Det här är min tolkning. Teoretiskt scenario där 10 spelare är i spel:Så tolkar jag inte det hela. Kan vi få lite klarhet här @Vimes
Förmågor kopplas till platser vilket är intressant. Detta kommer styra hur spelare går. Nattmord (och andra förmågor) man utser andra spelare för är också platsbundna vad det ser ut.Ett annat samtalsämne jag tycker borde ge mer information till byn är hur förflyttningar fungerar och kommer användas? Är det en slump att vi startar som vi gör?
Är särskilt intresserad av vad ni här har att säga:
@Sysp
@Octagonal
@Impetigo
@fjodorsenuba
@Yenniz
@BiobunkerVII
Jag tycker för övrigt att det känns relativt riskfritt för byn att låta @StradhLestat gå till smedjan själv, och att INGEN ANNAN går dit och sover i natt. Han har varit ganska öppen med vad hans förmåga gör och kan eventuellt vara mål för "nattmord" för det, och om ingen går till smedjan utan tillåtelse blir det lite lättare att hålla koll på vem som kan utföra ett eventuellt mord på honom.
Och vi andra har ju ändå tre andra områden att kramas i så det blir väl inte mycket förlust i det stora hela tänker jag.
Jag tror inte Strads förmåga är så särskilt ball, och framförallt tror jag han missförstår den lite. Vi tar det snart när @Sysp fått tummen ur.Jag tycker för övrigt att det känns relativt riskfritt för byn att låta @StradhLestat gå till smedjan själv, och att INGEN ANNAN går dit och sover i natt. Han har varit ganska öppen med vad hans förmåga gör och kan eventuellt vara mål för "nattmord" för det, och om ingen går till smedjan utan tillåtelse blir det lite lättare att hålla koll på vem som kan utföra ett eventuellt mord på honom.
Och vi andra har ju ändå tre andra områden att kramas i så det blir väl inte mycket förlust i det stora hela tänker jag.
Det här är min tolkning. Teoretiskt scenario där 10 spelare är i spel:
Sture Snoppkalsong 5 öppna röster / 0 extraröster
Pungbert Petterfjong 5 öppna röster / 0 extraröster
Ingen åker ut
Sture Snoppkalsong 5 öppna röster / 0 extraröster
Pungbert Petterfjong 5 öppna röster / 3 extraröster
Ingen åker ut
Sture Snoppkalsong 6 öppna röster / 0 extraröster
Pungbert Petterfjong 4 öppna röster / 0 extraröster
Sture åker ut
Sture Snoppkalsong 6 öppna röster / 0 extraröster
Pungbert Petterfjong 4 öppna röster / 3 extraröster
Pungbert åker ut
Korrekt uppfattat @Vimes ?
Tycker @Impetigo ligger lurt och vilar. Är på mig att först outa yrke för att sedan försvinna helt.
Så röstfiffel har påverkan på majoritetsutslaget?Nästan.
I scenario 2 skulle Pungbert Petterfjong åka ut. Han har ju fått 8 röster på sig (6 krävs för utröstning vid 10 spelare).
Ok, så då står det fel i reglerna då?Nästan.
I scenario 2 skulle Pungbert Petterfjong åka ut. Han har ju fått 8 röster på sig (6 krävs för utröstning vid 10 spelare).
Ja, nu blir jag också superförvirradNästan.
Kriteriet med absolut majoritet påverkas inte av eventuella extraröster eller liknande manipulation. Så om det är 7 spelare i spel krävs 4 röster för att det ska bli utröstning. Även om eventuella extraröster eller annat gör att det finns ett annat antal röster i spel än 7.
Ett globalt "alla står still" är nog inte så dumt? Då måste mördarna bli stående med sina offer. Och om någon rör sig så blir det stor scumpoäng på den.2. Jag tror det var @Basenanji som föreslog att stå still. Det tror jag är en bra plan. Då kan vi skärskåda de som ändå flyttat/flyttats i nästa runda. Nackdelen blir att vi är lättlästa.
Du menar att vi kan välja glädjen?Om ni inte slutar tjafsa får ni snart inga röster alls.
Ok, så då står det fel i reglerna då?
Nu har jag bett om förtydligande här två gånger.
Var snäll och lista brödsmulorna eller förklara varför du inte vill göra det.
Ja, jag har roll och nåt specifikt med den. Fattar inte riktigt om den är bra eller dålig, men kan avslöja att en plats kommer ge extra försvar.
Jag vill inte avslöja mitt yrke riktigt än men kan säga att mitt yrke relaterar till platsen.
Sidd: varför vill du vänta ut andra med att avslöja yrkestiteln?
Handlare
Värdshusvärd
Präst
Smed
Kan inte vara så farligt om det är relaterat till plats?
Vänta, har alla de yrkena ovan outats?