Nekromanti V2089 (Runda 1)

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Men rösta ut mig då. Jag hoppas fan ulvarna vinner för de har lurat brallorna av oss.
Inte så uppgiven. Kom med nått! Vad tror du om !Paxen, t.ex.? Det är faktiskt tio minuter kvar.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
xyas said:
Sapient said:
och om det möjligtvis är så att xyas + vicotnik passar ihop, trots olikheter
NEJ!

Ge er nu, min förmåga har ingenting att göra med den förmåga som Vic har outat.
Läs hela inlägget igen, när du kan slappna av (efter rundans slut...)

Jag resonerar mig igenom olika steg. Att du skulle kunna höra ihop med vic, var ett av dem.

Sen säger jag att jag inte håller det för troligt.

Att du överreagerar mot detta, håller jag för dåliga nerver så här i slutminuterna, men annars hade det känts bra mysko.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Brynolf said:
Just nu är det lika mellan Recca och Andersson... Någon som behagar tippa balansen?
Inte fören recca har förklarat sin koppling till spider och således ger mig en anledning att inte rösta på honom.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Brynolf said:
Just nu är det lika mellan Recca och Andersson... Någon som behagar tippa balansen?
Den som tippar nu, och det är 11 spelare som kan göra det, ryker nästa runda om hen tippar fel =)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
xyas said:
Recca said:
Kom igen nu! Alla som behåller rösten på mig är fan ulvar med tanke på att min förmåga kommer verifiera mig i nästa runda.
Kopplingen Spider - Recca = bybor fortfarande tack. Du har refererat till den flera gånger nu. Vi har mer än tio minuter på oss så du hinner förklara för den är ju ganska uppenbar för dig i varje fall.
Spider säger 2 mpol, 2 merc. Jag outar mpol och vic mpol. Om Spider är bybo så betyder det att den enda andra möjliga kandidaten skulle vara Andersson till MPOL (eller korpen då, men han har ju varit inne och outat MUT o lagt en röst på mig - tveksamt iofs hur mycket han är med i spelet, dock), vilket är en rejäl risk jag begår. Men okay. Det grönar inte "garanterat" mig, men det är ju inget jag hävdat heller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Möller said:
Brynolf said:
Just nu är det lika mellan Recca och Andersson... Någon som behagar tippa balansen?
Den som tippar nu, och det är 11 spelare som kan göra det, ryker nästa runda om hen tippar fel =)
Oh, det var ju uppmuntrande
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Vimes said:
Recca har 3, Andersson 3 och Paxen 3.

Jag hade helst flyttat min röst, om den ska flyttas, till Spider.
Flytta den till !Paxen. !Paxen är höggradigt misstänkt. Spider också, men försent (förmodligen) att flytta tillräckligt emd röster.

Lämna Recca till nästa runda, så får vi klarhet ordentligt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes said:
Möller said:
Brynolf said:
Just nu är det lika mellan Recca och Andersson... Någon som behagar tippa balansen?
Den som tippar nu, och det är 11 spelare som kan göra det, ryker nästa runda om hen tippar fel =)
Oh, det var ju uppmuntrande
Ja, verkligen ...

Riktigt så illa är det kanske inte. Men visst kommer den personen att ifråga sättas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Vilka är med på att rösta ut Spider istället? Recca?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Kolla in KK. Han har seglat förbi, lägger rösten på mig med ett fullständigt fabricerat (eller paranoit) inlägg där han parar ihop mig med !Paxen. Om ni läser igenom det han skriver är det ju enbart indicier som är jättedumma. Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen. Om ni röstar ut nån annan än mig ska jag visa vilket fyllesnack KK sysslar med.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Recca said:
Kolla in KK. Han har seglat förbi, lägger rösten på mig med ett fullständigt fabricerat (eller paranoit) inlägg där han parar ihop mig med !Paxen. Om ni läser igenom det han skriver är det ju enbart indicier som är jättedumma. Jag håller !Paxen för mina mest misstänkta men KK passar på att förklara hur jag har spelat i samarbete med !Paxen. Om ni röstar ut nån annan än mig ska jag visa vilket fyllesnack KK sysslar med.
Lägg din röst på !Paxen då! Nu, sen finns inte...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Vimes said:
Vilka är med på att rösta ut Spider istället? Recca?
Min röst stannar på Spider. Det är mycket distraktioner nu i slutet, och de ska inte få bestämma åt mig (tackar till sapient som väckte mig med sin kommentar om nerver :gremsmile: ).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Vilka är med på att rösta ut Spider istället? Recca?
Jag kan va på. Han har för mycket skit under naglarna sett över hela rundan.

Jag sitter i lite samma sist som förra liret och då bytte jag sent och det blev mitt fall. Även då var Recca inblandad...Typiskt.

Kan tänka mig !Paxen också. Men det är ju uppenbart.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Kan tänka mig !Paxen också. Men det är ju uppenbart.
!Paxen vill vi alla ha ut, så rösta honom.

Allt annat trams reder vi ut nästa runda. Förtjänar Recca att dingla, finns det tid då.
 
Top