Vad vill du spela 2021?

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Okej, det här räcker egentligen för ett par år, men here goes:
  • Death in Space
  • Cy-Borg
  • Trophy och/eller hacket Sunken
  • The Wretched
  • Ultraviolet Grasslands
  • Upsalasviten
  • Lovecraftesque
Jag tror jag vill spela allt det här. Vet inte vad the Wretched är dock, så reserverar mig för ett kanske där...
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,313
Glömde Mörk Borg, får bli när Putrescence Regnant kommer.
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Hoppas att jag kommer igång att spela igen det här året. Dags att satsa på att få igång någon typ av online grupp för spel i veckorna eftersom intresset är svalt för online spel i min vanliga grupp.

Det jag vet att jag ska spela är Väsen med några som jag har övertalat att prova ett äventyr i januari -februari.
Om vi får igång träffarna irl skulle jag vilja prova kopparhavets hjältar med den gruppen då jag tror det skulle passa dem bra.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
596
Sent omsider såg jag The Mandalorian och triggad av en filmdiskussion här på forumet såg även om Lawrence of Arabia, och det gjorde mig väldigt sugen på att dra igång med mer Coriolis.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Liten kort sammanfattning: Följande spel har omnämnts av minst fem personer (med reservation för att jag kan ha missat någon), ungefär i ordning:

Star Wars (lite olika versioner)
CoC Sverige (plus något mer med annan version)
Mörk Borg
Kuf
Kult
Ultraviolent Grasslands
Väsen


Inte så väldigt förvånande, för det är ett gäng nyutkomna spel samt Star Wars som rider på Mandalorian-hypen. Kul att Kuf får så mycket uppmärksamhet. Men sedan inser man vilket hipstergäng vi egentligen är när D&D inte alls ligger i topp (och inte heller Mutant eller Eon). ;)



(Därtill vill jag lägga till att jag själv måste få utöka min personliga lista med Death in Space eller Cy Borg om jag får möjlighet på ett eller annat sätt. :) )
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Jag vill spela klart den kampanj vi håller på med i Apocalypse World.

Sedan vill även jag spela Ultraviolet Grasslands.

Vid något tillfälle kommer jag att vilja dö snöpligt i en Mörk Borg.

Ett tag har jag varit sugen på att spela någon variant av Mutant, som känns mer som den värld som beskrivs i den allra första regelboken. Det ska vara en värld efter År Noll, men innan Pyrisamfundet. Katastrofen är något som hände i forntiden, men det finns ännu inga stora etablerade riken. Rollpersonerna är mördarluffare som vandrar runt i en ogästvänlig värld och försöker överleva. Hexcrawl och lite Mad Max.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
(Därtill vill jag lägga till att jag själv måste få utöka min personliga lista med Death in Space eller Cy Borg om jag får möjlighet på ett eller annat sätt. :) )
Det ska du kunna få. Och många fler. :)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Jag har vänner som uttryckt intresse för att spelleda Würm och Mothership. Jag uttrycker nu intresse för att spela Würm och Mothership.

Ökenros vore fett.

Nåt friformish, för att antingen bli avskräckt så jag kan sluta fundera på det eller inse att det är vad jag ska vältra mig i kommande 2-3 åren.

Utöver det och pågående kampanjer så är det rätt löst i kanterna.
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
  • Blod & bly 😁ska bli kul.
  • Apocalypse World som vanligt. Alltid sugen på det.
  • Mörk Borg vore kul att testa.
  • Fiasco har stått i bokhyllan ett tag nu utan att spelas.
  • Nån rymdopera som inte är Star Wars. Helst ingen etablerad värld alls. Med Offworlders eller nåt sånt kanske.
Kom på att jag är väldigt sugen på 3:16 Carnage amongst the stars också men jag har fått för mig att man bör spela en kampanj med kanske 10-20 tillfällen innan man kommer till slutspelet med det riktigt saftiga så det går ju rakt bort.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Kom på att jag är väldigt sugen på 3:16 Carnage amongst the stars också men jag har fått för mig att man bör spela en kampanj med kanske 10-20 tillfällen innan man kommer till slutspelet med det riktigt saftiga så det går ju rakt bort.
Åhh håller, hade varit riktigt roligt med en liten kampanj med 3:16. Men ja det sägs väl att spelet börjar först när någon tagit Hatred for home och det helt plötsligt blir tillgängligt för alla (är väl en valfri regel tror jag men skulle nog köra med den för att snabba på), och vägen dit är väl ialf några spelmöten och sen plus några spelmöten tills någon hatat hemmet nog. :)
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
218
Location
Helsingborg
Honestly, jag bryr mig inte jättemycket om vad som spelas...jag vill bara spela...
Någon av er som kan känna lite barmhärtighet och bjuda in en snart 40'ring för lite rollspelande över skärmen?
Jag blir knäckt av corona-skiten...
 

kaptendral

Warrior
Joined
30 Dec 2016
Messages
264
Tråden om Traveller-tips påminde mig om att Traveller legat på att spela-listan rätt länge också. Tyvärr känns det precis som 3:16 som ett spel som kräver rätt mycket investering i form av tid och energi så det är mycket tveksamt om det nånsin blir av. Om jag kan lura med nån på Offworlders får jag nog nöja mig med det.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag ska spela vidare på min evighetskampanj Carapelakampanjen med två kampanjer i år, först den asieninspirerade Ikunekampanjen med Mythras som regelsystem och som sommarkampanj ska jag spelleda Änglafall (min remix på Tomb of Annihalation). Under våren ska jag även spelleda en kampanj med Geminis regelsystem men en annan spelvärld som är kopplad till Carapalea, men inte på samma planet. Kampanjen är inspirerad av Wheel of Time och Earthsea och de tre kapitlen heter "De tusen stjälarnas dolk/Vindens vilja/Den förlorade kusten".

Till hösten kommer jag spela en kortare kampanj i Vampire the Masquerade (Revised) eftersom jag alltid blir sugen på WoD på hösten. Sen efter den ska jag spela igenom hela Sylfens Vrede till Eon 3 nu när den kampanjen äntligen kommer bli färdig.
 

Puckohue

Warrior
Joined
9 Feb 2016
Messages
210
Location
Malmö
Förutom det jag redan spelar/planerat (svenska CoC, T2K, Griffin Mountain (RQ:G) och BRP i Middle Earth):

SUGEN PÅ:
  • Alien RPG
  • Apocalypse World
  • Blades in the Dark
  • HeroQuest - Eleven Lights
  • Mutant: år noll
  • Pendragon
RESERVLISTA:
  • Dune
  • M-space - antingen Pirates of Drinax, Legend of the Sky Raiders eller annan klassisk Traveller-kampanj
  • Trail of Cthulhu - Armitage Files
  • WFRP
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Har just omorganiserat i samlingen och blivit pepp på en del gammalt som inte blivit mycket av på senaste år. Har inte blivit mycket spel på slutet tyvärr.

Fortsätta spelleda:
Hjältarnas tid
James Bond

Fortsätta Spela:
Noir
Mutant UA

Vill spelleda/spela mer:
Ökenros
Good Society
Alien
Elric/Stormbringer
Space 1889
Nephilim
Trinity Continuum
Pendragon (Har skamligt nog inte ens läst klart ändringarna i 5.2 ännu)
The Laundry
Coriolis
 
Top