Varulv Vampyrernas maskerad - R1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Konstig post Basse.
Jag vet, jag är som sagt lite paranoid och tänker att Impetigo kanske är ulv tillsammans med Xyas.

Jag vet låter helgalet, men tusan Xyas la ju fram en vågad ulvplan och jag vågar inte lita på nån just nu. 😱
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Klart de kan, men får inte riktigt den känslan. Vilka tror du är Xyas medulvar? Anta att aktive Anthrox är en av dem, hur tror du snacket gick i ulvtråden som ledde fram till att Xyas väldigt försiktigt och sent claimar ulv?

Oavsett vilka som är i ulvlaget kan jag se dig göra spelet du gjorde om du är ulv. Jag har svårare att se ulvlaget framför mig som kommer fram till Xyas motclaim.
Jag har redan sagt att jag ser Anthrox som en av Xyas kompisar. Han har inte brytt sig om att ens bemöta det trots att det är rätt uppenbara misstag han gör.

Jag tror inte det ger så mycket att analysera vem i olika konstellationerulvarna skukle skicka fram. Wine in front of me osv

MEN om jag skulle skicka fram NÅGON i den här uppställningen skulle jag valt alla andra före Anthrox. Man väljer väl rinligtvis nån som har trovärdighet?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Sedan OM Fjodor dyker upp och claimar siare kommer jag explodera av varulvsspelsparanoia.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag vet, jag är som sagt lite paranoid och tänker att Impetigo kanske är ulv tillsammans med Xyas.

Jag vet låter helgalet, men tusan Xyas la ju fram en vågad ulvplan och jag vågar inte lita på nån just nu. 😱
Tillbaka till ritbordet. Det går inte ihop att jag och Xyas är ulvar tillsammans.

Du behöver välja vem du tror är siaren helt enkelt. Och väljer du fel så riskerar detta att gå åt skogen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Sedan OM Fjodor dyker upp och claimar siare kommer jag explodera av varulvsspelsparanoia.
Släpp det Basse, kommer inte hända och om det gör det har vi hittat två ulvar.
Hoppas mest han dyker upp öht
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,651
Location
Oktoberlandet
Har nu läst av Xyas första poster:

Fasiken vad sent denne kom in i spel.

- Första posten lyfter denne att Impetigos Siarclaim är Bogus och att ulvarnas strategi är att vara först på bollen om outning.
- Nästa är en intressant post för här kommer det konstiga ”trippelclaim”-förslaget: den posten kan tolkas som att Xyas försöker lura fram en ulv till att låssasouta (innan Xyas själv gjort det).
- Sen fjärde posten lyfter Xyas igen det här med outning och vem som ska driva att det sker.
- Sen efter nån post kommer Xyas ut som Siare.

Hur ska vi avläsa det här?
Xyas har verkligen innan sin outning skrivit om Siar-outning och kontraoutning.

Är det en bybo som känner av läget i tråden innan outning eller ulv som laddar upp för strid?

Jag läser det som att det är en bybo som direkt ser att Impetigo ljuger (bogus), sen prövar att locka fram en till, sen säger till alla att jag bestämmer själv när jag ska outa och till slut gör slag i saken.

Röst: @Impetigo

Respons från er övriga-läser jag av dennes poster fel?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
Och nu (ca 148h efter att alla ni andra har fattat det)inser jag hur pressade ulvlaget måste ha känt sig när de insåg att planen med Siarkungen faktiskt var en realitet.

Vilket jag tycker rödar Impetigo och förklarar hur framstressat hans claimande är.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
JAG HAR BEGRÄNSADE MÖJLIGHETER ATT SPELA NU OCH EFTER 20.00 ÄR JAG AFK!

Pressa mig gärna nu om ni tvekar på min grönhet för snart ärdet för sent. Jag tycker inte det är ok att rösta på mig när Xyas själv säger ”det finns inget case mot Impe”. Vad ska jag försvara mig mot liksom? Anthrox uttalanden att ajg är bevisad ulv? Är caset att inga ulvar hade valt att skicka fram Xyas?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Xyas ”trippelsiaroutning” - vad fan är det? Kan NÅN förklara vad den skulle innebära, hur den skulle gynna ulvarna och varför det grönar Xuas att svamla om detta?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Jag har redan sagt att jag ser Anthrox som en av Xyas kompisar. Han har inte brytt sig om att ens bemöta det trots att det är rätt uppenbara misstag han gör.

Jag tror inte det ger så mycket att analysera vem i olika konstellationerulvarna skukle skicka fram. Wine in front of me osv

MEN om jag skulle skicka fram NÅGON i den här uppställningen skulle jag valt alla andra före Anthrox. Man väljer väl rinligtvis nån som har trovärdighet?
Ok, Anthrox medulven. Han argumenterade för att äkta siaren skulle vänta med motclaim vilket var mräkligt enligt mig för det ger R1 till ulvarna på walk over. Jag negativclaimade, andra hängde på, och så kom Xyas motvilliga claim.

Varför var ulvarna så motvilliga att motclaima? Det måste ju vara dåligt för dem att du som äkta siare blir väktad och får suga i dig blod? Förstår inte rationaliteten riktigt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
JAG HAR BEGRÄNSADE MÖJLIGHETER ATT SPELA NU OCH EFTER 20.00 ÄR JAG AFK!

Pressa mig gärna nu om ni tvekar på min grönhet för snart ärdet för sent. Jag tycker inte det är ok att rösta på mig när Xyas själv säger ”det finns inget case mot Impe”. Vad ska jag försvara mig mot liksom? Anthrox uttalanden att ajg är bevisad ulv? Är caset att inga ulvar hade valt att skicka fram Xyas?
För min del undrar jag hur du kunde vara så chill med att outa! Varför skrev du inget tidigare?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,327
Om jag är en ulv tillsammans med Xyas, som Impe påstår, så är jag fan den mest uppenbara ulven i världshistorien.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Xyas ”trippelsiaroutning” - vad fan är det? Kan NÅN förklara vad den skulle innebära, hur den skulle gynna ulvarna och varför det grönar Xuas att svamla om detta?
Nej det är konstigt och jag fattar det inte, men dåligt/konstigt är inte samma sak som ulvigt.

Jag kan enkelt se ulv-Impe agera som du gör. Jag har svårare att se Xyas med ulvliga agera som de gör.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
För min del undrar jag hur du kunde vara så chill med att outa! Varför skrev du inget tidigare?
Känns inte riktigt rättvist att få kritik för att jag outade för chill eller för sent…

jag läste ikapp i tråden och såg rätt dnabbt hur upplägget var. Jag tvekade en stund på vad som var rätt men rätt snabbt bestämde jag mig för att stiga fram så distinkt sommöjligt.

Jag vet ine vad jag skulle skriva i tråden innan jag outade som hade gjort någon skillnad. Jag trodde i te som sagt att det skulle bli konsensus runt siarkungsplanens detaljer och jag trodde inte på att vänta till r2. D ett fanns inget att vänta på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,662
För övrigt sjukt spännande nu!
#lämnartillbakanagelsaxensomsamlardamm
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Varför var ulvarna så motvilliga att motclaima? Det måste ju vara dåligt för dem att du som äkta siare blir väktad och får suga i dig blod? Förstår inte rationaliteten riktigt.
Jag gick ut snabbt för att sätta press på ulvarna. I min bok var det ett uppembart lyckat drag, det tig lååång tid innan ulvarna svarade ochd et är det som avslöjar Xyas. I kombination med de inlägg han skrev mellan min outning och hans motclaim. Jag håller med brynolf att man ganska tydligt kan läsa en Xyas som inte har beatämt sig för att motclaima eller inte ännu.
 
Top