Nekromanti V2089 (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Genomgång av Spiders poster

Brynolf said:
Vi har ju onekligen väldigt många som stör siande.
Nej fan, eftersom vår påstådda siare tydligen inte är PSI, som man ju hade förväntat sig, är ju inte robotarna immuna mot hans förmåga. Då har vi ju bara mutanterna som sias falskt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Röstläge

Yikes, nu blev det svårt.

En siare, två som sias fel, en halv-bra väktare, två som inte påverkas av en okänd kraft samt (antagligen) fyra som får reda på klass eller yrke på de som dör. Plus Xyas.

Jävlar va förmågor och grejer vi har. Ni som kan fluffet, vad kan PSI-mutanten göra? Är det rimligt att en replikant kan vara PSI, eller att infiltratören är det?

Jag tycker som sagt att robotarnas »förmåga« istället kan vara en nackdel. Att PSI-mutanten har nån form av buff att ge till med-spelare. Problemet med det att jag inte riktigt vet vad buffen skulle kunna vara. Vi har redan en väktare, kan vi verkligen ha en till?

Sen hoppas jag att någon kan spekulera dels vad klass och yrke på döingar ska vara bra för dels vad ulvarna kan tänkas ha för förmågor för att balansera spelet.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Min röst: Andersson

!Paxen said:
Nackdelen: Ja, vi tar ut Andersson istället för mig, och det finns väl folk som tycker att det är en nackdel.
Dessutom, och viktigare, så får vi inte folks »riktiga« åsikter och röster. Ulvarna, som vet Anderssons fraktion, kanske inte är särdeles positiva till att rösta ut honom. Men de har väldigt lite att förlora. Röstar vi ut Andersson så riskerar ulvarna i en väldigt mycket lägre utsträckning att dra på sig uppmärksamhet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläge

Möller said:
Jävlar va förmågor och grejer vi har. Ni som kan fluffet, vad kan PSI-mutanten göra? Är det rimligt att en replikant kan vara PSI, eller att infiltratören är det?
Då både PSI och Replikant är klasser kan de inte vara både och. Det skulle vara om infiltratören är PSI möjligen.

Jag tycker som sagt att robotarnas »förmåga« istället kan vara en nackdel. Att PSI-mutanten har nån form av buff att ge till med-spelare. Problemet med det att jag inte riktigt vet vad buffen skulle kunna vara.
Det beror ju så klart på. Det är inte alls otroligt att vår PSI är ulv och kan scanna efter powerroller eller utföra annat djävulskap. Att våra snälla robotar är immuna mejkar ju då sense.

Sen hoppas jag att någon kan spekulera dels vad klass och yrke på döingar ska vara bra för dels vad ulvarna kan tänkas ha för förmågor för att balansera spelet.
Det här har jag också undrat lite kring. Det verkar ju inte som att vi har särskilt mycket info kring gruppsammansättningen (förutom Spiders info). Hade vi haft det, skulle det ju vara bra att kunna bekräfta yrke och klass postumt. Men som det ser ut nu ser jag väldigt liten poäng med de förmågorna, annat än att de indirekt har verkat grönande på många.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Min röst: Andersson

Röst: Recca
Brynolf, Spider och !Paxen outade. Med ett undantag sjönk de i misstankegrad.

Nu tycker jag det är din tur. Om du inte gör något bra innan rundan är jag helt beredd att rösta ut dig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Min röst: Andersson

Jag hänger på, mest för att få bekräftat en gissning jag haft.

Röst: Recca
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Genomgång av Spiders poster

Brynolf said:
Spider Jerusalem said:
Jag tror fortfarande att KORP kan sia mekaniska saker, dvs robotar och replikanter.
Vi har ju onekligen väldigt många som stör siande. Men en separat robot-siare tror jag inte på. Även om vi nu verkligen har fler än en robot i spel är de så få att en sådan siare inte känns rimlig.
Sorry, jag ser nu i Mukwas startinlägg att KORP i det här spelet betyder tekniker. Ok, då kan du mycket väl ha rätt här.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Min röst: Andersson

Möller said:
Röst: Recca
Brynolf, Spider och !Paxen outade. Med ett undantag sjönk de i misstankegrad.

Nu tycker jag det är din tur. Om du inte gör något bra innan rundan är jag helt beredd att rösta ut dig.
Bra pojkar. Nu nitar vi bruden.

Har körigt fram tills pojken sover men studerade Recca innan jag lämnade jobbet. Recca har inte tillfört mycket alls vill jag påstå. Mycket luft i inläggen och en del slarv för att vara Recca. Inget mot !Paxen egentligen men mot i stort sätt alla andra har hon något litet agg. Sen klarar sig xyas väldigt bra undan Reccas radar. Vad jag kommer ihåg på rak arm är att Brynolf är Reccas bov nummer 1 sen andra inlägget.

Utöver det lade ja fram en liten varning gällande Reccas försvinnanden från och till. Det liknar Mos Varulv.

Röst: Recca
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Röstläge

Vimes said:
Ett annat alternativ är förstås att trots allt ändå nita Andersson. Fan vad svårt det är.

Grejen är ju att vi fått jävligt mycket outanden och jävligt mycket info i den här tråden som det är oavsett om vi nackar någon av de aktiva. Eventuellt kan det vara värt att köpa sig en runda till genom att betala med att vi inte får någon ordentlig utröstning...

Jävligt svårt.
Jag står fortfarande kvar på att hänga Andersson. Såg att !Paxen också är för. Det har fördelar men klart att det finns nackdelar också som Sapient sagt. Är byn med på så är jag på.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Röstläge

Mycket att läsa.

Står å väger här. Magkänslan säger Vimes, även om den har blivit rejält svagare efterhand, och min logik säger Spider.

Jag tycker däremot inte att vi ska rösta ut anderson.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Röstläge

xyas said:
Magkänslan säger Vimes
Hur ställer sig din magkänsla till att Vimes grönats betydligt sedan han gick ut med teorin om alla kopplingar mellan förmågor?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstläge

Nu har jag bara hunnit skummat ikapp det som har sagt, har ungefär 30 minuter på mig sen måste jag åter igen försvinna från datorn. Men Det jag tycker är lite märkvärdit är att Spider sitter på så mycket olika förmågor/nackdelar/information.

Att xyas vill hålla på sin information stör mig lite eftersom han är en av NOM. Men det kan jag inte göra så mycket åt. Då jag har snöat in på att någon av oss i NOM gruppen är ulv och Vimes som jag utöver Brynolf har hållt som kandidat till posten fram tills nydligen så är det Recca, xyas och mig själv kvar. Recca har jag fått ett hyfsat gott intryck av, hon verkar vara med i matchen enligt mig. xyas har jag svårare att platsera i det hela. Att lägga ner min röst för att jag inte kan vara med i slutskedet tänker jag inte göra då det ger ulvarna större möjlighet att påverka röstningensutfall.
Så jag kommer nog behålla min röst på xyas spelet ut.
Den möjligheten som även finns är att Korpa eller Andersson är NOM och skulle därför kunna vara ulv, men om dessa vet vi inget men förhoppningsvis så får vi ur i alla fall Korpa något nästa runda.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Röstläge

Brynolf said:
xyas said:
Magkänslan säger Vimes
Hur ställer sig din magkänsla till att Vimes grönats betydligt sedan han gick ut med teorin om alla kopplingar mellan förmågor?
Kan säga att xyas är inte ensam om detta, jag anser att vimes och möllers förmågor mer eller mindre grönar varandra, men jag vågar ändå inte lita på Vimes just nu. jag skulle nog egentligen få mer sinnes ro om han röstades ut men logiskt sett så borde han vara bybo, samt så är han i NOM där vi bör ha en ulv.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Re: Röstläge

Brynolf said:
xyas said:
Magkänslan säger Vimes
Hur ställer sig din magkänsla till att Vimes grönats betydligt sedan han gick ut med teorin om alla kopplingar mellan förmågor?
Som sagt, svagare.

Och med det sagt

Röst: Spider
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Iaf, jag måste dra till jobbet typ nu så jag hinner inte vara med något förrän sent ikväll igen.
Urk, då är frågan hur sent som är "sent". Recca har en hel del att ta itu med när hon kommer tillbaka. Hon har bara skrivit ett enda inlägg idag, och det var ganska förvirrat.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: Rösträkning på begäran.

Vicotnik said:
Sapient upplever jag mer parten som positiv, men jag undrar lite om han inte skulle kunna vara DTF i och med hans roll som ZIGGY (jobbar för den som betalar bäst), men jag har svårt att plasera honom som ulv.
Läser för närvarande ikapp dagens "skörd". Vill bara dementera kort - jag är inte DTF. Har inga andra vinstvillkor än byns.

Det kan ju vara viktigt att veta, om någon plötsligt skulle börja claima DTF. (Vilket jag tror ganska säkert att det inte finns, för fluffmässigt vore jag, och Möller, de mest troliga DTF: MUT, ZIGGY respektive MERC. Jag är det inte och det är ju eg. det enda jag kan veta säkert, men Möller har, vad jag sett, inte andats om det heller.)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lite osammanhängade och snabbt ihop satt. Men vill få ur mig mina tankar innan rundans slut.

Nu skall vi se här.

!Paxen röstar på Recca i sitt första inlägg.
*Sen är det lite metasnack dem emellan och !Paxen blir osynlig.

!Paxen tillbaka, behåller rösten på Recca. Hon har ju inte outat.
Pax said:
Recca försöker komma upp med någon "hur är detta planerat, vad möter vi egentligen?" så jag kan stanna kvar och lägga press på henne, bara för att hon ska fortsätta med det. Men någon gång vill jag att hon ska ge ut något om sig själv.
Recca --> Vill se mer diskussioner innan hon outar.

Meta/fluff snack igen mellan Recca och !Paxen

!Paxen och Recca har olika synpunkter gällande motiveringar när man lägger en röst.

Recca outar, röstar på xyas och !Paxen är borta.

Pax said:
Då är man tillbaka igen. Har läst igenom vad ni har skrivit under tiden. Min röst på Recca känns outnyttjad. Liksom, hon har avslöjat något, och även om jag tycker att det är en liten fjunig motivering till att hon outade det så får det vara så atm.

Spider, jag funderar lite på din outning. Jag ska vara nöjd sofar och flyttar rösten till nästa inaktiva: Min röst: Andersson då han dels är inaktiv och dels så börjar hans namn på A.
Efter det har vi Spider incidenten. Recca är på Spider rätt hårt som de flesta andra.

Då dyker !Paxen in i matchen igen "Spider, ge ett svar snabbt. And nothing half-assed!"

!Paxen fortsätter med att rösta på inaktiva. Numera Korpen. Har ett litet horn i sidan gällande Spiders outning. "Som det är just nu är det endast indicier som ligger på Spider." och bland annat: "Det sagt, jag kan ju byta röst till någon annan även om Korpen inte har sagt något, men det får vi se hur det blir." (Rösten ligger kvar än)

Recca said:
Detta tycker jag är under all kritik. !Paxen, det här är mer arrogant än random. En ulv skulle försöka skådespela random, och gå över gränsen...
Gällande rösten på Korpen.

Lite senare:
Recca said:
!Paxen har jag inte kunnat placera i nåt fack alls
Pax said:
Det enda man kan säga helt säkert angående Spiders outning? Att han inte copy-pastear. Han kan vara ulv som måste hitta på något, eller så skriver han ifrån minnet.

Inte sagt att Spider är en av dom mest misstänkta, men det säger ingenting just nu. Det är endast runda 1 liksom.
Recca --> Lite mot Möller och lite mot Spider

Recca säger till xyas: "Detta igen, är det nån form av hemligt arbetslag inne i gruppen replikantjägare eller?

Jag skulle råda den andra personen att inte gå ut med att den är din kompis, så att inte ulvarna får två mål i ett svep."

Recca --> Lite mer Spider och lite ulvatid som förbyts till ulvspeltid innan hon halshuggs.

Recca--> Röstar Sapient och fäller in:
"!Sen så är jag väl lagom hemma innan drevet ändrar riktning mot den som är kvar, dvs !Paxen (och Korpen som antagligen är inloggad som gäst och är en av varulvarna, eller vad ska man tro egentligen?).

Sen så lyfte ju !Paxen det där med Andersson... Jag antar att han blir diskad i slutet av rundan?"

Recca--> Ännu en match mot K.K som slutar med: "Jag skyller på att den första rösten i rundan alltid baseras lite halv-löst"

Recca--> Spider är en ulv inklämd i ett hörn

Recca--> Har lite gnabb med Sapient

!Paxen återvänder:
Pax said:
Har 4 röster på mig, och jag tycker det är tillräckligt för att jag ska outa något.


Jag väljer att outa min klass för att det är det jag känner att ulvarna tjänar minst på att veta om.

Klass: ROB
Efter det svamlar !Paxen mest och har lite problem med att förstå vad jag är ute efter.

Recca är åter i spel och gillar inte så mycket i min analys, men är nyfiken över relationen Brynolf--!Paxen

Passar på att rösta på Brynolf.
Recca: "Hur mycket du än försöker skifta fokus mot Möller (eller "bidra", hur man nu vill uttrycka sig), tycker jag mest att du ger ett tjurigt, irritabelt och defensivt intryck. Samtidigt är dina tidiga outningar fortfarande färska i minnet. Jag vill höra mer om din roll för du sitter just nu som NOM/KRIM i min grupp där de flesta är övertygade om att det finns en ulv."

!Paxen är förvirrad och fattar ingenting.

Recca till xyas: "Jag tycker inte heller att du pingar överdrivet som ulv någonstans. Du kanske ligger lite under ditt A-game bara. Men hur ser Vimes outning av "relationsroll" ut då? Vore intressant att se närmare på det då han gick ut sist med detta. Du har ju honom i skottgluggen redan så du kanske kan informera oss andra om det?

Så du hyser inga misstankar mot Brynolf då? Eller tror du att det finns två ulvar bland de som upgett NOM?"

Recca velar lite: "/Recca som velar mellan att byta röst till Vimes och att behålla den på Brynolf."

Recca kör lite balestik snack med Vicotnik.

Recca försvinner efter att hon gått in i väggen.

Pumpar ett inlägg idag: "Försvinner efter att hon gått in i väggen.
Grejen är att rundan går av stapeln ikväll så jag måste ju sätta en definitiv röst redan nu... Och då blir det Brynolf för jag misstänker han mest i nuläget."

Recca röstar Brynolf.

Nu har jag kört igenom !Paxen/Recca lite grovt och om någon annan gör samma sak kanske det inte blir lika (men nästan vill jag påsta). Jag har inte fabricerat ihop något direkt.

Analysen är ju att !Paxen--Recca är rätt bra kompisar spelet igenom. De har lite meta-gnabb och fluff-gnabb och motiverings-gnabb.
Recca vet inte i vilket fack hon skall stoppa !Paxen, men Brynolf stoppar hon i bov-facket i rundas start och där sitter han kvar än.

Sen vet jag inte riktigt hur relationen Recca--xyas ser ut.

Dock så är Recca väldigt emot Spider och xyas väljer honom som kandidat i nuläget.

Så. Då har vi lite paranoia på ett bord.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Recca said:
Grejen är att rundan går av stapeln ikväll så jag måste ju sätta en definitiv röst redan nu... Och då blir det Brynolf för jag misstänker han mest i nuläget.
Ah, det här missade jag ju. Då får vi inget vettigt ur Recca den här rundan. Jag reagerade på det här:
Recca said:
Enligt vår glade spelledare så gäller era förmågor nattdödade samt hängda personer. Men det skulle framgått ändå om ca 8 timmar (eeep).
Skulle Recca alltså ha frågat Mukwa om Vimes/Möllers/Vics förmågor och fått svar utan att själv ha en liknande förmåga? Men i samma inlägg parar hon ihop Xyas med Vic... Hade velat höra detta från henne själv, men det får vi ju vänta på.

Det börjar bli bråttom nu. Jag röstar hellre ut Andersson än de misstänkta vi har skakat fram.

Röst: Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Med 40 minuter kvar av rundan ser läget ut så här:

Spider Jerusalem (2) - Vimes, Xyas,
Xyas (2) - Vic, Spider,
Andersson (2) - Paxen, Brynolf,
Recca (2) - Möller, Konrad,
Sapient (1) - Korpen,
!Paxen (1) - Sapient,
Brynolf (1) - Recca

Inte röstat: Andersson


Det är alltså tokjämnt. Så varje beslut blir viktigt här.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Med 40 minuter kvar av rundan ser läget ut så här:

Spider Jerusalem (2) - Vimes, Xyas,
Xyas (2) - Vic, Spider,
Andersson (2) - Paxen, Brynolf,
Recca (2) - Möller, Konrad,
Sapient (1) - Korpen,
!Paxen (1) - Sapient,
Brynolf (1) - Recca

Inte röstat: Andersson


Det är alltså tokjämnt. Så varje beslut blir viktigt här.
Jag är som sagt var öppen för Andersson om fler är det.
Recca är online nu så det kommer kanske en smaskig post som vänder på steken.
 
Top