Nekromanti Vad?

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Latmaskar!

"Jag har pröjsat för Eon och vill ha en beskrivning av världen det är tänkt att det skall utspela sig i. Det är min åsikt och om andra anser att besrkivningen i grundboken är tillräcklig så..."good for you"."

Tja, även komplexa spel kan sakna världsbeskrivning. Om jag inte minns fel så saknade även Rulemaster världsbeskrivning.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
ok, vilken färg på bilen föredrar du? En röd ferrari är väl att föredra medans en Lambourghihi tyckaer jag skall vara svart.
jaja, det var bara ett förslag för jag befarade att kommande inlägga mest skulle fortsätta att hanlda om orddefinitioner. Men jag ser ju nu att sådant inte är fallet!
Tycker dock att det meningsfulla i diskussionen försvann för ett tag sen. Men det är ju min subjektiva åsikt, men jag förmedlar den ändå.

/Sir Foilan - Domaren är blind (guardian)


And Heaven Eternally Burns....
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Latmaskar!

"Om jag inte minns fel så saknade även Rulemaster världsbeskrivning."

Vad beträffar Rulemaster och andra spel så skiter jag högaktiningsfullt i dessa. Tycker fortfarande att det är en snål bild av Mundana man får i grundboken.

/Sir Foilan - jag har deluxe, men det hör inte hit

And Heaven Eternally Burns....
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Nej...du kan inte bara vända på det sådär...
ST har de allra enklaste regelsystemen och går ut på improvisation och dylikt istället för regler...

/RipperDoc
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Vad? Datorer

Datorn är ett underbart redskap.
Ljudet får du bort med hjälp av lite trevlig stämmningsmusik.
Angående luften så kan jag nog inte hålla med dig. Men är det ett problem så är det bara att öppna fönstren så mycket osm möjligt.
Det bästa hade varit en lap-top (Någon som vill sponsra mig????)

WHaLe - Som har på datorn 24 timmar om dygnet 300 dagar om året..
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Det var inte jag som började tala om storytelling. Alla rollspel går ut på improvisation. Ett rollspel där alla endast gör det som står i reglerna (dvs handlingar som inte är beskrivna utförs inte) skulle bli ganska tråkigt.

Tycker att den första versionen av DoD (med färdighetsvärden i procent) är mycket enkel, men inte är den storytelling för det. Eller Krilles Västmark för den delen.

/Azagthoth
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Latmaskar!

Allvarligt talat. Visst är den en aning snäv den kära grunden men å andra sidan försök förklara hela den komplexa värld vi själva lever i och ta med alla de regler som mattematik och fysik som styr vårt universum så får du inte plats med det i en så tunn bok som Eons regelbok...

Bara en tanke...

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
>>>Visst kan man hitta på och det kan bli bra... ända tills den officiella världen hamnar som en chock å bordet (bör tillägga att det naturligtvis är en överdrift för att understryka).<<<<<

Visst och däri ligger alltid ett kvarstående problem för mig. Jag har tex. helt nyligen utvecklat Soldarns lilla drottning med en syster som lierat sig med Amirro och det kan faktiskt strula till det om jag nu får reda på att hon ingen syster har... /images/icons/smile.gif
Men det problemet får man alltid i vilken värld som helst om man nu inte vill spela bara färdiggjorda äventyr som aldrig innebär möte (negativa) med makthavare. Så lite ont får vi stå ut med... Och det kommer ju mer info hela tiden (eller nåja, nästan hela tiden - med en takt så en annan funderar på att rista till herrarna i Neogames för att få fram lite mera matrial (rista=skriva matrial)). Som sagt ta en sak i taget, nu finns det redan rätt mycket värld som tillbehör, men jag förstår om du svär över att man måst köpa tillbehör, det är ju ingen billig affär... /images/icons/tongue.gif

*knaprar på nagelbanden och hoppas tillfreställa sin egen hunger*

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vad? Det finns få skickliga...

>>>>Mina roligaste rollpersoner har varit trollkarlar, inte har de varit gamla heller (några få har dock blivit äldre). Så spelglädjen har det inte varit något fel på. Vem är det förresten som säger att man måste vara en bra magiker för att karaktären skall vara rolig att spela?>>>

För att citera SW, "det finns många våghalsiga piloter och många gamla piloter, men det finns få gamla våghalsiga piloter" (typ)
Jag måste säga att jag hellre spelar en klumpig bågskjytt än en pansarbaggad dvärg med toppvärden överallt. Så jag håller med dig Azagthoth. Det är dessutom sällan man är oerhört skicklig från början. Eller?

*spelar med pansarbaggade hjältar i gänget*

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vad? Datorer

Hmmm *funderar på att uppfinna en processor som inte behöver kylas av och andra lika roliga detaljer* Jovisst datorer surrar. Och jovisst jag dricker gärna Cola *hepp*. Men kan en kalkylator tala om vad slumpvisa personer har för vapen, rasbonus, skademögligheter och allt sånt som kan behövas i en häftig strid...??? Jag bara undrar?/images/icons/smile.gif

Lady Silver Wolf
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vad? Höftskynke och låtsad rustning OT

Jag kan bara inte låta bli... Hur många gånger ser inte kvinnliga hjältar ut att bära knappt mer än trosor (iofs järn) och bh samt understundom hjälm??? Ja på illustrationer alltså. Jag bara funderar på varför, är det för att herrarna/monstren ska bli distraherade av deras behag och springa rakt på hennes svärd/spjut etc? För att inte tala om hur emlarns kallt det måste vara... *fryser vid bara tanken*

Har tröttnat lite på den enkelspåriga mentaliteten... vad säger ni?

Lady Silver Wolf
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Vackert väder?

Tja, det kanske är konstant värmebölja, och att ha på sig mer kläder skulle vara en plåga. Eller nåt.

/Azagthoth
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Vackert väder?

Snöstorm och frysis... Det värsta är att jag nog kan tänkas att följa i deras spår om jag kommer igång som illustratör någon gång (OT förlåt Magnus) Men allvarligt hur tänker ni grabbar egentligen... tänker ni er alla hjältinnor som hrm, oklädda???

Lady Silver Wolf
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Hjältinnemode

"Men allvarligt hur tänker ni grabbar egentligen... tänker ni er alla hjältinnor som hrm, oklädda???"

Det beror väl på vilken hjältinna vi talar om. Tuva från Västmark är en rätt så "mänsklig" hjältinna (trots svans) så henne har jag ingenting emot att se barfota över hela kroppen nån gång då och då. Men pälsbikinin lämnar hon hemma. /images/icons/wink.gif

Å andra sidan, Inalea Elisari är så nära en "idealhjälte" man kan komma, så där finns det knappt några sexuella konnotationer alls. Visst, hon har en del...um...utsvängningar här och var på kroppen, men faktum är att jag aldrig ens funderat på hur hon ser ut under tabarden och ringbrynjehauberken.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Re: Vad? Datorer

<I>Angående luften så kan jag nog inte hålla med dig. Men är det ett problem så är det bara att öppna fönstren så mycket somm möjligt.</I>

Luften är ett problem om man sitter sju pers i ett varmt rum som bara blir ännu varmare med dator. Att öppna fönstrena gör att det blir kallt på vintern och att det kommer in äckligt mygg på sommaren. Jag vet att man kan ha myggnät, men det förstör...

/Erik, som alltid dricker Cola framför datorn /images/icons/smile.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 
G

Guest

Guest
Re: Hjältinnemode

Men Tuva är väl en snäll flicka *storflin* och Inalea är väl en hjältinna... eller har jag missat något??? /images/icons/smile.gif

Allvarligt, dina söta töser är söta och inte alls lika hårt "sminkade" med detaljer. Inalea, ska ha former även om hon döljer dem, det är väl självklart annars kunde hon lika gärna vara en rysk kvinnlig medaljör. Vad jag närmast tänker på är dessa oerhört oklädda damer vars rustning inte skulle stoppa för ett hugg. Jag menar, vem hugger ett bröst när det finns massa naken mage eller hals att hugga på??? Vansinne helt enkelt. Ska jag bära rustning, nog fan sätter jag den där den behövs, dvs - överallt där jag riskerar att bli skadad. (tekniskt sett överallt, jag har insett vilken fördel det kan vara att ha ansiktsskydd - även om det påverkar VINIT)

Jag vet inte vad ni tycker... men jag vill nog ha rustning på...
 
Top