Varulv [UTKANTRE] - R1

Det här är den publika informationen vi fått om spelets vinstvillkor:

Fraktion: bybo - du vinner när byns alla fiender är döda.

Byns alla fiender. Håhåjaja!

Varför så bråttom tölpar? Vi kan spela VJVS ett bra tag till!

(Leta i mina få poster så lär brödsmulorna räcka till lunch allraminst)

Tycker ni ska ta en funderare på röd-knapps-tryckaren @Hägerstrand
Kan du inte utveckla det här lite? Du ville rösta ut mig i ditt första inlägg när du inte hade läst nånting alls i tråden, och det är väl bara vanligt R1-spel, men du kör vidare på samma spår nästa dag och många inlägg senare.

Kan du inte förklara vad alla ska fundera på kring mig istället?

Jag börjar tro att vi sitter ihop i bybo-grupper som ska vinna över andra grupper. Tex kan det vara så att vi är i lag med dem som är i vårt hörn i startbilden. Då skulle tex Big Mama spela med Impe och Sysp.
Utan att vi vet om det? Vi ska hänga varandra på måfå, och vara statister i ett varulvsspel som egentligen är performancekonst? @Vimes straffar oss för att vi valde glädjen förra gången? 🙂

Jag har försökt leta efter info om yrken och förmågor, men hittar inget matnyttigt, kan någon peka mig rätt om det finns en sådan tråd på forumet? Är van vid helt andra namn och förmågor.

Jag har försökt leta efter info om yrken och förmågor, men hittar inget matnyttigt, kan någon peka mig rätt om det finns en sådan tråd på forumet? Är van vid helt andra namn och förmågor.
Standard-förmågorna är siare och väktare. Enskilda spel brukar skruva på det några varv. Att vi outar yrken är för att ulvar brukar ha yrken som gör att de måste ljuga, så om de fått det uppenbart ulviga yrket ”demonpräst” så påstår de att de är arborister istället, eller så hävdar de att de har ett vanligare yrke på spelets tema och riskerar att någon bybo kommer med samma yrke senare.

Du kan läsa i de gamla spelen utkante 1 och 2.

I utkante 1 fanns det ulvar och demoner, de kunde bara nattmörda där någon av dem stod, och ulvarna hade en siare på sitt lag.

I utkante 2 fanns ulvar, demoner och en drake som var på byns sida. Då kunde de också bara nattmörda på platser där någon av dem stod.

Morgonens anmärkningsvärda:
@Yenniz yrke.
@StradhLestat s fiskande efter @Yenniz förmåga
@Anthrox okritiska uppmuntrande till Stradhs smedjeplan. Vill du ha värdshuset ifred på samma sätt @Anthrox? Det blir trångt på de andra platserna.
Att jag fiskar lite efter Yenniz förmåga har väl väldigt uppenbara skäl? I fröhållande till vad jag själv beskrivit att jag kan göra?
Jag är ute efter om jag ska utrusta henne med saker jag kan skapa och stärka henne på ett eller annat sätt.
Ser du inte det sambandet? Jag tycker det är väldigt udda att du inte gör den kopplingen, utan istället försöker med någon typ av misstankespridning/insuniationer på mig för det?
Hägern är smartare än så.
Röst: @Hägerstrand

För mig är det hittils det som stuckit ut mest, att du inte gör den kopplingen. Det måste vara medvetet.

"Yrket" här är unikt för det här spelet. Inget standard som tillämpas lika.
Så ja, här fiskar byn efter om ulvarna/scummen fått ett yrke, som vi andra (alibiyrke) eller om de måsta dra fram något ur röven.
Bollandet är för att de inte ska kunna vänta och sedan säga ngt som är "ledigt". Hade någon av dem sagt Smed före mig, så hade det blivit "duell" och ställningstagande om vem som ljuger.

Back