Nekromanti V2089 (Runda 1)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Röst: !Paxen

Recca har inte varit bra, men !Paxen har ändå pingat. Hans Andersson-röst är jävligt feg.

Så här ser det ut. Men jag kan fortfarande ändra mig.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rätta mig om jag har fel...

Recca said:
Ni gör världens misstag om ni röstar ut mig då det inte grönar någon annan än troligtvis Vicotnik och ni tappar troligtvis även Vics förmåga i samma veva.
Lulz, vadå "troligtvis"? Delar du förmåga med Vico eller inte?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
xyas said:
Recca said:
eftersom Spider i princip grönar mig om han skulle vara bybo.
Huh? Hur blir Spider = bybo = Recca = bybo? Jag ser det inte.
Snälla Recca besvara det här pronto. Jag håller dig för grönish denna rundan och om det finns ett samband mellan Spider och dig hör inte min röst hemma på honom.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: Rätta mig om jag har fel...

Vimes said:
Recca said:
Ni gör världens misstag om ni röstar ut mig då det inte grönar någon annan än troligtvis Vicotnik och ni tappar troligtvis även Vics förmåga i samma veva.
Lulz, vadå "troligtvis"? Delar du förmåga med Vico eller inte?
Det här var ju också mysko. Vad rörigt det blev nu i de sista minuterna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Recca said:
Jag frågade om MIN förmåga.
Självklart, men varför försökte du pussla ihop Xyas med Vic? I samma inlägg alltså.
För att jag ville se om xyas skulle visa sig vara en ulv genom att försöka pussla ihop sig själv med Vicotnik.

Dessutom ansåg Vicotnik att hans partner(s) inte skulle gå ut med samma information.

Grejen är att min info säger ingenting om antal och jag stod LÄNGE i valet och kvalet om att gå ut med min info i syfte att stödja spider eller i syfte att lura nån ulv att anta MPOL. Mitt beslut kom när rösterna hamnade på mig.

Jag har spelat som en bybo genom hela spelet, för jag är en bybo och ni röstar på fel person, det garanterar jag.

Jag byter min röst till Andersson, för han blir ändå diskad sen och hoppas att ni andra gör det med.

Röst: Andersson
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Rätta mig om jag har fel...

Recca (4) - Brynolf, KK, Vimes, Korpen

!Paxen (3) - Sapient, Spider Möller

Spider (1) - xyas
Xyas (1) - Vicotnik Recca
Sapient (1) -
Brynolf (1) -
Andersson (1) - Paxen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Rätta mig om jag har fel...

Recca (4) - Brynolf, KK, Vimes, Korpen
!Paxen (3) - Sapient, Spider, Möller
Spider (2) - Vimes, xyas
Xyas (2) - Vicotnik, Recca

Brynolf (1) - Recca
Andersson (1) - Paxen

...tror jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
xyas said:
Recca said:
eftersom Spider i princip grönar mig om han skulle vara bybo.
Huh? Hur blir Spider = bybo = Recca = bybo? Jag ser det inte.
Snälla Recca besvara det här pronto. Jag håller dig för grönish denna rundan och om det finns ett samband mellan Spider och dig hör inte min röst hemma på honom.
Jag vet inte om jag hinner svara på allt ni ger mig. Men om vi röstar ut Andersson nu så kan Vicotnik verifiera att jag säger rätt klass!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Rätta mig om jag har fel...

Recca (4) - Brynolf, KK, Vimes, Korpen
!Paxen (3) - Sapient, Spider, Möller

Andersson (2) - Paxen, Recca

Brynolf (1) - Recca
Xyas (1) - Vicotnik
Spider (1) - xyas

...tror jag.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Grejen är att min info säger ingenting om antal och jag stod LÄNGE i valet och kvalet om att gå ut med min info i syfte att stödja spider eller i syfte att lura nån ulv att anta MPOL. Mitt beslut kom när rösterna hamnade på mig.
Jag fattar fortfarande inte kopplingen till Spider.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Snälla Recca besvara det här pronto. Jag håller dig för grönish denna rundan och om det finns ett samband mellan Spider och dig hör inte min röst hemma på honom.
Jag vet inte om jag hinner svara på allt ni ger mig. Men om vi röstar ut Andersson nu så kan Vicotnik verifiera att jag säger rätt klass! [/quote] Rösta ut !Paxen med mig istället!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Recca said:
Jag vet inte om jag hinner svara på allt ni ger mig. Men om vi röstar ut Andersson nu så kan Vicotnik verifiera att jag säger rätt klass!
Fast, ni kommer ju döda Vico, så då blir det inget med det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Kom igen nu! Alla som behåller rösten på mig är fan ulvar med tanke på att min förmåga kommer verifiera mig i nästa runda.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
För att jag ville se om xyas skulle visa sig vara en ulv genom att försöka pussla ihop sig själv med Vicotnik.
Ok, låter bra. Sedan jag noterade det där att du fått förmåge-info från Mukwa har jag varit rätt säker på att du hörde ihop med Vic. Skulle ba kolla det. Du kan så klart vara ulv för det. Men...

Röst: Andersson
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men rösta ut mig då. Jag hoppas fan ulvarna vinner för de har lurat brallorna av oss.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Rätta mig om jag har fel...

Nu tycker jag att det fladdrar bra mycket, så här i sista minuten.

Vad jag kan se säger Recca att det står mellan henne och Spider, endera är en ulv.

Då jag håller för sannolikt att Spider är en ulv, känner jag att vi kan vänta med att hänga Recca tills vi får klarhet.

Mion röst ligger på !Paxen sen igår. Där kommer det ligga, som det ser ut nu. Jag kan inte se att den här distraktionen från Recca ändrar förutsättningarna.

(Det skulle till och med kunna vara en självmordsaktion från Reccas sida, om hon är ulv, för att förvirra, slå split och kanske dra undan misstankar från ulvkompisarna...)

Eller jag har missat något väldigt väsentligt? Hojta då genast...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Brynolf said:
Recca said:
För att jag ville se om xyas skulle visa sig vara en ulv genom att försöka pussla ihop sig själv med Vicotnik.
Ok, låter bra. Sedan jag noterade det där att du fått förmåge-info från Mukwa har jag varit rätt säker på att du hörde ihop med Vic. Skulle ba kolla det. Du kan så klart vara ulv för det. Men...

Röst: Andersson
Och med den tror jag att vi står på lika. Jag har PMat Mukwa, men han är kanske inte här än.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Recca said:
Kom igen nu! Alla som behåller rösten på mig är fan ulvar med tanke på att min förmåga kommer verifiera mig i nästa runda.
Kopplingen Spider - Recca = bybor fortfarande tack. Du har refererat till den flera gånger nu. Vi har mer än tio minuter på oss så du hinner förklara för den är ju ganska uppenbar för dig i varje fall.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Recca har 3, Andersson 3 och Paxen 3.

Jag hade helst flyttat min röst, om den ska flyttas, till Spider.
 
Top