Vad vill du spela 2021?

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
411
Walker in the Wastes med eget Cthulhu Dark (Deep Green) hack.
Frostmaiden 5E
Delta Green
The Stygian Library
Neverland
Ultraviolett Grasslands
Mer Death Robot Jungle
Deep Carbon Observatory
Electric Bastionland
Blades in the Dark
Burning Wheel
Gradient Descent (mothership)
Mörk Borg Putrescence Regnant
Maze of the Blue Medusa
Anomalous Subsurface Environment
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,612
Location
Uppsala
Kommer bli massor med D&D 5E under 2021! Hoppas annars på att skriva klart ett par egna spel och ge dem lite bordstid.
 
Last edited:

Bengtsson

Veteran
Joined
27 Oct 2020
Messages
118
Fick Väsen och Tjurmannen från Kungskär (Svenska CoC) i julklapp. Tvivlar starkt att jag någonsin får uppleva Tjurmannen som spelledare, men jag vill verkligen tillbaka in i CoC som spelare. Svårt under Covid dock.
 

MangeW

Veteran
Joined
25 Sep 2020
Messages
44
Är otroligt sugen på att dra igång Rime of the Frostmaiden (5e) samt Börk Borg. Skulle gärna testa Ur Varselklotet också.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
483
Jag är så hoppig så jag kommer säkert ändra mig men något sånthär:

-Spelleda den Svärdets Sångkampanj jag påbörjade under förra året.

-Spelleda en liten kampanj med Monster of the Week, med Arkiv-X/Fringe-ton. Typ TV-serieformat. Tänker att det får vara ett utrymme att leka med alla idéer jag haft till CoC/Delta Green men som är för lite för pulpiga för de spelen.

-Spelleda en lite kortare CoC-kampanj i nutid, antagligen med Cthulhu Dark.


Vad gäller saker jag gärna skulle spela:

- CoC Sverige
- Coriolis
- Något fantsyspel
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag är ganska nöjd med de spel jag redan spelar (Vampire, Järn och Star Wars), men en grej jag alltid hoppats få spela (inte spelleda) är A Red and Pleasant Land. Det kanske kunde vara ett hopp för 2021?

Fria Ligans Alien vill jag gärna pröva också, som ett one shot. Det verkar ha några roliga idéer i mekaniken.

I övrigt hoppas jag mest att få igång de kampanjer vi har som lagts på is på grund av corona igen. Och Svarte Faraonens Eon-kampanj givetvis!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag är rätt bekväm av mig, så jag vill spela:
  • Mer CyBorg
  • Mer SKR
  • Testa Death In Space
  • Mer av de fantastiska äventyren som kommer till Mörk Borg från MBC och 3rd parties.
Sen får vi se vad mer man hinner med, men utan att ha läst det börjar jag bli lite sugen på något till Kopparhavets Hjältar.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vill spela en maffig kampanj i Kopparhavets hjältar under 2021 .

I övrigt vill jag bara komma tillbaka till att kunna spela i det fysiska rummet . Roll20 och discord i all ära men det går inte att få till den där känslan som finns i att träffas fysiskt och käka chips , snacka skit och rulla tärning en stund så jag skulle kunna tänka mig vad som helst nästan till och med DnD 5:e bara det sker i det fysiska rummet .
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Är inte TOR misär då? Alver som deppar i en lövskog.
Nja, men då tar spelet slut så det räknas inte riktigt. Det centrala temat är ju kampen mellan mörker och hopp
du får mörker när
- du ser hemskheter du inte rår på
- din bästis blir skadad
du får hopp när
- din bästis klarar sig
- du gör terapi-sysslor omgiven av vänner

Det senaste spelmötet vi hade (annat spel) tog det nästan två timmar att komma igång, för alla var bara så glada att se andra människor. Så även om jag inte spelar TOR för tillfället, har jag svårt att tänka mig ett spel som bättre sammanfattar världen just nu - mörker och hopp, och glädje när ens vänner klarar sig.

Edit: had menar inte att argumentera över preferenser, jag ville bara förtydliga för den händelse att någon läser utan att vara bekant med TOR (som alltså utspelar sig innan sagan om ringen).
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,008
Location
Ereb Altor
Jag vill spela så galet många spel. Det är inte alls realistiskt. Så jag tvekar lite om jag ska lista spel som jag vill spela, eller spel som jag vill spela som det finns en rimlig chans att jag får spela?

Jag skulle vilja spela Mutant Hindenburg, och då kampanjen som jag hoppas kommer snart. Jag vill spela något OSR-igt, typ OSE eller så. Vi kommer helt garanterat fortsätta vår kampanj i Kopparhavets hjältar, så det får trilla med. Ja, så hoppas jag att vi kan spela Twilight 2000 med.

Allt annat får räknas som en bonus, och jag gissar att jag inte ens hinner spela hälften av det ovan :)
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,035
Fortsätta:
Whitehack
Nordiska väsen
KULT


Börja:
Cthulhu Sverige
Coriolis


Gärna pröva:
Suldokar's Wake
Kuf
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Närmast spelar vi förhoppningsvis färdigt Chariots of Fire till Alien RPG på söndag. Hoppas också få möjlighet att spelleda vår 7-åring i Svärdets Sång inom kort.

När alla fått sitt corvid-vaccin så hoppas jag också att min lokala spelgrupp skall träffas och förhoppningsvis spela vidare på Femte Konfluxen som jag vet är ett önskemål från många där. Gärna fortsätta på Emissarien som försvann till Coriolis också.

Får man drömma lite så skulle jag vilja spela Vaesen, Tsarens Röst till Oktoberlandet, Törnetronen till Symbaroum, UA-kampanjen med Hindenburg-regler, Fiasco, Fairyland till Cthulhu Dark.

Skulle förmodligen också vilja spela Troubleshooters och Twilight 2000 men får börja med att läsa igenom dem när de släppts :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag ser på min framtid och finner mig själv där, eller i alla fall mina spel.
  • Vi spelar redan OKULT, jag räknar med att den omgången fortsätter även under 2021.
  • Hittils har jag inte spellett något mer än Origenes till Kuf. Jag hoppas kunna göra något åt det under året. Både att skriva egna äventyr, och förhoppningsvis att spelleda ett som just nu skrivs ute i en stuga i skogen av en ännu icke namngiven skribent.
  • Köpman i röd zon har legat i dvala sedan i somras, men när skrivandet rullar igång igen borde jag försöka tränga in lite spel.
  • Kuf M/77 flaxar runt i bakhuvudet, men det får nog vila tills Mörk Cyborg har kommit ut ordentligt, men vem vet.
Andras spel:
  • Vi spelade Masks of Nyarlahotep före Corona, jag hoppas att den gruppen kommer igång igen. Oavsett om det är det äventyret eller något annat.
  • Jag köpte UVG, och har fått boken, den är oläst än så länge men det hade nog varit käckt att få det till bordet någon gång.
Så här långt är det nog rätt realistiska saker i listan. Om jag drömmer fritt så är jag pepp på de här spelen med, men jag tror inte att de faktiskt kommer till bordet:
  • Ars Magica
  • Hidden Kingdom
  • Ökenros
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Om jag alltså hade någon slags önskelista över vad jag vill spela så:
AD&D 1st eller 2nd ed. I Dark Sun, Spelljammer, Forgotten Realms eller Greyhawk.
Nåt superhjälterollspel med en superhjältevärld liknande 70-80-talets superhjälteserietidningsstämning.
Amber.
Star Trek, helst Deciphers eller Last Unicorns system satt i tiden mellan Nemesis och Picard.

På spelledarfronten:
AD&D 2nd edition. Just nu är jag mest sugen på Dark Sun och Spelljammer av de officiella världarna. Har en egen pågående kampanj satt i en egen miljö som skulle vara nice att spela klart.

Vad jag vill läsa:
Barkhäxan


Och vad det kommer att bli vilket jag är helt nöjd med trots att det inte är vad jag helst vill...

Spela:
D&D 4 (okej, inte nöjd med detta då, men, men), D&D/OSR-nät med BECMI eller Lamentations of the Flame Princess, Mutant år 0, Dungeon World och kanske Eclipse Phase.

Spelleda:
D&D 5, 3 tre äventyr satta i egen värld, D&D 3.5, okänt antal äventyr i annan egen värld. Kanske Shadowrun och kanske Top Secret/SI i ett skräckäventyr baserat på en tidsloopsanime.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Kan varmt rekommenderas! Det är en pärla som förtjänar mycket mer uppmärksamhet än det verkar ha fått.
Köpte den för några år sedan då jag var ute efter mer material till Cthulhu Dark. Scott Dorward skulle ju skrivit en minikampanj som tyvärr Kickstartern för CD aldrig låste upp. Jag tröstade mig med att köpa det här scenariot och har läst det, men det ligger som sagt på kö :). Har du spelat det och har någon intressant feedback så får du gärna PM:a.
 
Top