Nekromanti Vad skulle du vilja spela just nu?

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
Jag vill spela/spelleda

- Mytiskt år 1600 - Hovalkemister, fäktmästare, kejserliga krigsgolemar och galärkrigföring i medelhavet. Antagligen i Savage Worlds Solomon Kane. Eller med Olivier Legrands Solomon Kane regler (mer som BoL)

- Mutant År Noll/Year Zero

- Miles Christi - möligen modulen Assassins

- Age of Arthur (FATE) - helst en kampanj uppe hos Gododdin

- Lovecraftiansk skräck - antingen en av de stora kampanjerna eller hemkok

- Järn
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Krille;n100355 said:
Och om man dessutom lägger till Mars till den grejen…
Hehe, ja den biten glömde jag...

Mars för mig tillför sådana saker som en outforskad värld, nya folkslag, en nollställd karta och gyllene ursäkter till nya fenomen (teknologi, "magi", naturfenomen etc).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,922
Location
Ludvika
Jag blev just väldigt sugen på att spela Mutant Chronicles, med något lite lätt husreglat regelsystem (handlar nog mest om att plocka bort lite regler jag inte känner något behov av).
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ram;n100367 said:
Hehe, ja den biten glömde jag...

Mars för mig tillför sådana saker som en outforskad värld, nya folkslag, en nollställd karta och gyllene ursäkter till nya fenomen (teknologi, "magi", naturfenomen etc).

Ah. Det är klart. Man ville ju utforska något nytt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Idag kom jag på att jag glömde att jag ville spela Symbaurum. Samt faktiskt Eon 4, för att göra mig en uppfattning om hur det är i actual play.
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Jo, på grund av att liv kommer ivägen för schemat så har det blivit lite mindre spelande på BW-kampanjen än vad jag skulle velat. (Kampanjen ifråga = supportgrupp för änglar och demoner under upplysningstiden. Rör sig mer bort från support och närmare guerilla men ändå.)
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
MASSOR!

The One Ring - alla äventyr och kampanjer
Trail of Cthulhu - samma
Conan D20 - samma
D&D 4e - Sundering äventyren+ Undermountain + Neverwinter kampanj
Cthulhu pulp-noir med Barbarians of Lemuria+Dicey Tales
Legends of Middle-Earth - Kortare kampanj kring Gondor och Umbar
Svenska röd-blå box D&D i min egen tolkning av Known World + Blackmarch + diverse äventyr
Mutant Chronicles- The Venusian Apocalypse + Citadellkrälet från Algeroth boken, allt konverterat till Domedagens Hjältar.
(Mutant)Version Noll, alltså inte Mutant År Noll - I tidig upptäckatid
Svavelvinter - I en episk Trudvang kampanj så spelledarlöst som möjligt.
DoD 91 - Kampanj som börjar i Aidne som leder till Trakorien och Svavelvinter.
........och en hel del till. Problem: Jag är utbränd som SL utöver sporadisk one-shots med Barbarians of Lemuria.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
OSR: För att det verkar så annorlunda, (dock skulle jag vilja ha en erfaren SL så att vi inte spelar 'fel')
Prosopopé: För att det ger en helt annan upplevelse än allt annat jag spelat, och att det är så snyggt.
Montsegeur 1244: Har hitintills gett mig årets bästa bordsrollspelsupplevelse för mig och något jag därför gärna prövar igen.
Hillfolk: För att jag är nyfiken på reglerna.
Vampire/Dream Asqew: Eller rättare sagt spela igen Giovanni Chronicles med ett Dream Asqew hack, jag tror det skulle kunna ge det bästa ur vampire samtidigt som en slipper allt det dåliga.
Jeepform: Det går aldrig att få för mycket känslor, och var väldigt länge sen jag spelade något sånt scenario.

Ja... det var väl det jag var mest sugen på just nu tror jag, och så förstås som vanligt på att pröva alla spel jag inte har spelat så där i allmänhet, I'll play anything once bara för att det är så spännande att se hur spel blir i praktiken.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Empire of the Petal Throne! Att varva culture gaming med dungeoncrawls i en teknofantasyvärld med komplexa samhällsregler, byråkrati och ritualer känns otroligt lockande.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Suget efter att spela nån slags multiform-kampanj i Saga har gjort sig påminnt. Så dels en rollspelskampanj och dels figurspel med snygga små arméer i något enkelt system för figurer i 15 mm (Mighty Armies ser alltjmämt ut som min favorit).

Meeen, om jag köpte minis så skulle de väl bara ligga omålade. Och om de mot förmodan skulle bli målade så skulle det väl bara bli några enstaka figurspelsslag. Det där med att styra upp (och själv vara tillgänglig för) en kampanj är inget jag har koll på. Men kul vore det!
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
Jag spelleder just nu Werwolf TA, Pendragon och Eon.

Men om jag fått bestämma själv vad jag fått spela som spelare skulle jag vilja spela klar Unseen Masters till CoC(Bara spelat första kapitlet), Femte Konfluxkampanjen och gärna Burning Empires.
 

Murderhobo

Veteran
Joined
26 Jan 2012
Messages
58
Location
Cimmerien
Det har blivit ganska lite spelande senaste året (bortsett från Grottröj). One shots i all ära, men jag saknar att ha en kampanj att återkomma till som spelare på regelbunden basis.Helst skulle jag nog vilja spela i en riktig långkörare till OSR-kampanj med sandbox-upplägg och fokus på problemlösning, spelarskicklighet och mycket grottkräl. Som regelsystem föredrar jag givetvis Svärd & Svartkonst, men det är inte superviktigt.
Det skulle inte heller vara så dumt med en Cthulhu-kampanj med fokus på detektivarbete och klurigt gåtlösande. Även här vore det trevligt med ett sandboxupplägg. Svenska Kulter eller Silent Legions vore kul att testa.
 

Njord

Veteran
Joined
1 Jan 2014
Messages
107
Först och främst på min lista ligger Symbaroum, då böckerna har stått där i bokhyllan och viskat till mig i snart ett års tid. I övrigt undrar jag när nya Neotech kommer ut då jag tappat räkningen på hur länge jag trånat efter detta superhäftiga spel! Annars så hoppas jag få spela lite Mutant År Noll i sommar då det var mer eller mindre ett år sedan vi spelade senast, och jag har saknat det var enda minut sedan dess!
Jag har även massor av egenfixade kampanjer på gång. De två som förmodligen ligger varmast om hjärtat är en fornnordisk fantasysaga om uppror, maktkamp, och drakdödande i Ragnaröks allt mer tilltagande skugga. Samt en kampanj till Kult där spelarna tar rollerna av skinnskallar i 90-talets Stockholm som intet ont anandes dras in i en kamp långt bortom deras egna snäva horisont.
Som spelare är jag galet sugen på den storslagna fortsättningen på en Game of thrones-inspirerad kampanj som slutade med att vi alla dog, men där det nu har hintats om att vi ska ta rollerna av de sörjande, och hämndgiriga släktingarna till våra framlidna karaktärer.
Tiden räcker dock förmodligen inte till för allt detta, men så länge det finns liv....
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Vi gick och såg Fury Road med AW-gruppen efter ett spelmöte. Jag slogs av hur tråkig och vettig vår postapokalyps var i jämförelse.

Jag är fortfarande taggad på att spela färdigt den kampanjen, och jag har fått en del bra idéer på att gå vidare. Men just nu vill jag mest starta en ny kampanj, där hela gruppen går och ser Fury Road först.

Jag vill också spela GoT-brädspelet (ledsen att jag inte kunde åka upp till er, RasmusL!), och andra mastodont-brädspel.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Mycket spel planerat i sommar. Spela klart Tatters of the King och vår År Noll kampanj. Spela tre Solar kampanjer över nätet. Spela Solar med vänner som kommer ner till Skåne. Spela enkvälls (gärna Sakval) med fru och vänner. Spela in ett spelpass Generation till podden. Kunde inte be om mer! Det blir en bra sommar ????
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ymir;n99982 said:
Vampire i historiska miljöer. Jag är typ alltid, alltid sugen på Vampire. Det är spelet jag alltid velat spela som spelare men aldrig fått tillnärmelsevis så mycket som jag hade önskat.
Spelet som aldrig blir så där bra som man hade hoppats på, men som ändå aldrig avskräcker en från att prova igen och igen och igen. Jag vill också spela vampire, fullt med mystisk lore och unveilande av secrets och svengelska.
 
Top