Nekromanti V2089 (Runda 1)

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Föreningen WRNU och Mukwa presenterar:

Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid (Runda 1)

Denna runda slutar på onsdag kl 21:00!

Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här). Rundorna börjar och slutar på onsdagar och söndagar.[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar)
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byn vinner om alla varulvar slås ut. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-pm[/list]
Världen Om du vill ha koll på fluffet. Ej nödvändig läsning
Den stora staden. De oändliga korridorerna av tvärgator som korsar de gigantiska interstradorna bland ett hav av fyrkantiga, tråkiga byggnadskomplex i betong och syntiplax. Så stort, men ändå för litet för att rymma den växande befolkningen. Staden har expanderat åt alla håll. Det finns ljusskygga invånare flera nivåer under markplan, megakoncernernas företagstoppar huserar hundratals meter ovanför. Även befolkningen har förändrats. I staden florerar människoliknande robotar, både fysiskt och mentalt muterade människor, replikanter med skräddarsytt DNA och de cybernetiskt förstärkta människorna.

Muterade människor med varierande utseende från slemmiga varbölder till grön hy kan ses ta hand om farliga restavfall i slumkvarteren på de lägre nivåerna, men allt som oftast har de inte getts chansen att visa sin duglighet på den lagliga sidan av staden utan tvingat ägna sig åt allehanda kriminella aktiviteter. Ofta fysiskt starka och tåliga med mutationer av varierande användningsmöjlighet är stereotypbilden av mutanter. I zonerna är det inte ovanligt att även djuren är muterade.

Mentalt muterade människor har oftast lättare att smälta in, då det inte finns några fysiska drag som utmärker dem från människorna. Bland människorna är de dock egentligen inte välkomna då folk vanligtvis är oerhört rädda för dessa så kallade PSI-mutanter och deras psioniska krafter. Även om PSI-mutanter är ovanliga består siffrorna av ett stort mörkertal. Endast ett fåtal högt uppsatta har vågat offentliggöra sina krafter, de flesta vågar inte på grund av de lynchmobbar som skulle bildas.

Robotar hör till vardagen i staden, men det är ganska få robotar som inte går att särskilja från människor. Dessa robotar av märket CSD (Calvin Standard Droid) är extremt dyra att tillverka, varför det inte finns särskilt många i omlopp. De är dessutom strikt vapenklassade och samtliga ägare till en CSD måste registrera sitt innehav eller dömas för olaga vapeninnehav och riskerar att tillbringa alldeles för lång tid i ett av stadens livsfarliga Rehabiliteringsblock.

En annan anledning till att de människoliknande robotarna är ovanliga i staden är för att de har fått konkurrens av de tämligen nya replikanterna. Klonade människor med perfekt arvsmassa och genbank för de arbetsuppgifter de är skapade för att utföra. Många avskyr replikantanläggningarna och anser det vara moraliskt fel att avla och föda upp människor, medan andra accepterar verkligheten och ser nyttan med dem.

Inte ens människorna är sig riktigt lika. Deras genpool har inte förändrats mer än att någon immunitet har kommit och gått. Vissa människor har valt eller tvingats av sina arbetsgivare att operera in cybernetiska förstärkningar i kroppen. Dessa kan vara allt möjligt från vanligare kosmetisk kirurgi till avancerade datorer och ögon med Infraröd kamera.

Bortanför cityblocken och kranssektorerna ligger tunga industrier och odlingsdistrikt som sträcker sig tiotals mil mellan de inre sektorerna och de försvarsverk som byggts för att hålla ovälkomna ute, men också för att hålla befolkningen innanför. Det som finns utanför megastäderna är näst intill outforskad mark för stadsbor.

Det till synes oändliga skymningslandet. På många delar helt obeboeligt för människor och andra varelser vars gener inte har följt den snabba utvecklingen. Skymningslandet skapades till följd av farliga biokemikalier, kärnvapenspetsar, sjukdomar och naturexploatering. Ingenting är sig likt. Klimat, växtlighet och djurrike har genomgått starka förändringar och jordens invånare vet inte längre vad de har att vänta av en vistelse utanför städerna.

Er resa kommer att ta er genom stadens städade och välordnade distrikt i ett av de finare administrationsblocken till de lägre nivåerna under markplan. För vissa kommer denna resa kanske innebära en permanent vistelse i något av stadens värsta rehabiliteringsblock, eller helt enkelt en mer skonsam död. Andra kommer ha tagit möjligheten till temporär rikedom och förströelse i något av de rekreationsblock som staden erbjuder som mer eller mindre enda underhållning.
Alla har en Klass Bra att läsa
I Mutant 2089 finns dessa Klasser:
NOM – Normala människor
MUT – Fysiskt muterade människor och djur
PSI – Mentalt muterade människor
ROB – Robotar
REP – Replikant (mänsklig klon med skräddarsytt DNA) I det här spelet är alla replikanter varulvar
Alla har ett Yrke Bra att läsa
I Mutant 2089 finns dessa yrkeskategorier:
BRAT – Gatubarn
KRIM – Kriminell
MERC – Legoknekt, från engelskans ’Mercenary’.
MPOL – Metropolis, stadens polis
SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker
KORP – Tekniker. KORP: eg korporationsanställd, men syftar numera på en tekniker
MUD – Reporter. från engelskans ’Mud-raker’ dvs grävande undercover-journalistik
ZIGGY – Benämningen på någon som vanligtvis lever i Skymningszonen
Förmågor? Ja, klicka du
Cybernetik, mentala och fysiska mutationer, robotteknik, vapen, droger, information…
Exempelroll Bra att läsa
Uppdragsgivare: Sieger-Bauhaus (bybo)
Klass: NOM (Normal människa)
Yrke: STUDERANDE (Lärarstuderande)
Klicka: Du har en gedigen erfarenhet av att klicka på knappar det står ”Visa dolt innehåll” på. Du kan se dold information i inlägg på wrnu.
Uppdraget Inget krav, men här är äventyret
Ni är anlitade av megakorporationen Sieger-Bauhaus, en av de sju korporationerna som tillsammans bildar Berlins största maktfaktor – Kartellen Neue Hansa. Kartellens svurne fiende är brottssyndikatet Firman. Firman är en mäktig aktör på den finansiella marknaden i Berlin och är mästare att infiltrera stadens och Kartellens samtliga organ. Denna gång tycks Neue Hansas replikant-industri vara hotad av Firmans illegala replikant-anläggningar som dumpar marknadspriserna och ger Hansan dåligt rykte. Ert uppdrag är att finna dessa illegala replikanter och avlägsna dem så fort som möjligt. Problemet är att Firman tycks ha infiltrerat även er grupp. Hittar ni några replikanter i de egna leden kan ni vara säkra på att de tillhör Firman, eftersom Hansan sätter högre värde i sina egna replikanter än i er. Firmans hantlangare kan dock dölja sig bland vem som helst och det är inte nödvändigtvis bara replikanter ni har att göra med.

Sieger-Bauhaus verkar vara angelägna om att hitta replikanterna så fort som möjligt och anledningen är att det ryktas om att replikanterna tas in genom Unterstadt. Unterstadt är de skitiga och mörka våningsplanen under markplan i citysektorerna och kranssektorerna. Sieger-Bauhaus egna block är beläget i Sektor M1: Altstadt och kan skryta med sina 70 våningsplan (ca 1050 m högt), och ca 20 våningsplan kopplade till Unterstadt. Det är dit er uppdragsgivare vill att ni ska bege er.

Om ni ska kunna tillintetgöra replikanterna kan ni dock inte ha infiltratörer som rapporterar varje steg ni tar så nära inpå. Den bästa lösningen på ert problem är att under färden försöka skaka av er dem. Detta gör ni genom att rösta ut dem ni anser vara mest sannolika som Firmans lakejer. Kommer ni återskapa Sieger-Bauhaus förtroende i Neue Hansa eller kommer Firman att ta ett stadigare grepp om replikantmarknaden?
Kvar i spel:
!Paxen
Andersson
Brynolf
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Först och främst, detta spel verkar baserat på att det finns flera saker som kan peka ut en varulv. Info som man har som kan peka ut varulvar, dvs "X antal har klass..", "Det finns X antal varulvar som har klass..." och liknande bör ges som tidigast när alla har avslöjat sin klass och/eller yrke. Vad tycker ni?

Enligt mig så är det klass eller yrke som bör vara tillräckligt safe att ge ut först. Vad tycker ni?

Eventuella siare (måste finnas) och väktare (inte lika säker å det) avslöja er inte i första taget. Det sagt, om ni har chans att få ut en ulv genom att avslöja er, kör på det. Tankar om det?

Sen kastar jag ut en röst på Recca. No offense, vill bara kasta ut en röst nu så att vi kan börja dreva asap. Min röst: Recca
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Då tar vi en våning i taget då, gubbar! xD

And on a serious note: När jag först läste "exempelrollen" så tänkte jag att detta är väldigt mycket information som man annars oftast måste klura sig till som ulv. Men där och i inledningstexten står det klart och tydligt att "the good guys" är sieger Bauhaus. Så, hur stor spridning tror vi att det kan vara i ras-typer inom Sieger Bauhaus? Antagligen inga fysiska mutanter va?

Sen sättet som inledningstexten uttrycks på får det att kännas som att två replikanter och en annan är ulv. Men hur troligt är det? Nån som kan statifiera det?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
Sen sättet som inledningstexten uttrycks på får det att kännas som att två replikanter och en annan är ulv. Men hur troligt är det? Nån som kan statifiera det?
Hmm, frågan är om vi har en tredje faktion. Det kan orsaka trubbel för oss, men det är iaf bättre att låta ulven försöka reda ut det.

Men, jag tror inte att vi har endast en ulv. Jag måste läsa igenom texten igen, nu har jag dock inte tid.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Först och främst, detta spel verkar baserat på att det finns flera saker som kan peka ut en varulv. Info som man har som kan peka ut varulvar, dvs "X antal har klass..", "Det finns X antal varulvar som har klass..." och liknande bör ges som tidigast när alla har avslöjat sin klass och/eller yrke. Vad tycker ni?

Enligt mig så är det klass eller yrke som bör vara tillräckligt safe att ge ut först. Vad tycker ni?
Yrke och Klass är ju de grejerna vi plockar ulvarna på. Eftersom Uppdragsgivare = ulv eller bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Hmm, frågan är om vi har en tredje faktion. Det kan orsaka trubbel för oss, men det är iaf bättre att låta ulven försöka reda ut det.

Men, jag tror inte att vi har endast en ulv. Jag måste läsa igenom texten igen, nu har jag dock inte tid.
Jag tänkte också det där om tredje fraktion, men om den finns så är den nog mer semi-allierad med byborna än "only out for themselves". Det måste ju finnas fler bybo-alternativ än Sieger Bauhaus för annars vet vi att det finns bara Sieger Bauhaus = bybo och Sieger Bauhaus = ulvar (fast de senare ljuger), och det blir ju lite löjligt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Och nu ser jag att Konrad Konvalj är inloggad men ännu inte skrivit något och det är jätteoväntat med tanke på hur han suttit och hängt på startsträcket och bara väntat på att få kasta sig ut i spelet.

Röst: K.K
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Hell, it's about time!

Yay! Då är vi igång!

Paxen och Recca har redan börjat fundera kring hur vi fångar ulvarna. Lovande!

Jag tänkte, min vana trogen, börja med ett inlägg kring hur jag tänker kring spelet på en generell nivå:

Vi vinner spelet genom att vara aktiva. Alla de senaste spelen har visat att de mest inläggsintensiva rundorna har varit de mest givande för byn. Alla måste försöka egnagera sig, har man inte möjlighet att skriva hundrafemti inlägg om dagen får man satsa på att göra kvalitetsinlägg istället. Poängen med aktivitet är att varulvarna har det jävligt jobbigt att vara ärliga och ta ställning. Som bybor behöver vi inte oroa oss för det: spy ut allt, alla misstankar, alla idéer och ta ställning.

Vi vinner spelet genom att rösta aktivt och klokt. Utröstningen är byns vapen, inte varulvarnas. Man ska rösta på den man misstänker mest, och om man inte påverkar något med den rösten är det ens jävla skyldighet som bybo att försöka driva på för att få fler med sig, eller fundera på om ens röst kan göra mer nytta någonannanstans. Det är bara varulvarna som har något att vinna på att inte försöka påverka utröstningen!

Vi vinner spelet genom att visa att vi är bybor. Detta gör vi genom atyt agera öppet och ärligt. Och genom att vara en del av diskussionen. Som varulv är det jobbigt att under falska premisser ständigt ha koll på bybornas diskussion.

Så bybor, slappna av och rocka loss!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Sen sättet som inledningstexten uttrycks på får det att kännas som att två replikanter och en annan är ulv. Men hur troligt är det? Nån som kan statifiera det?
Hur menar du? Alla replikanter är varulvar. Det kan alltså finnas ulvar som inte är replikanter. Fast jag läser uppdragstexten som att det bara är replikanter som infiltrerat oss. Vilken del i briefingen tycker du tyder på något annat?

Röstar på dig så länge.
Röst: Recca
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det står helt klart och tydligt. Testa att klicka upp spoiler-taggade sektionerna av ursprungsinlägget.
Problemet är att Firman tycks ha infiltrerat även er grupp. Hittar ni några replikanter i de egna leden kan ni vara säkra på att de tillhör Firman, eftersom Hansan sätter högre värde i sina egna replikanter än i er. Firmans hantlangare kan dock dölja sig bland vem som helst och det är inte nödvändigtvis bara replikanter ni har att göra med.
Sen, vad är detta för dålig förklaring. Paxen hade åtminstone en motivering kring sin röst. Du motiverar inte alls.
Röstar på dig så länge.
Röst: Recca
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Enligt mig så är det klass eller yrke som bör vara tillräckligt safe att ge ut först. Vad tycker ni?
Yrke och Klass är ju de grejerna vi plockar ulvarna på. Eftersom Uppdragsgivare = ulv eller bybo.
Precis, att outa uppdragsgivare ger knappast något. Då har vi bara två variabler (utöver förmåga) att outa, varav klass är en som replikanterna definitivt kommer ljuga om. Jag tycker vi kan börja med kontrollerad klass-outning av den anledningen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,488
Re: Hell, it's about time!

Varulvs-CV? Alla som är sugna på att presentera sig som varulvsspelare får gärna skriva något om sina erfarenheter i spelet.

Jag börjar väl räknas som veteranerna här. Mig veterligen är det bara Vico som varit med i fler spel på WRNU än jag.

Min spelstil kan kanske upplevas som lite elak och väl ruffig ibland. Men jag är ganska snäll i verkligheten. :gremsmile:

Jag tänkte orda lite om vad jag tänker kring starttolvan:
!Paxen - är lurig. Har vunnit typ alla de senaste varulvsspelen, oavsett om han varit bybo eller ulv eller DTF. Jag gillar inte riktigt hans stil att ligga lågt som bybo för att få fördelar när han blir ulv. Paxen är alltid en säkerhetsrisk.
Andersson - klok men lite "mjäkig" bybo imo. Har ingen uppfattning om hur han är som ulv.
Brynolf - har visat sig vara en rätt slick ulv. Heads up!
Konrad Konvalj - pådrivande och duktig bybo helt i min smak. Dock även en rätt vass ulvspelare. Jag håller tummarna för att han är i det goda laget.
Korpen - vet inget alls om denne. Hoppas på det bästa.
Möller - bra att Möller är med. Som bybo är han klok, och är han varulv är jag inte jätterädd :gremsmile:
Recca - duktig bybo, kul att hon är med igen. Aktiv och drivande, dock med lite för mycket fokus på info framför scumtells imo. Är hon ulv tror jag att vi kan knäcka henne rätt fort.
Sapient - ingen aning om hur han är som varulvsspelare, dock är karl smart och välformulerad på forumet annars. Så jag antar att han lär kunna vara duktig på att dölja varulveriet.
Spider Jerusalem - tyvärr i mina ögon en bybo som lätt ser ut som en ulv. Det är inget vidare. Samtidigt vet jag att Max är en klipsk kille, så vi får hoppas att han sätter sin hjärna till byns fördel.
Vicotnik - varulvsspelens grand old man. Rutinerad varulv och klok bybo. Ibland lite mekanisk i sitt resonerande som bybo, men helt klart en tillgång om han är på den goda sidan.
Vimes - awesome!
Xyas - jag brukar gilla att rösta på xyas, men de två senaste spelen har han som bybo visat upp en riktigt bra varulvsnäsa! Jag hoppas att han är på den goda sidan och att han i det här partiet visar det också.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hela först inlägget handlar om att replikanterna har infiltrerat stora delar av vår uppdragsgivares business. Det tyder på att det är mer än en replikant bland även våra led (men behöver inte vara så). Men sedan framgår det att någon ulvarna skulle kunna vara en förrädare som inte är replikant.

Därmed inte sagt att så är fallet men vi kan ju lugnt sluta oss till att åtminstone en ulv är replikant. Sedan blir det genast svårare att säga någonting med säkerhet. Därför frågar jag vad statistiken är för att de skulle kunna vara tre ulvar, dvs 2 replikanter och 1 förrädare.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Det står helt klart och tydligt. Testa att klicka upp spoiler-taggade sektionerna av ursprungsinlägget.
Oops, missade den meningen. Lite seg i kolan idag...

Sen, vad är detta för dålig förklaring. Paxen hade åtminstone en motivering kring sin röst. Du motiverar inte alls.
Jag tyckte det skulle framgå av sammanhanget; jag förstod inte hur du tänkte och ville ha en förklaring. Men det var bara bakis-Brynolf som inte läst på ordentligt. Fast min röst kan lika gärna ligga kvar på dig så drevandet kommer igång.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag instämmer med och bygger vidare lite på det !Paxen skrivit.

Vi har två informations-taggar att jaga ulvar på, klass och yrke. Som sagt kan något (en tredje fraktion, t.ex.) gömma sig i uppdragsgivar-taggen, men än så länge verkar det inte vara något att rota i.

Dessa två taggar ger, om de inte är »falska« som i Vicotniks Ankeborg-spel (men det tror jag inte), byn en rätt stor styrka. Jag tror därför att vi kan vänta oss rätt mycket förmågor etc. hos ulvarna för att balansera.

I övrigt, så håller jag med Recca om att Brynolf börjar svagt. Hackar på Reccas funderingar om icke-replikant-ulvar snarare än att be henne förtydliga sig. Visst, det är inte mycket. Men det är en början.
Röst: Brynolf
Jag vill ha en åsikt om outning, hur vi börjar, från Brynolf.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Jag tyckte det skulle framgå av sammanhanget; jag förstod inte hur du tänkte och ville ha en förklaring. Men det var bara bakis-Brynolf som inte läst på ordentligt. Fast min röst kan lika gärna ligga kvar på dig så drevandet kommer igång.
Det är en dålig motivering, tycker jag. Vi vet att K.K är en av de mest drivande personligheterna, han har varit inloggad två gånger på morgonen utan att reagera på att ulvspelet startat. Vimes varnar om att K.K är en farlig ulv medan han skriver att jag å andra sidan är en ganska dålig ulv. Då drevar du hellre mot mig ändå när du har de alternativen å välja mellan.

Är det för att jag är aktiv just nu och därför kan svara på drevet? Eller? För det hade ju varit en bra motivering liksom...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Hell, it's about time!

Heh, schysst att jag var den ende som begåvades med en smiley i unfairs lista. Vad det nu kan betyda.

I övrigt instämmer jag rätt mycket i unfair analyer. Några grejer vill jag dock plocka upp:

unfair said:
Vicotnik - varulvsspelens grand old man. Rutinerad varulv och klok bybo. Ibland lite mekanisk i sitt resonerande som bybo, men helt klart en tillgång om han är på den goda sidan.
Vicotnik kan vara helt livsfarlig som ulv. Om inte Mukwa jävlas med ulvarna som Vicotnik gjorde mot oss i sitt eget spel så vet Vicotnik hur ulvarna ska spela.
unfair said:
Vimes - awesome!
Ja, Vimes har varit bybornas ledare flera gånger nu. Jag tror det kan vara viktigt att veta att han ofta accelererar, är lite tillbakalutad i första rundan för att sedan bli beroende och engagerad senare i spelet. Jag vet inte hur Vimes är som ulv, så jag skulle gärna vilja höra av någon som vet. Jag är dock väldigt oroad, hans pondus skulle vara läskig om han spelar för andra laget.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Hell, it's about time!

unfair? Va fan!?

Nu sover jag tydligen. Det är ju Vimes som skrev listan. Sorry.

Nåja.
 
Top