Jag har bara 1 BP.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Sedan är ju alla drev helt meningslösa nu med bara en ulv kvar. Det enda jag kan tänka är att vi borde ha koll på deltagare med blod från omröstningar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Gött att vi plockade en ulv. Buuuu Andersson!
Tack för bra gräv och aktivt byboande Anthrox.

Jag väljer att lägga rösten på Sidd då han är största hotet att vinna denna runda.
Han har 4 BP och kan forcera en omröstning själv i princip så han är vågmästaren.
Utöver detta vet vi ju inte att väktaren ens är i liv, tycker det låter extremt farligt att låta planen vila på att vi fortfarande ha väktaren kvar.

Jag kommer som sagt vara frånkopplad från forumet eftersom jag kommer vara på möte med jobbet hela dagen och räknar med att komma hem sent men kommer vara aktiv ikväll efter jag kommit hem. Jag är öppen för att flytta min röst men det har ju ingen betydelse om Sidd nu har 6 röster och om han har 4 så räcker det med att två av er hakar på hans tåg så vinner det valet.

Röst: @Sidd
Så om du är ulv ligger du nu först i det enda drev som ger dig (typ) garanterad vinst denna runda, och kommer vara iväg idag.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Sitter bara å tittar på alla mina vinglas å funderar på om jag ska stjälpa i mig allihopa i ett svep😇🍷!

View attachment 16330

”Sann makt kan inte förstöras”
Och vad fan är det här @Sidd? En matteulv som räknat fel på hur många BP det innebär att få tömma både Anthrox och Andersson?

Det är svårt att göra en alternativ tolkning, så hjälp mig gärna.

Röst: @Sidd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,733
Location
Stockholm
Så om du är ulv ligger du nu först i det enda drev som ger dig (typ) garanterad vinst denna runda, och kommer vara iväg idag.
Ja OM vi nu skulle få för oss att hänga Sidd så får inte Fjodaren ligga först.

Och vad fan är det här @Sidd? En matteulv som räknat fel på hur många BP det innebär att få tömma både Anthrox och Andersson?
Va? Var det ett felcitat? Förstår inte.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Jag byter eftersom Fjodor trots allt inte känns tillräckligt misstänkt och för att han ville ha ut Andersson i stället för Brynolf i fredags.

Röst: @Sidd

Sann makt, jo tjenare! Det här ska byn vinna!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,733
Location
Stockholm
Du läser det inte som en ulv som börjat ta ut segern i förskott?
Jaha, trodde du menade att du hittat ett fel i Sidds räkenskaper. Ja, det inlägget är ju faktiskt läbbigt värre om man vill tolka det så. Men fattar inte valet av attachment.

Efter att Basse reagerat på det där inlägget går Sidd tillbaka till att "jag är bybo", undrar om Octa eller Andersson är ulv", typ. Och sen "jag kommer göra en snajp på Imp".... Öuh
 
Top