Varulv [USCSS Wrnu] Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Ok, vi har knappt 2 timmar kvar, har vi någon koll på ställningen?

Min app är inte mycket till hjälp och jag har konferens till 22 men jag kan vara med lite i pauserna.

Jag känner att jag håller på och gräver mig en grop här som försöker försvara Basse men det är faktiskt mer logiken än något annat som jag försöker ifrågasätta.
Om Basse smittade Empi runda 1 så borde inte Empi ha smällt i Runda 2 eftersom det är omöjligt för oss att både undersöka och operera en person i samma runda, det står specifikt i texten. Då är det enda som kan ha hänt vara att Empi var smittad redan innan och var utom räddning. Det gör det en större risk att Basse är smittad (av Empi, förutsatt att infekterade kan infektera varandra, är det alien-tematiskt?) än att han är den som smittar. Därför tycker jag att vi undersöker Basse istället för riskerar att skicka honom nerfrusen till jorden och få med oss smittan...
Det är precis det här jag har sagt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
Därför tycker jag att vi undersöker Basse istället för riskerar att skicka honom nerfrusen till jorden och få med oss smittan...
Nu _vet_ inte jag hur spelet är designat, men kom ihåg att jag har varnat för att skicka "icke-undersökta" till jorden.

Kom också ihåg att jag tidigt ansåg att det var suspekt med utsagan "jag missade R0 så jag slumpade till förrådet!" (dvs det där vad var Empi sa)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Om Basse smittade Empi runda 1 så borde inte Empi ha smällt i Runda 2 eftersom det är omöjligt för oss att både undersöka och operera en person i samma runda, det står specifikt i texten. Då är det enda som kan ha hänt vara att Empi var smittad redan innan och var utom räddning.
Men fan vad wierd. Du har ju rätt. Men verkar vara sjukt konstig design att Empi är dömd att dö oavsett vad vi gör.

Ja, caset mot Basse blir ju absolut svagare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Om inte (som någon föreslog... Martin kanske?) att Empi nu spelar xenomorferna...

Å det tredje: var det någon som försökte får Empi nedfryst förra rundan?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Om inte (som någon föreslog... Martin kanske?) att Empi nu spelar xenomorferna...

Å det tredje: var det någon som försökte får Empi nedfryst förra rundan?
Jag har iaf tänkt att det är en möjlighet, inte säker på att jag faktiskt skrev ner det.

Jag sökte på det men såg ingen sådan röst.

Det känns konstigt att Empi skulle vara dömd från början. Dålig design liksom. Jag tro någon annan mekanik infekterade honom.Oklart vad.
Inte om han får spela intelligent motstånd som xenomorf. Då är det bara ett intressant intro. Eventuellt visste han om att han var infekterad och skulle bli xenomorf eller så blev det en överraskning.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag har iaf tänkt att det är en möjlighet, inte säker på att jag faktiskt skrev ner det.

Jag sökte på det men såg ingen sådan röst.



Inte om han får spela intelligent motstånd som xenomorf. Då är det bara ett intressant intro. Eventuellt visste han om att han var infekterad och skulle bli xenomorf eller så blev det en överraskning.
Sant, det skulle kunna funka.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Nu måste vi styra upp det här med röster för vi vill inte sitta på röven, och inte heller rösta samma person till flera saker (ni får klura ut själva varför det vore meningslöst).

Kryostas:
Sidd 3: Vimes
Basse 4: Basenanji, Stövelkatten, Sidd, Hellzon
Xyas 1: Xyas

Undersöka:
Stövelkatten 2: Hellzon, Basenanji
Basenanji 2: Martin3, Vimes
Sidd 2: Sidd, Stövelkatten

Röven på er era kaozare.

Eldkastare:
Hellzon 3: Basenanji, Stövelkatten, Hellzon
Sidd 1: Sidd
Martin3 1: Martin3
Xyas 1: Xyas

Det märks ett visst sug efter eldkastaren.
Kom ihåg att Basse sitter på en dubbelröst som han inte specat och kan snajpa.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Jag vill nog suga på't tills alla har claimat rum.
Har du sugit färdigt, Vimes? Jag har väl en teori som inte är så rolig och som jag kan hålla inne med.

Om inte (som någon föreslog... Martin kanske?) att Empi nu spelar xenomorferna...
Det var nog mitt inlägg du minns, och jag menade förstås som Martin3 också säger att människoempi isåfall bara var ett intro.

Hmm, Empi "missade runda 0". Visste han att han var infekterad, och sitter nu i nån "dödstråd" och spelar sin xenomorf?
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Jag kan tydligen inte räkna till 1.

Kryostas:
Sidd 2: Vimes, Martin3
Basse 4: Basenanji, Stövelkatten, Sidd, Hellzon
Xyas 1: Xyas

Undersöka:
Stövelkatten 2: Hellzon, Basenanji
Basenanji 2: Martin3, Vimes
Sidd 2: Sidd, Stövelkatten
Ingen röst: Xyas

Röven på er era kaozare.

Eldkastare:
Hellzon 4: Basenanji, Stövelkatten, Hellzon, Martin3
Sidd 1: Sidd
Xyas 1: Xyas
Ingen röst: Vimes

Hellzon, ses vi i förrådet för påfyllnad av eldkastaren?
Givet!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,544
Location
Oktoberlandet
Kryosas: @Sidd
Undersöka: @Basenanji
Jag har kort paus i jobb över deadline nu.
Sista jag skriver denna runda så gör vad ni vill.
Vimes du har jagat mig hela spelet på larviga grunder och tror allts nu igen jag är scumast.
Du bortser alltså från Stövelkattens tjuvkikande på Basse med ventilationen.
Fridens alla glada.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Alltså caset mot Basse är att Stövelkatten har sett honom göra mysko grejer med ventilationen i Kommandobryggan, oavsett hur vi resonerar kring turordning och utplacering av eventuella facehuggers i R0 som anfallit i R1 osv. Kan förstås vara så att han bara skulle hämta sin porrstash men jag tänker betrakta det som ett lyckat "siande" av Stövelkatten på Basenanji. Ergo skall han frysas ner.

Däremot kan jag undersöka Sidd bara för att det inte skall bli lika och ingen undersöks. Jag har ju velat undersöka den näst mest misstänkte annars (den som skall frysas nästa runda) men Sidd är bättre än inget.

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Alla är väl med på förresten att det inte är världens bästa idé att gå till Kommandobryggan utan tankad eldkastare?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Alla är väl med på förresten att det inte är världens bästa idé att gå till Kommandobryggan utan tankad eldkastare?
Någon speciell anledning? Tar sig aliens alltid till kommandobryggan?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Njä, jag gissar på goda grunder att Basse tryckt in en liten kramig facehugger i ventilationen där.
Men med den logiken så skulle det ju vara du eller jag som gömde facehuggern i maskinrummet och jag vet att det inte var jag... Jag ser ingen skillnad mellan rummen. Stoppade han faktiskt in en facehugger i ventilationen så gick den väl någon annanstans, t.ex. till maskinrummet där vi var och blev påhoppade av en facehugger...
 
Top