Nu kanske det är hårklyverier, men för mig (eller så jag skulle spela det) är ju Alienka ett aktör med en agenda i den här situationen. Det är någon i världen som vill någonting, och hur det ter sig kan därför utveckla sig på flera sätt.
Det är väl
@Christoffer som brukar beskriva SL-rollen som att man spelar sina SLPs som om de vore ens rollpersoner, och utifrån det perspektivet blir ju Alienka en kvantrese bara om hon typ blinkar in och ut ur spelets verklighet i syfte att rikta sina anklagelser snarare än att det funnits ett före och efter där hon har orsaker till det och vill att det leder någonstans.
För mig hade det också spelat roll hur rimligt det är vart och när det sker. Om hon spenderar sin tid med att leta runt bland barerna i hamnkvarteret så kommer hon dyka upp när spelarna befinner sig där, men har de stuckit iväg till bergspasset så finns det faktiskt ingen rimlig orsak för henne att känna till vart de befinner sig, eller möjlighet att ta sig dit, och då kommer hon inte blinka in i verkligheten bakom nästa krök för att rätt antal skift har skett och klockan slagit "bomb 2 aktiveras" och då är det skitsamma vilka val och vägar spelarna tagit.
Har spelarna därutöver möjlighet att få reda på att hon är ute efter dem, har hon frågat runt och ryktet spridit sig, försöker de undvika henne aktivt eller kanske letar de själva efter henne för att reda ut situationen och ta reda på vad det är som pågår?
Beroende på hur man konceptualiserar Alienka som en del av världen och vad hon har för agenda tänker jag att även om utfallet har 99% chans att bli "hon dyker upp och riktar sina anklagelser", så har den situationen ändå massa inneboende potentialer som skulle kunna bli helt annorlunda beroende på vad spelare och SL väljer att göra, alltså hur alla de relevanta rollspersonerna (Alienka inkkuderat) väljer att agera.