Nekromanti Vad skulle du vilja spela just nu?

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,716
Location
Göteborg
Just nu vill jag spela badass-snubbar i rymden. Rövsparkande, bubbelgumtuggande, rymdskeppssprängande badass-snubbar som inte tar order från någon. En våldsförhärligande eskapism där alla sitter och myser över hur coola ens rollpersoner är.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Genesis;n100763 said:
Just nu vill jag spela badass-snubbar i rymden. Rövsparkande, bubbelgumtuggande, rymdskeppssprängande badass-snubbar som inte tar order från någon. En våldsförhärligande eskapism där alla sitter och myser över hur coola ens rollpersoner är.

Haka på nästa flumspelsgrill så kör vi Dark Galaxy!
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag skulle vilja spela Beverly Hills 90210 (1990) med spelsystemet Cortex Plus Drama i Smallville RPG.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Björn Wärmedal;n101716 said:
Mutant Chronicles! Fick mycket mersmak efter gårdagens skottväxling i Venus djungel.
Jag insisterar på att du omedelbart startar en ny tråd om detta i Krönikor och Spelrapporter där du går in mer på detalj i det här för jag kommer att ha följdfrågor.
 

gustaf s

Warrior
Joined
11 Dec 2012
Messages
263
Location
Göteborg
Jag vill alltid (just nu är inget undantag) spela nåt lite halvlångt Apocalypse World,eller Monsterhearts, eller Urban Shadows,eller Undying, eller The Sword, the Crown and the Unspeakable Power. För att de gör ensemble-spel över en näve sessions eller två häftigare än något annat jag spelat, läst, sett eller hört.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Någon typ av japanskt rollspel har jag varit sugen på ända sedan jag såg rollspelsböckerna på TullCon för ett par år sedan. Tyvärr har det inte blivit så mycket rollpel överhuvudtaget på sistone (brist på tid och engagemang). Får väl gå och längta vidare tills chansen visar sig. Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge...?
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Jag vill fortsätta vår kampanj i M:Å0.

Sen vill jag spela Svenska Kulter och göra det jättegrisigt.

Jag vill spela Nerver av Stål igen.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Ny-Eon med Ymir.
Ön (mitt mysvemodiga snällspel) när jag gjort några revisioner.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
En fet Cthulhukampanj.
Durance fast med Hillfolk/Dramasystem som mekanik efter att man skapat sin planet.
Baron von Münchhausen!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
kloptok;n109271 said:
Durance fast med Hillfolk/Dramasystem som mekanik efter att man skapat sin planet.
Ooooh, I'd play that!

Höll nästan på att lägga till "Vad som helst i Dramasystem" på min lista.
 

charl

Veteran
Joined
10 Jul 2015
Messages
104
Finns mycket jag skulle kunna lista men överst på listan är oavsett Mage the Ascension. Version och sånt är inte så viktigt, bara det är Mage. Som ett extra addendum på det vore en teknokratkampanj något jag velat testa länge, och särskilt sedan de nya teknokratguiderna till revised kom.
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
570
Location
Skogen
Jag vill komma igång och spela 13th Age. Jag vill spelleda The God that Crawls till LotFP, har det riggat och redo i roll20. Går i mer och mer seriösa tankar att spelleda Masks of Nyarlathotep med något eget system som verkar bli en hybrid av allt möjligt. Min Pathfinderkampanj där vi spelade Rise of the Runelords verkar ha runnit ut i sanden.
Och Symbaroum! Det vill jag spela.
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Jag är sugen att börja spela den Dungeon World kampanj som jag så smått skall starta på lördag.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
nyvinter;n109337 said:
Tillägg till min lista på första sidan: en Rat Queens-kampanj i Fantasy Age.
Rat Queens? Det låter coolt men jag har ingen aning om vad det är. Upplys mig gärna!
 
Top