Varulv Vampyrernas maskerad - R1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Inte bra om det är för jämnt in i det sista heller. Om ulvarna tycker det är värt det kan dom kanske offra en för att snajpa ut siaren
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Nu avviker jag snart till rollspelande för kvällen. Försökte göra ett gräv på Impetigo, men det är väldigt städat, korrekt och självsäkert, så där finns inget att gräva upp. Så hatten av för bra ulv-spel antar jag 🤷 Samtidigt så är där ju inte så mycket substans och inget som sticker ut förutom siar-claimet. Tycker kanske en bybo borde flaxa eller tvivla litegrann åtminstone.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Förutsatt att Sidd har för avsikt att rösta på mig och inte på… vad det nu är han röstar på enligt röstverktyget 😂 så är det helt jämt. Jag har äldsta rösten.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Förutsatt att Sidd har för avsikt att rösta på mig och inte på… vad det nu är han röstar på enligt röstverktyget 😂 så är det helt jämt. Jag har äldsta rösten.
Om du åker, vilka tror du är Impes medulvar? Någon som betett sig skumt eller stått enligt dig? Vem är grönast?
Har du bestämt vem du tänker sia?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det finns 3 ulvar i spel, 1 siare. Jag tror de flesta ulvligor hade puttat fram Impe som deras siar-claim. Jag tror få ulvligor hade puttat fram Xyas som deras siar-claim.
Vad är allt detta snacket om att ulvarna inte skulle välja Xyas för ett claim? Jag fattar verkligen inte vad det handlar om.

Att Anthrox kört på det eth tag föevånar mig inte, han kör ju stemhået på sin ”det är visat att Impe är ulv” och andra hål i huvudet-arhument men att andra ska börja skriva under på detta begrioer jag inte.

Vad menas med att ulvarna inte skulle skicka fram Xyas? Varför inte och vem skulle de skicka fram i stället? Hur säger detta nåt om Xyas grönhet?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag ska spela match i kväll så är AFK efter 20.00. Det KOMMER bli en snajp om det bara är en rösts skillnad (Xyas har första rösten så de vinner på lika)!

Skulle inte förvåna mig om @fjodorsenuba ramlar in i tråden vid 20-snåret heller och ba: Ojoj, vad mycket att läsa ikapp, jaja, maagkänslan säger nog Impetigo i alla fall.

Jag svarar gärna på frågor feamtill 20 om det är nåt mes mitt spel som varit oklart eller vad det nu kan vara.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Låt oss säga att drevet är helt jämnt och en snajpröst kan avgöra. Då kan ulvarna förmodligen snajpa ut siaren om de tycker det e värt det.
Det ÄR värt det. Två ulvar mot en siarkung? Alla dagar i veckan.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om följande resultat håller i sig kommer därför jag byta röst sista minuterna för att minska den möjligheten.
Om drevet innan dess vänder åt andra håller uppmanar jag alla goda krafter i andra drevet att göra detsamma
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Vad är allt detta snacket om att ulvarna inte skulle välja Xyas för ett claim? Jag fattar verkligen inte vad det handlar om.

Att Anthrox kört på det eth tag föevånar mig inte, han kör ju stemhået på sin ”det är visat att Impe är ulv” och andra hål i huvudet-arhument men att andra ska börja skriva under på detta begrioer jag inte.

Vad menas med att ulvarna inte skulle skicka fram Xyas? Varför inte och vem skulle de skicka fram i stället? Hur säger detta nåt om Xyas grönhet?
Klart de kan, men får inte riktigt den känslan. Vilka tror du är Xyas medulvar? Anta att aktive Anthrox är en av dem, hur tror du snacket gick i ulvtråden som ledde fram till att Xyas väldigt försiktigt och sent claimar ulv?

Oavsett vilka som är i ulvlaget kan jag se dig göra spelet du gjorde om du är ulv. Jag har svårare att se ulvlaget framför mig som kommer fram till Xyas motclaim.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Om följande resultat håller i sig kommer därför jag byta röst sista minuterna för att minska den möjligheten.
Om drevet innan dess vänder åt andra håller uppmanar jag alla goda krafter i andra drevet att göra detsamma
Vänta vad?
Jag har fått intrycket att du är en av dem som är mest övertygad av Impetigos siarclaim, nu kan du tänka dig att byta sida?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Alla ni som röstar på Impetigo, menar ni alltså jag har blivit grundlurad av Impe tydlighet och självklarhet?
Ser inget rödande där.
jag tycker generellt att det är överskattat med smartness. Såna här spel avgörs oftare än vi tror på slump och lyckliga omständigheter. Eller kanske, beroende på hur man ser det, olyckliga omständigheter.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Men skojar du med mig. Alla borde i slutet byta till det vinnande drevet så att det inte går för ulvarna att snajpa.

Jag tror Impe är god men sitter ju inte på facit.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu avviker jag snart till rollspelande för kvällen. Försökte göra ett gräv på Impetigo, men det är väldigt städat, korrekt och självsäkert, så där finns inget att gräva upp. Så hatten av för bra ulv-spel antar jag 🤷 Samtidigt så är där ju inte så mycket substans och inget som sticker ut förutom siar-claimet. Tycker kanske en bybo borde flaxa eller tvivla litegrann åtminstone.
I nuläget tar Xyas alltså hem detta med hjälp av det här icke-caset.

Jag hoppas verkligen att nån av de som bytt för att ”jämna ut dreven” byter tillbaka snart. @Vimes @Hägerstrand @Waterhouse
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Men skojar du med mig. Alla borde i slutet byta till det vinnande drevet så att det inte går för ulvarna att snajpa.

Jag tror Impe är god men sitter ju inte på facit.
Tycker inte det är självklart, röständringar hjälper oss hitta ulvar, om alla ska rösta bara för att hindra ulv-snajp ger vi bort det.
Något en ulv skulle föreslå för att kunna rösta ut siaren utan att behöva ta ansvar.
 
Top