Varulv Vampyrernas maskerad - R5

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Jag väljer att lägga rösten på Sidd då han är största hotet att vinna denna runda.
Detta är väl sista rundan hur som helst?
Ologisk kommentar då jag tänker att nu har väl alla som lägger sig först eller 2a i ett drev chans att vinna denna runda.
Fjodde du säger vidare att du röstar på den med mest bp men är det inte så för de som deltagit de senaste dagarna ordentligt är så att jag och tänkte 1:a i drevet Anthrox hade samlat på oss mest förtroende i spel. Eftersom det stämmer så är ditt val just på mig konstigt.
Jag har poängen nu för att jag jobbat till mig dem.
Kolla över detta i stället för att försvinna ännu en runda -det bygger inte vidare nåt bra på ditt byboförtroende att du kliver bort igen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Hålla hur många BP har @Basenanji?
Om Basse har 1 BP ser det ut enligt följande:

Om ulven är Fjodde, Brynolf eller Basse har ulven totalt bara 3BP.
Vi andra samlar tillsammans på oss 10 vilket bara betyder att ulven bara har 3.
Det betyder att vi nästan vinner om väktaren är kvar.
Tänkte först att vi bara låter de med 1BP cirkelrösta men det kommer inte fungera. Ulven kommer då kunna snajpa en tvåa och nattmörda en tvåa eller Sidd vilket är 3+2+2=7 och byn har förlorat.
Eftersom vi vet att ulven bara har 3 kan det gå om vi lyckas få dreven tillräckligt stora så inget snajpande från ulvens sida är möjligt.

Jag får inte ihop matten så alla tre, dvs Fjodor, Basse och Brynolf kan cirkelrösta men det går att lösa med två spelare enligt Anthrox modell.
Om vi gör två jämnstora drev med 3 i får vi fram ulven.

Vi kommer på detta sätt kunna testa två av våra tre spelare med 1 BP. Det bygger alltså på att jag röstar på den ena och Hägern röstar på den andra tillsamans med varsin spelare med 1BP då står det 3-3 och om nån har mer BP än den påstår sig ha kommer den spelaren att vinna omröstningen.

Eller nej fan tror inte att det går ihop. Om den med tidigast röst vinner går det inte att veta om ulven är där eller hos den tredje spelaren med 1BP. Rörigt i huvudet nu. Om vi har två rundor på oss av att skicka en spelare med 1BP så gäller ju det även om vi inte exakt gör så här. Och det bygger ju på att väktarn lever annars har vi ju bara en chans på oss oavsett.
Ser ni andra något smart sätt eller ska vi bara köra vanligt varulvsspel?

Vi skickar en spelare och hoppas väktarn finns som skyddar Sidd. Om den gör det har vi en chans till på oss. Så godnatt på er nu...
Jag missade Basse, Sorry.

Så här ska det se ut förstås på blodspoäng vi alla kan lita stämmer:
Sidd: 3 bp. (1eget bp +sugit blod från Sodm 1bp och Andersson 1 bp)
Häger: 2 bp. (1eget bp + sugit Impe 1bp)
Octa: 2 bp. (1 eget bp + sugit Xyas 1 bp)
Brynolf: 1 bp. (1 eget)
Fjodde: 1 bp. (1 eget)
Basse: 1 bp. (1 eget)

Kvar har vi 3 blodpoäng ”på drift”:
Xyas
WH
Anthrox

Ok?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Skulle kolla röstverktyget å uppmärksammade en liten lustig detalj.
Såg ni vem Andersson landade sin röst på?

Verkar som att ulvisarna har nåt emot SL…😂
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Jag missade Basse, Sorry.

Så här ska det se ut förstås på blodspoäng vi alla kan lita stämmer:
Sidd: 3 bp. (1eget bp +sugit blod från Sodm 1bp och Andersson 1 bp)
Häger: 2 bp. (1eget bp + sugit Impe 1bp)
Octa: 2 bp. (1 eget bp + sugit Xyas 1 bp)
Brynolf: 1 bp. (1 eget)
Fjodde: 1 bp. (1 eget)
Basse: 1 bp. (1 eget)

Kvar har vi 3 blodpoäng ”på drift”:
Xyas
WH
Anthrox

Ok?
Andersson hade ju två poäng. Hur ska du ha det?

Röst: @Sidd
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
852
Jag missade Basse, Sorry.

Så här ska det se ut förstås på blodspoäng vi alla kan lita stämmer:
Sidd: 3 bp. (1eget bp +sugit blod från Sodm 1bp och Andersson 1 bp)
Häger: 2 bp. (1eget bp + sugit Impe 1bp)
Octa: 2 bp. (1 eget bp + sugit Xyas 1 bp)
Brynolf: 1 bp. (1 eget)
Fjodde: 1 bp. (1 eget)
Basse: 1 bp. (1 eget)

Kvar har vi 3 blodpoäng ”på drift”:
Xyas
WH
Anthrox

Ok?
Du sa ju själv att du fick 2 BP för Andersson!?!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
852
Intressant.
Tror du på det själv?
Alltså, jag ber ju dig att förklara dig? Jag vet inte om det här kryptiska är ett användbart knep nu när det bara är en ulv i spel.

Jag såg nu att inlägget kom in tidigare än jag trodde, jag läste det när jag kom in tråden ett tag innan spelslut. Väl tidigt att lita på att man kan göra en sån självsäker ulvpost 19.36 utan att drevet ska kunna vända, men sen gjorde du ju någon backning efteråt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
852
Vem av er 2 lallar nu då?
Andersson hade bara 1 bekräftat blodpoäng!
Du lallar. Antingen är du bybo, och då har du rimligtvis 4 BP, eftersom du i så fall inte har någon anledning att ljuga, eller så är du ensam ulv på plan och då har du 6 BP. Att trassla in dig i att du skulle ha 3 BP stöder i så fall min tolkning matteulv som inte kan räkna.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Ni kan väl ta å läsa R1 @Genesis startpost🙏

Jag har en jävulsk vinnarskalle och blir redigt sne när jag gör fel och barnsligt glad när jag råkar göra rätt😇

Därför har jag lagt till mig med nån form av skyddsmekanism för mina nerver att omfamna fluffet i alla former av verksamheter och mitt nyårslöfte detta år är att “bli folkkär!” Alltså inte i betydelsen att andra ska gilla mig (det har jag insett är kört) utan att jag ska försöka se alla andra med snällare ögon.
Jag gillar fluffet för det blir roligare att leka med det så mycket det går.
Kolla in min anmälningspost.

Denna gång känns det inte som att just det tematiska har klickat in hos er andra.

”Sann makt kan inte förstöras”
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Du lallar. Antingen är du bybo, och då har du rimligtvis 4 BP, eftersom du i så fall inte har någon anledning att ljuga, eller så är du ensam ulv på plan och då har du 6 BP. Att trassla in dig i att du skulle ha 3 BP stöder i så fall min tolkning matteulv som inte kan räkna.
Jag har 3 bp som du kan se i spel: det var vad jag redovisade för alla spelarna i listan.
Vad jag har övrigt vet bara jag.
Varför ska jag i denna lista redovisa saker som ni andra inte vet.

Nu försöker du inte förstå va?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Ni kan väl ta å läsa R1 @Genesis startpost🙏

Jag har en jävulsk vinnarskalle och blir redigt sne när jag gör fel och barnsligt glad när jag råkar göra rätt😇

Därför har jag lagt till mig med nån form av skyddsmekanism för mina nerver att omfamna fluffet i alla former av verksamheter och mitt nyårslöfte detta år är att “bli folkkär!” Alltså inte i betydelsen att andra ska gilla mig (det har jag insett är kört) utan att jag ska försöka se alla andra med snällare ögon.
Jag gillar fluffet för det blir roligare att leka med det så mycket det går.
Kolla in min anmälningspost.

Denna gång känns det inte som att just det tematiska har klickat in hos er andra.

”Sann makt kan inte förstöras”
Såå, nån sorts Dracula-referens? Har fortfarande inte hittat referensen "true power" etc
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
852
Såå, nån sorts Dracula-referens? Har fortfarande inte hittat referensen "true power" etc
Genesis skriver det i näst sista raden i anmälningsposten, hittade jag med mitt googlande. Eventuellt en referens till att blodet inte försvinner ur spel (förstörs) här?

Jag lämnar över till övriga att tolka Sidds poster ovan. Min första lektion i varulvsspel kom från en kille som hette Konrad, som visade att man inte behöver vara ulv för att man är kryptisk och gör det skitsvårt för byn, men jag fattar inte vad syftet annars är här. Om det verkligen är att "bli folkkär" så antar jag att antingen byn eller ulvarna kommer gilla honom för det här.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Du lallar. Antingen är du bybo, och då har du rimligtvis 4 BP, eftersom du i så fall inte har någon anledning att ljuga, eller så är du ensam ulv på plan och då har du 6 BP. Att trassla in dig i att du skulle ha 3 BP stöder i så fall min tolkning matteulv som inte kan räkna.
Har Häger mer på Sidd?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
852
Har Häger mer på Sidd?
Syftade då på vindrickarposten, om läsningen "en ulv som tar ut segern i förskott eftersom han räknat fel på ifall han vinner på att suga både Anth och Andersson" är korrekt.

Allt det här är mer konstigt än ulvigt, men det är så jävla dåligt läge att vara konstig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,738
Location
Stockholm
Genesis skriver det i näst sista raden i anmälningsposten, hittade jag med mitt googlande. Eventuellt en referens till att blodet inte försvinner ur spel (förstörs) här?
Jaha, ja låter rimligt. Jag gissade nog på det tidigare faktiskt, att det var en referens till conservation of energy vad det nu heter på svenska.

Det förklarar dock inte varför man ska envisas med att rabbla upp det som en slogan. Sidd har aldrig slagit mig som en fluffig lirare, och det här med att bli folkkär är ju strunt.
 
Top