Nekromanti Vad skulle du vilja spela just nu?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
DeBracy;n109347 said:
Rat Queens? Det låter coolt men jag har ingen aning om vad det är. Upplys mig gärna!
Den bästa D&D inspirerade serietidningen just nu:

 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
[h=2]Vad skulle du vilja spela just nu?[/h]
Ja du... sitta-vid-ett-bord-rollspel har jag varken tid eller lust med nu för tiden. Vi ska dra igång med skype-DnD nån gång rätt snart och köra under hösten. Ingen jättepepp där, men det blir nog bra när vi väl kommer igång. Däremot så blir jag bara mer och mer ointresserad av strid ju äldre jag blir så det är egentligen fel spel att spela, även om det abstraheras bort en hel del när vi kör över nätet såhär.

Brädspel skulle vara kul att spela, men då är det det där med att hitta tid, funka med barnen och inte minst hitta kompatibla människor att spela med...

Play by forum med blandning av rollspelande och intrig/skicka pm till SL/samla poäng/någon vinner har jag varit sugen på tidigare och nu blev jag lite sugen igen. Men då måste jag skapa något sånt spel själv och sen hitta en handfull människor som är intresserade.

Jag brukar ha lite problem med att människor ska vara intresserade av samma saker som jag...
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Rob;n109301 said:
Jag är sugen att börja spela den Dungeon World kampanj som jag så smått skall starta på lördag.

Sammanträffande, jag startar en Dungeon World kampanj *nästa* lördag...

Själv skulle jag hemskt gärna vilja spela Apocalypse World. Lite sugen på Stars Without Numbers också.
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Erik_N;n109442 said:
Sammanträffande, jag startar en Dungeon World kampanj *nästa* lördag...
Det kommer att kännas konstigt att spela med så kraftfulla karaktärer ifrån början så det kommer att blir väldigt intressant att se hur min hex-crawl kommer att fungera.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Hade velat spela Silent Legion nån gång. Skönt spel som fått alldeles för lite uppmärksamhet.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Har alltid ett standard svar på den här frågan.

Det jag helst vill spela just nu är det rollspel jag senast läste.

Vilket för tillfället är Star Wars: Edge of the Empire.
Men det kommer definitivt ändras beroende på vad jag känner för att läsa nästa gång jag går på toa. :cool:
 

Robert

Warrior
Joined
22 Feb 2014
Messages
246
Eftersom jag snart får spela Noir är jag faktiskt mest sugen på det.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Jag är riktigt sugen på att börja spela i min kompis planerade Star Wars-kampanj. Min rollperson (och de andra spelarnas karaktärer) ska anlända till Lukes nya jediorden för att få träning i Kraftens mysterier. Ser fram emot det!
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
Införskaffade nyligen EON 4 som jag håller på att läsa igenom, så får ju säga att jag är rätt sugen på att spela det. Sedan skulle jag ju inte klaga över att få möjlighet att speltesta rollspelet jag skriver själv med.
 
Top