Varulv Vampyrernas maskerad - R3

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal

Vad får dig att gröna Anthrox?
Tycker Anthrox har varit konstruktiv och bra genom spelets gång. Var också med och röstade ut Impetigo. Eftersom vi är i den sits vi är och tvingas försöka begränsa letandet har jag grönat flertalet spelare. Vi har liksom inget annat val.
Därför har jag dig Sidd, Anthrox och Hägern som gröna.

Sen undrar jag varför ni andra har Basse som grön? Har ju fladdrat runt bra mycket kan jag tycka. Har inget direkt rödande förutom att det har varit många småsaker som sticker lite. Skulle gärna slänga in fler spelare i min gröna gänget hög men känner inte att Basse är där nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Jag vill tjata lite mer om att vi nog inte får ut så mycket av röstmönster/röstställning R1:

Det blev Vimes och Waterhouse som fick ut Xyas. Inget ulveri där.

Jag är nu ganska säker att ulvarna redan hade räknat bort Impetigo: de utgick i stället från få fram den riktiga siaren. Impetigo hade ju varit körd i R2 ändå.

Så jag föreslår att vi fortsätter spelet genom att hitta ulvarna på andra sätt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Well, först på bollen med att börja dryfta BSK som en strategi känns som ett märkligt ulvspel. (Btw @Octagonal när du började pusha för BSK, kom idén från eget tänkande eller kom den från att du läst mina inlägg?)
Eget tänkande. Uppfattade inte att du var först med den strategin vilket var anledningen att jag fraemade den som min egna masterplan och inte hänvisade till dig😅
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Sen undrar jag varför ni andra har Basse som grön? Har ju fladdrat runt bra mycket kan jag tycka. Har inget direkt rödande förutom att det har varit många småsaker som sticker lite. Skulle gärna slänga in fler spelare i min gröna gänget hög men känner inte att Basse är där nu.
Jag är grön Octa! Jag tycker att ni ska se mitt ”fladdriga” spel som en aktiv bybos försök att få ordning i oredan. Dessutom tycker jag att det är ganska missvisande och orättvist att se mitt spel i R2 som fladdrigt: hela rundan jobbade jag med dig, Hägern och en analys (kort) av Andersson.

Hade jag varit ulv hade jag legat lågt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
No joke alltså, det är allt. Har oerhörd respekt för Octas ulvspelande, och att han kan vara ulv till och med i de mest osannolika situationerna (lex Bunkerbomber). Det var liksom Octas ulverier som fick mig att vilja börja spela varulvspel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
ag är grön Octa! Jag tycker att ni ska se mitt ”fladdriga” spel som en aktiv bybos försök att få ordning i oredan. Dessutom tycker jag att det är ganska missvisande och orättvist att se mitt spel i R2 som fladdrigt: hela rundan jobbade jag med dig, Hägern och en analys (kort) av Andersson.
Alright det är snömos i hjärnan nu och känner inte riktigt för att plöja igenom R2. Kan du kort beskriva hur du jobbade med mig och Hägern i R2? 😇
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Tycker Anthrox har varit konstruktiv och bra genom spelets gång. Var också med och röstade ut Impetigo. Eftersom vi är i den sits vi är och tvingas försöka begränsa letandet har jag grönat flertalet spelare. Vi har liksom inget annat val.
Därför har jag dig Sidd, Anthrox och Hägern som gröna.

Sen undrar jag varför ni andra har Basse som grön? Har ju fladdrat runt bra mycket kan jag tycka. Har inget direkt rödande förutom att det har varit många småsaker som sticker lite. Skulle gärna slänga in fler spelare i min gröna gänget hög men känner inte att Basse är där nu.
Jag har Basse som grön efter att jag läste om hans spel med andra glasögon och fick en ny uppfattning om var hans spel har legat. Jag tror inte att en ulv hade vågat sig på att utmana Impe som han gjorde, när så mycket stod med att Impe behövde vinna siarduellen för ulvarna. Och han är aktiv och med I R2 och tillför bra byboiga tankar i diskussionerna, mer än vad en kan säga om andra.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Jag har Basse som grön efter att jag läste om hans spel med andra glasögon och fick en ny uppfattning om var hans spel har legat. Jag tror inte att en ulv hade vågat sig på att utmana Impe som han gjorde, när så mycket stod med att Impe behövde vinna siarduellen för ulvarna. Och han är aktiv och med I R2 och tillför bra byboiga tankar i diskussionerna, mer än vad en kan säga om andra.
Vill även tillägga att jag flera gånger har försökt trigga reaktioner från Basse som påminner om ulvspel (exv likt i MU5) men som nog alla gånger har fallit bet och fått byboiga reaktioner istället. Så jag läser inget ulvspel I hans beteende.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Okej ulvarna har sammanlagt minst 4 röster. Om vi förutsätter att jag och Hägern är goda sitter vi bybor med 9 röster.

Jag föreslår att vi drevar två potentiella ulvar mot varandra med en liten twist. Om vi leker att undertecknad, Hägern och Anthrox är gröna. Då skulle vi kunna göra så att vi tre 2+2+1 poäng + en spelare till röstar på den andra ulv kandidaten.

Då det är 13 poäng totalt skulle det cases vi röstar på vinna om den tredje spelaren har undangömda poäng. Då blir det 2+2+1+2 = 7. Alltså en majoritet och vi har fångat en ulv.

Om någon bryter mot planen vet vi att den är ulv.

Om vi "vinner" omröstningen vet vi att den sista är ulv.

Om vi inte "vinner" omröstningen utan den alla andra röstar på åker vet vi att vår extra spelare inte sitter på extra poäng.

Jag vet att planen bygger på att jag, Anthrox och Hägern är goda men om vi inte är det så är ju spelet faktiskt redan typ förlorat.
Så vad säger ni? Har jag missat något eller så, annars tycker jag vi kör på detta och hittar ulvarna!!!
Det här är för mig lite av en avgörande post nu i spelet.

Här har vi en spelare som är aktiv och försöker hitta samarbeten som hjälper byn.
I orden känns det genuint byboigt.
Vi måste nu landa i om vi kan lita på Octa att denne är grön.

Här nu 2024 en ny Octagonal som har utvecklat sitt spel ordentligt.
När jag såg den här posten tänkte jag direkt ”det där har du fått från ulvtjatten av Impetigo!”
Komplicerad uträkning med olika steg som alla ska göra rätt i - jag säger inte om det funkar eller ej för jag har ingen koll- ligger Impe bakom så funkar det säkert.
Inget gräl mellan er i R1 i den öppna tråden vilket är nytt för att senaste året så har det sett annorlunda ut (jag skulle gärna se era bråk i ulvatjatten😂). Läget uppstod där Impe gav bort BP till dig med övrig tveksam grupp åskådare.

Dock har du nu matat på med flera poster i samma anda och diskuterat vidare förslagen på vettigt vis som får mig att tänka att: Nä fasiken - Octa har utvecklats och är inte coachad av nån utan jobbar för byn med egna förslag.

Svårt det här.
Jag vill inte brunsmeta Octa i onödan och landar alltså i att jag kommer tänka grönt här nu.

Ville få ur mig detta bara.

Fridens och glöm ej att Sann makt kan inte förstöras.
 

Sodmikail

Nybo
Joined
23 Sep 2010
Messages
54
Äh, skitsamma. Ni hade rätt. Jag är sabbare.
De andra ulvarna har lagt energi på vad jag ska skriva och när. Puh, det känns skönt att säga. Började gnaga på samvetet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,392
Äh, skitsamma. Ni hade rätt. Jag är sabbare.
De andra ulvarna har lagt energi på vad jag ska skriva och när. Puh, det känns skönt att säga. Började gnaga på samvetet.
Jag hoppas du förstår att byn förlorar kollektivt om du är bybo och skriver såna här saker.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Frågan är vad detta betyder för spelet framåt. Kan ju definitivt vara en taktik av team ulv om nu exempelvis Basse känner att det är bäst att jag grönar mig genom att ligga med en röst på Sodm.
Att Sodm skulle ge upp utan att ha konsulterat lite med sina ulv polare får väl anses osannolikt. Hur ser deras plan ut?

Vad säger ni andra?? Tycker faktiskt detta rödar Basse en aning.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Äh, skitsamma. Ni hade rätt. Jag är sabbare.
De andra ulvarna har lagt energi på vad jag ska skriva och när. Puh, det känns skönt att säga. Började gnaga på samvetet.
Tackar för spel @Sodmikail
Svettigt att köra som ulv i sitt första spel här.
Jag var nybörjar-ulv för nrg år sedan och de kom på mig jädrans snabbt så jag åkte ut rejält.
Hoppas du inte blivit avskräck och vill pröva på ett par spel till, tex som bybo - det är ett riktigt roligt mysterielösande spelgift.

Nu får vi lite utvärdera dessa sista ord.
Är det coachat snack för att vi egentligen ska vibägar-tro att det är att sista ulven är en lågflygare?
Jag tror sista ulven är aktiv.

Röst: @Sodmikail

PS. Ljug aldrig som bybo (stämmer inte detta så återkom snarast🙏)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Frågan är vad detta betyder för spelet framåt. Kan ju definitivt vara en taktik av team ulv om nu exempelvis Basse känner att det är bäst att jag grönar mig genom att ligga med en röst på Sodm.
Att Sodm skulle ge upp utan att ha konsulterat lite med sina ulv polare får väl anses osannolikt. Hur ser deras plan ut?

Vad säger ni andra?? Tycker faktiskt detta rödar Basse en aning.
@Basenanji eller @Brynolf nästa runda!

Det kan vara så att nån av dessa 2 inte ville förlora ulvisarnas BP.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,706
Location
Oktoberlandet
Frågan är vad detta betyder för spelet framåt. Kan ju definitivt vara en taktik av team ulv om nu exempelvis Basse känner att det är bäst att jag grönar mig genom att ligga med en röst på Sodm.
Att Sodm skulle ge upp utan att ha konsulterat lite med sina ulv polare får väl anses osannolikt. Hur ser deras plan ut?

Vad säger ni andra?? Tycker faktiskt detta rödar Basse en aning.
Ja vad händer här nu.
Det var ju verkligen inte över för Sodm.
Denne har väl nog ända lyft detta stegi ulvtjatten först så nån av Octa, Basse och Anthrox kanske behöver fnulas vidare på här nu!
Eller är detta för uppenbart?
Tror inte det.

@Basenanji
In i spel å jobba för jag kommer rösta på dig samma secund som R4 startar😍

Sann makt kan inte förstöras.
 
Top