Varulv Vampyrernas maskerad - R3

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Alltså nuvarande drev mot Brynolf håller inte. Jag tar hellre ut Andersson än Brynolf vilket jag tydligtgjort tidigare. Om det är strategiskt rätt eller fel får ni rätta mig om. Enligt vanligt varulspelande så kan vi inte ha lågflygare kvar.

Röst: @Andersson
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Isåfall måste vi ju träffa rätt denna runda, alternativt att väktaren sätter en 50/50 mot ulvarna på att skydda mig eller Hägern.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Varför skulle vi inte försöka genomföra Snillrik plan 2.0?

Visst kan vi nästan räkna med att ulven för att rädda sig själv kommer rösta ut en bybo men är det inte värt det? Då har vi ju fångat minst en av de två sista ulvarna och kan rösta ut denne nästa runda.
Om någon vägrar redan nu plockar vi den spelaren nu.

Nu sitter ulvarna på 4BP (räknar jag med för annars har vi förlorat).
Fan riskabelt nu ser jag. Om dom vinner omröstningen och får BP därifrån + tar ut mig eller Hägern via nattmord får dom 3BP till och landar på 7BP = game over.

Det hade ju iallafall varit en bra plan om vi haft mer tid på oss. Finns det något sätt vi kan lösa detta på genom att sätta rätt personer på första eller andra platserna i i röstningen eller är det papperskorgen som gäller?
Nej detta stämmer som du säger :eek:
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vad har du på Brynolf som jag missar?
Brynolf fick Xyas att åka. Rimlligt med nån ulv till där och mycket talar för att undertecknad eller Brynolf är röd. Då jag vet att jag är god blir Brynolf därmed väldans röd.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
854
@Hägerstrand du har inte gjort en sån där snygg sammanställning av antalet poster va?
Nä, tack för påminnelsen! R1 (jag tog bort Sidds röst på " tycker ni det är så självklart med vem som är den sanne Siaren " men genesisrösten och min röst efter cutoff ligger kvar:
1705833496294.png
R2 också då för skojs skull:
1705833527186.png

(mina drevad/drevig-benägenhet, röster på gröna% etc. ska jag försöka lägga in om barnen slutar försöka slå ihjäl varandra)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är alltså kniven mot strupen på oss den här rundan men vi fortsätter förmodligen in i R4. Vi har två räddningsplankor.

1. Vi röstar ut en ulv.

2. Väktaren skyddar rätt spelare från nattmord.

Om vi röstar ut ett scum och väktaren lyckas blocka nattmordet ser det väldigt bra ut igen. Med våra BP utsprida är det svårt för sista ulven att få poäng snabbt. Föreslår att vi ger den person vi röstar uts BP till Anthrox eller Sidd.
Då vinner byn mellan 1-3 BP beroende på hur dom har delat upp BPn mellan sig i ulvlaget. I ett sådant scenario har team ulv mellan 1-3 BP medan byn har mellan 10-12 BP. Det ser med andra ord väldigt bra ut om allt klaffar rätt och vi har flera rundor till på oss att hitta den sista jäkeln.

Om ulvarna sätter nattmordet på mig eller Hägern men vi vinner omröstningen (hittar en ulv) får vi 1-3 BP medan ulvarna får 2 BP. Resultatet i BP blir hyfsat oförändrat men vi är väl fortsatt i riskzonen att torska på en runda om det vill sig illa.

Om ulvarna missar nattmordet men vi röstar ut en bybo får vi se till att dom BP poängen landar hos en annan bybo (Sidd eller Anthrox). Då förändras inte BP läget utan det står fortsatt 9-4.

Sen som sagt, om vi röstar ut en bybo och ulvarna dödar mig eller Hägern så är det game over.
Om dom istället plockar en bybo med 1 BP har vi fortfarande tid på oss. I värsta fall tappar byn 2 BP och ulvarna får då 2 BP vilket landar i ställningen 7-6 till byns favör.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Brynolf fick Xyas att åka. Rimlligt med nån ulv till där och mycket talar för att undertecknad eller Brynolf är röd. Då jag vet att jag är god blir Brynolf därmed väldans röd.
Så du är på @Anthrox spår att @Brynolf skulle vara den aktiva ulven kvar i ulvlaget?

@Anthrox vad är dina tankar om att Brynolf skulle vara den aktiva ulven? Jag får inte ihop det med hans aktivitet och postinnehåll.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,741
Location
Stockholm
Nu är det för övrigt bekräftat att båda rösthopparna i R1 som lät Impe överleva var gröna, vilket ännu mer säkrar att Sidds och Hägers röster omöjligt kan ha varit ulvröster.
Rimligt.

Kan du påminna oss om vad som gör dig grön igen, Anth? Att ha röstat på Impe i ett kritiskt läge och ha bråkat med honom i R1? Finns det nåt annat?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Skummar igenom @Brynolf s poster nu:
- finns inget som grönar denne egentligen
-verkar ha insyn i ulvtråden:
R1:499 posten (stämmer) OCH ger sken av att sitta i en ulvtråd där det inte skrivs så mycket (1 lågflygande frånvarande ulv+Impetigo som tar egenvådligt beslut om att Outa)
- stödjer Impe i diskussionerna mot Xyas : ja jag vet att detta har påpekats av er andra
- R1:605 argumenterar att det är lugnt och avgjort för att få alla att sitta still i båten å fortsatt rösta ut Xyas, vilket det inte alls var
- försöker stoppa ankskit-grälet mellan Impe/Anth: Vet Brynolf här att Impe är bränd till slut ändå?
- överlag väldigt snällt och försiktigt INGA påhopp på oss med försök att hitta bus andra egentligen
- tobleron—skandalen är ju konstig : kolla Brynolfs allra första post i spelet.

Han spelar som en klassisk glidarulv, delaktig i tråden och saklig utan att försöka sticka ut.

Jag vet att jag kan få skygglappar och typ fastna på nån spelare men vad tycker ni?
Läser jag av Brynte för hårt med ulvglasögonen påklistrade?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Så du är på @Anthrox spår att @Brynolf skulle vara den aktiva ulven kvar i ulvlaget?

@Anthrox vad är dina tankar om att Brynolf skulle vara den aktiva ulven? Jag får inte ihop det med hans aktivitet och postinnehåll.
Brynolf aldrig emot Impetigo men äger inte det. Många röstade ut Xyas. Att vara bybo är att spela med öppna kort och säga att det blev fel. Att smussla och låtsas som ingenting är väldigt ulvigt.

Det är som sagt också rimligt med en aktiv ulv eller tror vi Impetigo kände sig tvingad att offra sig iallafall?

Sen ställde sig Brynolf också positiv till min "Snillrik idé 2.0" som uppenbarligen inte gick ihop.

Sedan har Brynolf annars inte varit särskilt röd. Det där med hans ursprungliga Snillrika idé som inte alls fungerade med reglerna har jag snarare som grönande som ett exempel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Så du är på @Anthrox spår att @Brynolf skulle vara den aktiva ulven kvar i ulvlaget?

@Anthrox vad är dina tankar om att Brynolf skulle vara den aktiva ulven? Jag får inte ihop det med hans aktivitet och postinnehåll.
Nej, jag får heller inte ihop att Brynolf skulle vara ulv. Men nör jag tänkte tanken såg jag inga andra alternativ ifall ulvarna inte bara har lågflygare. Men nu när jag tänkt igenom det mer har jag konstaterat att Sodmi inte direkt är en lågflygare, hence idén om att ulvtrion är Impe, Sodmi och antingen Andersson eller du.

Som jag ser det finns det två alternativ:
Alternativ A) Brynolf eller Octa och Sodmi eller Andersson eller Fjodde
Det alternativet fallerar på att jag inte kan se varken Octas eller Brynolfs spel som rött, utan bara har fallit ner i att Brynolf då måste vara ulv genom uteslutningsmetoden. Men jag känner inte att det håller.

Alternativ B) Sodmi och/eller Andersson och/eller Fjodde
Jag tycker det vore märkligt att offra Impe över Andersson i ulvlaget, och jag ser inte riktigt scenariot där det är Andersson och Fjodde som är ulvarna. Däremot kan jag tänka mig många scenarion där det är Sodmi + någon av de andra.

Så okkam säger i mitt huvud att vi ska rösta ut Sodmi denna rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,741
Location
Stockholm
Andra indiciet är nog posten nedan, efter att jag svarat typ samma sak massor av gånger till honom, dig och @Sidd

Ett avståndstagande när saker han säger verkar starta saker läser jag som ulvigt.
Om du går tillbaka och tittar så är jag rätt säker på att jag backade redan innan de andra började jiddra med dig. I posten du citerar hänvisar jag ju till att jag redan HAR backat, inte att jag gör det där och då. Visst, jag fortsatte poke:a dig lite från olika vinklar mest för att få klarhet i några saker som jag inte förstått men jag sade tidigt att "ok jag köper ditt försvar (men vad menar du med X och Y?)"
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Rimligt.

Kan du påminna oss om vad som gör dig grön igen, Anth? Att ha röstat på Impe i ett kritiskt läge och ha bråkat med honom i R1? Finns det nåt annat?
Well, först på bollen med att börja dryfta BSK som en strategi känns som ett märkligt ulvspel. (Btw @Octagonal när du började pusha för BSK, kom idén från eget tänkande eller kom den från att du läst mina inlägg?)
Mycket grävande i R2 som lett till bra saker (bland annat att vi exv kan stryka Sidd och Häger från misstankar helt iom deras röster).
Ingen vilja att acceptera Impe som vår lord and saviour som andra (*host*Sodmikail*host*) gjorde.
Vill gärna tycka att det är byboigt att ta ett steg tillbaka gentemot Basse och värdera om hans spel med andra glasögon.
En generell vilja att byn ska komma i konsensus och trycka på att de som anses grönast ska ha förstarösten (tycker Sidd ska ha den denna rundan).
Säkert fler grejer.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,666
Location
Oktoberlandet
Nej, jag får heller inte ihop att Brynolf skulle vara ulv. Men nör jag tänkte tanken såg jag inga andra alternativ ifall ulvarna inte bara har lågflygare. Men nu när jag tänkt igenom det mer har jag konstaterat att Sodmi inte direkt är en lågflygare, hence idén om att ulvtrion är Impe, Sodmi och antingen Andersson eller du.

Som jag ser det finns det två alternativ:
Alternativ A) Brynolf eller Octa och Sodmi eller Andersson eller Fjodde
Det alternativet fallerar på att jag inte kan se varken Octas eller Brynolfs spel som rött, utan bara har fallit ner i att Brynolf då måste vara ulv genom uteslutningsmetoden. Men jag känner inte att det håller.

Alternativ B) Sodmi och/eller Andersson och/eller Fjodde
Jag tycker det vore märkligt att offra Impe över Andersson i ulvlaget, och jag ser inte riktigt scenariot där det är Andersson och Fjodde som är ulvarna. Däremot kan jag tänka mig många scenarion där det är Sodmi + någon av de andra.

Så okkam säger i mitt huvud att vi ska rösta ut Sodmi denna rundan.
Vad har du på Octa?
 
Top