Du får väldigt gärna utveckla! Nu har jag inte själv använt just
Won Cru ifall det bara var just den som det gällde?
När jag började köra så hade jag framför allt problem med
Journey och
Long Rest i början. De kändes väldigt bökiga, men de växte med tiden och framför allt Journey har blivit nästan lite av en favorit sedan dess. Däremot så hade jag uppskattat om man hade kunnat bryta ner den i flera moves på något sätt (jag har inte kommit på någon bra lösning än).
Det låter som att det skulle kunna vara en problematisk tolkning av "when you
bark an order at your crew mates"?
Jag tolkar det som att den "trope" som den spelar på är att när kaptenen ropar ut en order till sin besättning så kommer de
alltid att försöka utföra ordern. Varken SL, spelaren eller någon annan kan ändra det. Sedan kan det vara så att de gör det med en fördel, de gör det men med några sura miner, eller de gör det men SL kommer att hitta på något (behöver inte vara dåligt eller ens relaterat till just situationen) men oavsett så kommer de att lyda.
Jag skulle nog också tolka det bokstavligt, det räcker inte att kaptenen ger en order, eller att man säger till dem att göra någonting för att trigga draget. SL (eller någon annan) bör fråga om det är oklart, "ropar du ut en order?"
Ber man någon i besättningen att ta in fången för att man ska förhöra, men denna vill inte göra det av någon anledning så kan kaptenen ropa ut en order till besättningsmannen att ta in fången. Denne kommer då att ta in fången, men personen (eller någon annan i besättningen?) kanske blir sur, eller så kan SL hitta på något* (vilket kan leda till att spelaren lite tappar initiativet).
* Vill man ha AW nivå** på påhittandet så tar besättningsmannen dit fången, men har ihjäl honom framför ögonen på rollpersonen.
** Kanske inte lika passande i FW...