Vad vill du spela 2021?

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,970
Location
Umeå
Burning Wheel (spelleda och ja kanske att det faktiskt vore intressant att faktiskt spela det och inte bara spelleda)
Before the Rebellion
Princes Kingdom
Mitt hack av Princes kingdom och Afraid
B/X
Stjärnornas krig
Torchbearer
MERP/SRR
Svenska Call of Cthulhu
Speltestande av eget och andras
Glömde bort att jag är konstant peppad på Sorcerer. Så det måste upp på listan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,218
Vindsjäl obv, men jag får det ju aldrig :'(
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Jag kom sent in på Fria Ligan och började skaffa deras spel under 2020. Nu köpte jag nästan allt de har och planerar att gå igenom i stort sett hela sortimentet under 2021. Kommer också göra videorecensioner på Mörk Borg, Tales from the Loop, Things from the Depths och Coriolis. Annars så blir det mer Cyberpunk Red, mer Exalted och självklart en massa speltestande av mitt eget projekt Machineborn.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Förutom att fortsätta det jag håller på med, alltså ASE med S&W, CoC Pulp Twoheaded Serpent samt Yoon-Suin med Svärd & Svartkonst så är jag just nu sugen på följande:

- Barkhäxan
- Mörk Borg
- Ribbon Drive
- Rogueland
- Down We Go (eget projekt)
- Blod & Bly
- Cthulhu Dark
- Kuf
- Esoteric Enterprises
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Jag vill svinga en huggare i en fet Kopparhavskampanj, ducka laserblasts i nyuppväckta West End Games version av Star Wars (med ev. snodda äventyr från FF Games version), plus att tömma min sexskjutare i övernaturliga fiender i Blod & Bly!

Samtidigt när jag en dröm att ta mig igenom hela Törnetronskampanjen. Speciellt då min karraktär är den enda som är kvar från att ha varit med hela vägen från start i Kopparkronan!
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Samtidigt när jag en dröm att ta mig igenom hela Törnetronskampanjen. Speciellt då min karraktär är den enda som är kvar från att ha varit med hela vägen från start i Kopparkronan!
Heja! Vi har två som fortfarande lever. Hoppas i alla fall en av dem når i mål!
 

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
Har precis insett att jag MÅSTE. SPELA. ROLLSPEL. nu. Trodde jag kunde vänta ut Covid men nej, nu får det bli online.

24:e januari drar jag, @wilper och gänget igång min nya Kuf-sandlåda (arbetsnamn Kaliforniens mörka torn), pepp!

För året i övrigt hoppas jag på att få spela Kuf (har bara spellett), UVG och gärna mer Solar System/Ökenros. Är också pepp på Suldokar’s Wake men det känns som ett långskott.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag vill spelleda den här Star Wars kampanjen:

Spelarkaraktärerna är en grupp av imperiets bästa soldater, Death Troopers. De arbetar direkt under ISB:s högsta ledning och skickas in för att lösa situationer för känsliga för normala styrkor och för farliga för ISB:s agenter. I början av kampanjen skickas de på två uppdrag inom den strukturen för att etablera deras roll i universum. Deras tredje uppdrag är när saker ändras, de skickas för att utföra ett hemligt uppdrag på Endors skogsmåne medan ett slag mellan rebellerna och imperiet äger rum både på marken och i rymden över månen. Under uppdraget ser de hur den andra Dödsstjärnan exploderar uppe på himlen och plötsligt får de en ström av apokalyptiska meddelanden över radion. Kejsaren och Lord Vader är döda, rebellerna håller på att besegra kejsardömets flotta, befolkningen på planeter så som Couruscant och Naboo har letts i revolt av rebellerna och kejsarens regering är död eller gripen. Trupperna på Endor håller på att slaktas av Ewoks eller har börjat fly helt oorganiserat. Skeppet som ska hämta dem från månen efter deras uppdrag svarar inte. Om de vill överleva måste gruppen på något sätt lyckas få tag på ett rymdskepp och lämna planeten.

Här är stället där vi öppnar upp sandlådan helt. Galaxen är i ett tillstånd av absolut kaos. Kejsardömet har fallit, de tidigare rebellerna försöker etablera en ny republik, enskilda Moffs och Kejserliga guvernörer försöker etablera sig själva som lokala krigsherrar, gangsters så som Hutterna börjar ta över hela planeter och varenda opportunist med en blaster försöker få sin bit av kakan. Gruppen kan göra vad de vill i den här situationen. De kan till exempel:

-Försöka skaffa civila identiteter och pensionera sig till normala liv. Detta kommer kräva pengar, kontakter och raider mot arkiv/databaser/fängelser för de är efterlysta krigsbrottslingar. Det finns också en stor mängd ”One last job” möjligheter, vill du verkligen ha ett knegarjobb istället för att pensionera dig i en lyxvilla någonstans?

-Leta upp resterna av Kejsardömet och försöka hjälpa dem återetablera lag och ordning i galaxen. Detta kräver inte bara en massa arbete av deras typ men en massa politik och intriger. Vem är den bästa arvingen till Kejsarens tron? Så fulla Game of Thrones intriger i de egna leden medan Nya Republiken och gangsters anfaller utifrån.

-Gangster spåret där spelarkaraktärerna använder sina färdigheter till att etablera sig i den undrevärlden. Här har vi olika brottssyndikat att jobba för/emot, möjligheter till stora stötar medan galaxen brinner och så klart möjligheten att skjuta på rebellerna som nu försöker vara polisen.

-De ser ödeläggelsen som kejsardömet orsakat och börjar försöka hjälpa folk. Saker är dåliga och kaotiska, många behöver hjälp. Så alla möjligheter att vara ”big dam heroes” finns.

-En vild blandning av alla tre eller att de etablerar andra mål. Kanske hittar de någon NPC de gillar och vill hjälpa eller så bestämmer de sig för att bara försöka hålla sitt skepp flygande med prisjägande/smugglande eller något annat. Firefly allternativet mer eller mindre.

Oavsett vilket. Karaktärerna har chansen att gå från att vara sina TK-nummer till att vara riktiga människor med namn och relationer. Vad gör de med den chansen?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Närmast spelar vi förhoppningsvis färdigt Chariots of Fire till Alien RPG på söndag.
Chariot of the Gods menade jag givetvis. Lyckades komma igenom Akt 1, men det blev riktigt bra (även om den som dog under spelet antagligen inte är lika nöjd) :)
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Chariot of the Gods menade jag givetvis. Lyckades komma igenom Akt 1, men det blev riktigt bra (även om den som dog under spelet antagligen inte är lika nöjd) :)
Kul. Vi får jämföra notes när ni är klara. Är andra gången jag kör det men redan väldigt annorlunda.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Okej, det här räcker egentligen för ett par år, men here goes:
  • Death in Space
  • Cy-Borg
  • Trophy och/eller hacket Sunken
  • The Wretched
  • Ultraviolet Grasslands
  • Upsalasviten
  • Lovecraftesque
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Vet att jag kommer spela Call of Cthulu Sverige redan på Tisdag, så det ser jag fram emot.

Sen vill jag spelleda min cyberpunkiga kampanj som jag skriver på just nu, med mitt hack-konverintering av hjältarnas tid till cyberpunk setting som regelsystem.

Sen blir det säkert en del Hjältarnas tid eller kopparhavets hjältar.

Sen hoppas jag spela nåt helt annat som jag inte ens har i tankarna än :).
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,860
Location
Marjura
Åh, spelsug igen efter flera år.

Nordiska väsen
Svavelvinter
Alien
chock Beredskapstid
Cthulhu Sverige
Star Wars med Barbarians of Lemuria-regler eller Mini-6
Mutant Å0
Conan med Barbarians of Lemuria-regler
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,406
Location
Maastricht
Jag vill spelleda den här Star Wars kampanjen:

Spelarkaraktärerna är en grupp av imperiets bästa soldater, Death Troopers. De arbetar direkt under ISB:s högsta ledning och skickas in för att lösa situationer för känsliga för normala styrkor och för farliga för ISB:s agenter. I början av kampanjen skickas de på två uppdrag inom den strukturen för att etablera deras roll i universum. Deras tredje uppdrag är när saker ändras, de skickas för att utföra ett hemligt uppdrag på Endors skogsmåne medan ett slag mellan rebellerna och imperiet äger rum både på marken och i rymden över månen. Under uppdraget ser de hur den andra Dödsstjärnan exploderar uppe på himlen och plötsligt får de en ström av apokalyptiska meddelanden över radion. Kejsaren och Lord Vader är döda, rebellerna håller på att besegra kejsardömets flotta, befolkningen på planeter så som Couruscant och Naboo har letts i revolt av rebellerna och kejsarens regering är död eller gripen. Trupperna på Endor håller på att slaktas av Ewoks eller har börjat fly helt oorganiserat. Skeppet som ska hämta dem från månen efter deras uppdrag svarar inte. Om de vill överleva måste gruppen på något sätt lyckas få tag på ett rymdskepp och lämna planeten.

Här är stället där vi öppnar upp sandlådan helt. Galaxen är i ett tillstånd av absolut kaos. Kejsardömet har fallit, de tidigare rebellerna försöker etablera en ny republik, enskilda Moffs och Kejserliga guvernörer försöker etablera sig själva som lokala krigsherrar, gangsters så som Hutterna börjar ta över hela planeter och varenda opportunist med en blaster försöker få sin bit av kakan. Gruppen kan göra vad de vill i den här situationen. De kan till exempel:

-Försöka skaffa civila identiteter och pensionera sig till normala liv. Detta kommer kräva pengar, kontakter och raider mot arkiv/databaser/fängelser för de är efterlysta krigsbrottslingar. Det finns också en stor mängd ”One last job” möjligheter, vill du verkligen ha ett knegarjobb istället för att pensionera dig i en lyxvilla någonstans?

-Leta upp resterna av Kejsardömet och försöka hjälpa dem återetablera lag och ordning i galaxen. Detta kräver inte bara en massa arbete av deras typ men en massa politik och intriger. Vem är den bästa arvingen till Kejsarens tron? Så fulla Game of Thrones intriger i de egna leden medan Nya Republiken och gangsters anfaller utifrån.

-Gangster spåret där spelarkaraktärerna använder sina färdigheter till att etablera sig i den undrevärlden. Här har vi olika brottssyndikat att jobba för/emot, möjligheter till stora stötar medan galaxen brinner och så klart möjligheten att skjuta på rebellerna som nu försöker vara polisen.

-De ser ödeläggelsen som kejsardömet orsakat och börjar försöka hjälpa folk. Saker är dåliga och kaotiska, många behöver hjälp. Så alla möjligheter att vara ”big dam heroes” finns.

-En vild blandning av alla tre eller att de etablerar andra mål. Kanske hittar de någon NPC de gillar och vill hjälpa eller så bestämmer de sig för att bara försöka hålla sitt skepp flygande med prisjägande/smugglande eller något annat. Firefly allternativet mer eller mindre.

Oavsett vilket. Karaktärerna har chansen att gå från att vara sina TK-nummer till att vara riktiga människor med namn och relationer. Vad gör de med den chansen?
När drar vi igång? :D

Spel jag hoppas få spela i år är:

ALIEN (Destroyer of Worlds)
WFRP (Enemy in Shadows)
CoC (Masks of...)
Kult (Vad som helst)
TOR (Darkening of Mirkwood, men det lär aldrig ske som ensamt stort fan i gruppen, så vill någon spela online, dra iväg ett PM)
Valfritt Cyberpunk rollspel utan fantasy raser
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Förutom Star Wars D6, Alien och Blod & bly som redan är i rullning samt Världsrymdens vagabonder som borde komma igång igen när pandemin avtagit skulle jag framförallt vilja testa Mystery Men, Svärdets sång och Whitehack.
 
Top