Nekromanti Vad skulle du vilja se som ett rollspel?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Rangertheman;n244473 said:
Jag hade tänkt skriva att jag skulle vilja se ett rollspel som utspelar sig i Dragaera/Taltos-världen som Steven Brust har skapat, men till viss del finns det redan. Ett av målen i Kickstartern för Blades in the Dark var en sådan setting. Någon som vet var jag kan få tag på den? BitD finns på SF-bokhandeln men jag tror inte den innehåller Jhereg-settingen.
Jag sitter just nu och läser min pdf (version 1) av Blades of the Jhereg.

:cool:
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Krille;n246506 said:
Jag skulle vilja ha ett belgofranskactionäventyrskomediserie-rollspel.

"Ett vadhettedetsadu-rollspel?"

Jo, plocka fram lådan med de urgamla seriealbumen. Eller fuska, och knata ner på SF-bokhandeln och leta upp nyutgåvorna. Jag talar om:
  • Spirou
  • Yoko Tsuno
  • Franka
  • Tintin
  • Finn och Fifi
  • Adèle Blanc-Sec
  • Till viss del Linda och Valentin
Det är äventyr. Till viss del smiter det iväg till det övernaturliga, och till viss del in i science fiction. Våld är en temporär uppskjutning av problemet – ofta är diplomati och klurighet och teknik det enda sättet att komma över problemet permanent. Det är lite ospecificerad modern era, fast tidsresor och rymdresor är inte uteslutna.

Ett sånt spel skulle jag vilja ha.
Skönt att se att NÅGON i den här tråden kavlat upp ärmarna, spottat i nävarna och gjort något åt sina fantasier!

;)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Rymdhamster;n333418 said:
Jag sitter just nu och läser min pdf (version 1) av Blades of the Jhereg.

:cool:
Är den från Kickstartern? Verkar den bra? Vet du när/om den släpps på t.ex. DriveThruRPG?
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
592
Location
Göborg
Jag har lite svårt att förstå att Chris Woodings böcker om Ketty Jay (Retribution Falls m.fl.) inte har blivit spel. De innehåller en otroligt detaljerad värld för att vara så få sidor (under 2000 totalt om jag skulle gissa utan att gå till bokhyllan) och det finns flera mysterier antydda som passar utmärkt att bygga kampanjer kring. Om inte Chris är rollspelare och hade det i åtanke när han skrev böckerna har jag fumlat på Fjärrtankeläsning (har ett vagt minne om att ha läst någon kommentar av honom att han inte spelar rollspel, men jag kan även ha fumlat på INT-slaget).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,005
Location
Ereb Altor
Krille;n333668 said:
Nu råkade jag ju skriva det.
Bra gjort! Fel ordning bara. Vill bestämt minnas att jag sa att du skulle skriva Blå himmel först. Men det är ok. Jag tror att lite det finns lite plats för piloter och krig i Troubleshooters.

Hmmm... Min nästa RP ska nog vara just en avhoppad stridspilot från utbrytarrepubliken Davarst.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,455
Location
Helsingborg
Jag skulle vilja se ett spel om koloniseringen av USA. Den siste mohikanen eller den där serien på 90-talet som jag inte minns mer av än att det var indianer, fransmän och engelsmän i djungler/sankmark.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,664
Location
Värnhem, Malmö
Rickard;n333679 said:
Jag skulle vilja se ett spel om koloniseringen av USA. Den siste mohikanen eller den där serien på 90-talet som jag inte minns mer av än att det var indianer, fransmän och engelsmän i djungler/sankmark.
Colonial Gothic finns, det är typ det.
 
Top