Varulv [USCSS Wrnu] Runda 2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,008
Efter ni satt Impetigo skrattandes i kryopodden (säker någon slags rymdpsykos) så kommer ni inte överens om vem som ska undersökas. Hellzon får eldkastaren efter omröstningen. (Kryostas: Impetigo, Undersöka: oavgjort, Eldkastare Hellzon).

Ni går där efter ut och gör era nattliga bestyr (se era PM).
Efter nattens händelser så möts ni återigen upp på kommandobryggan. Empiricus dyker inte upp. En doft av brandrök ligger tungt i rummet.

Brother-2 indikerar att ni fortfarande har 3 dagar med syre kvar, att maskinrummet behöver ventileras (kan ej brukas denna runda) och att nödskeppet kommer kunna ta emot en ny att sätta i kryostas.


Sorry att jag startar runda 2 lite tidigt men jag är inte helt säker på om jag hinner i tid annars...


Runda 2 avslutas den 11/5 kl 21:00



Rummen på USCSS Wrnu:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:
1. Kommandobryggan, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori)
2. Labbet, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något. Man kan operera en infekterad till frisk, dock ej den som undersöks nu, och max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.




Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och undersökning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.


EDIT: På begäran listar jag alla spelares status här

@Sidd
@Vimes
@Basenanji
@Xyas
@Hellzon
@Impetigo - i nödskeppet (ute ur spel)
@Martin3
@Stövelkatten
@Empiricus - dödad av infektion
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Okej. Status innan läggdags då:

Jag, martin3, Empiricus och Sidd var i maskinrummet. Vad som hände där var att en chestburster hoppade ut ur Empiricus, så han är jävligt död. Jag jagade bort den med eldkastaren, Sidd pekade ut en facehugger i en hög med gamla syrefilter och jag tände på högen så maskinrummet är fullt med rök.

Vi kan fundera på om det alls hade gått att rädda Empi, och om fluffet att Sidd pekar ut en facehugger (fanns det någon där?) i en hög brännbart gunk gör honom till god eller sabotör. Vi kan hur som helst konstatera att det händer grejer, och att Impetigo kanske gjort det smartaste draget i spel hittills.

Hmm, Empi "missade runda 0". Visste han att han var infekterad, och sitter nu i nån "dödstråd" och spelar sin xenomorf? Alternativt så delade han ju rum med Basse "natt 0". Dags att be Sidd om ursäkt och fokusera på Basse kanske.

Och så behöver eldkastaren fyllas på, antar att den som gör det måste röstas till att hålla den och gå till Förrådet. Preliminärt kan jag fixa det. Jag säger:

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Stövelkatten
Eldkastare: @Hellzon
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Följer på med mina kattliga observationer:

Jag befann mig återigen ute i korridorerna. Denna gång i sällskap med Vimes och Xyaz.
Under natten så kikade jag in på Kommandobryggan och såg Basenanji stå där och dona med ventilationen. Så absolut, låt oss kika på Basenanji.
Vad i hela friden gjorde du med ventilationen?


Kryostas: @Basenanji
Undersöka: -
Eldkastare:
@Hellzon
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Bra jobbat ni som inte fick Empi till labbet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag är ensam på kommandobryggan och såg att Stövelkatten stod i korridoren och tittade in på kommandobryggan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Jag fattar faktiskt ingenting just nu? Jag har inte gjort något med Empi!

Suck.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Krångligt läge för nu känns det som att Hellzons uppgifter är det vi får gå på. Hoppas han inte är scum.

Kryostas: @Sidd
Undersöka: @Hellzon
Eldkastare: @Hellzon

Ni får gärna stoppa ner mig i kryobädd, men är det smart? Sidd lär ju sabba maskinrummet igen, (eller nåt annat rum). Sidd var också enormt mycket emot att bli nedfryst (?!) och nu fattar jag varför.

Hellzon känns mest förnuftig av alla och därför vore det skönt att få status på honom. Låt oss undersöka honom!

Eldkastaren sköter han bra.

@Sidd vilken information fick du från SL?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag, martin3, Empiricus och Sidd var i maskinrummet. Vad som hände där var att en chestburster hoppade ut ur Empiricus, så han är jävligt död. Jag jagade bort den med eldkastaren, Sidd pekade ut en facehugger i en hög med gamla syrefilter och jag tände på högen så maskinrummet är fullt med rök.

Vi kan fundera på om det alls hade gått att rädda Empi, och om fluffet att Sidd pekar ut en facehugger (fanns det någon där?) i en hög brännbart gunk gör honom till god eller sabotör. Vi kan hur som helst konstatera att det händer grejer, och att Impetigo kanske gjort det smartaste draget i spel hittills.
Okej. Så det vi har är:

Basse - misstänkt för att ha gjort Empi på smällen.
Sidd och Hellzon - misstänkta för att ha saboterat maskinrummet.

Jag måste suga på det här alien-ägget lite tror jag. Sjukt svårt att inte veta vad våra fiender vill.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Martin3 kan också ha saboterat maskinrummet om vi tänker oss att fluff-beskrivningen Helliz fått av SL bara är fluff och inget annat, förstås.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Action och jag överlevde natten utan Kryastas!
Har nu kollat PM och kan bekräfta Hellzons version.
Vi fixade syre tillsammans och därefter sov vi i pass medans en vaktade.
Detta betyder att en kunde ”jobba” ostört om denne nu ville…

Hur blev han sjuk ”infekterad”?
En variant är att nån av de andra i rummet ”planterar” facehugger på nån ovetande.
Därefter leder detta till död för den ”infekterade”.
Det här är alltså ett sätt för sabotörer att ”nattmörda”.

Monstret verkar ligga lågt?

Basse vad gjorde du med ventilationssystemet?
Vimes: tror du att Hellzon (och jag) visste att Eldkastaren skulle sabotera hela rummet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
[spelare som claimar]: [rum] ([hur många andra]: [eventuella namn])

I ordning:
Hellzon: Maskinrummet (3: Sidd, Empiricus, Martin3)
Stövelkatten: Korridoren (2: Vimes, Xyas)
Basenanji: Kommandobryggan (0 (Ser Stövelkatten i Korridoren)
Sidd: Maskinrummet (3: Hellzon, Empiricus, Martin3)
Vimes: Korridoren (2: Stövelkatten, Xyas)

(jag bekräftar alltså Stövelkattens info om vilka som var i korridoren).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes: tror du att Hellzon (och jag) visste att Eldkastaren skulle sabotera hela rummet?
Det finns tre sätt det kan funka på:
1. Eldkastaren gör rummet där den används obrukbart en runda som en dold mekanik (i så fall har Hellzons användande rent mekaniskt avvärjt en attack)
2. Sabotörerna kan använda eldkastaren för att sabotera rum (i så fall har de förstås information om detta i sitt roll-PM)
3. Det finns ingen koppling mellan flufftexten och mekaniken. D.v.s. någon av er (Martin3, Hellzon, Sidd) har använt förmågan "Sabotera rum" och SL hittar på en flufftext för att förklara varför rummet är oanvändbart.

Jag tänker att alla tre scenarion är fullt möjliga.

Om 1: Sidd, Hellzon och Martin3 är inte mer misstänkta än innan. Ett scenario här är ju att Martin3 eller Sidd försökte utföra en facehuggerattack i maskinrummet, men misslyckades p.g.a. Hellzons eldkastare.
Om 2: Hellzon är sabotör.
Om 3: Alla i maskinrummet (Hellzon, Sidd och Martin3) kan misstänkas vara sabotör.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Vad som hände där var att en chestburster hoppade ut ur Empiricus, så han är jävligt död. Jag jagade bort den med eldkastaren, Sidd pekade ut en facehugger i en hög med gamla syrefilter och jag tände på högen så maskinrummet är fullt med rök.
Vänta nu, är facehuggern död eller levande? Har vi nu ett monster ombord? Kan facehuggern attackera igen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Har någon koll på rösträkningen från förra rundan? Varför hamnade inte Empi i labbet?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Okej. Status innan läggdags då:

Jag, martin3, Empiricus och Sidd var i maskinrummet. Vad som hände där var att en chestburster hoppade ut ur Empiricus, så han är jävligt död. Jag jagade bort den med eldkastaren, Sidd pekade ut en facehugger i en hög med gamla syrefilter och jag tände på högen så maskinrummet är fullt med rök.
Jag stod i korridoren och kollade in i maskinrummet och kan bekräfta det här.

Hellzon har ju inte förmodligen avvärjt något anfall eftersom Empi är död, om det inte är så att vi har mutipla xenomorf-anfall per runda vilket känns lite hårt faktiskt. En chestburster gömmer ju sig någonstans nu, men jag är mer skeptisk till den där facehuggern som Sidd såg.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,537
Hellzon har ju inte förmodligen avvärjt något anfall eftersom Empi är död, om det inte är så att vi har mutipla xenomorf-anfall per runda vilket känns lite hårt faktiskt.
Sannerligen!

Det här är prioriterat:

Har vi multipla xenomorfattacker?
Hur funkar eldkastaren?
Vad skyddade Hellzon?
Hur bidrog Sidd till Hellzons manöver?

Jag börjar tvivla på Hellzon+Sidd och byter röst:

Kryostas: @Vimes

Vimes och Martin3 ser i det här läget minst komprometterande ut. Hellzon litar jag inte på i nuläget.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Jag stod i korridoren och kollade in i maskinrummet och kan bekräfta det här.

Hellzon har ju inte förmodligen avvärjt något anfall eftersom Empi är död, om det inte är så att vi har mutipla xenomorf-anfall per runda vilket känns lite hårt faktiskt. En chestburster gömmer ju sig någonstans nu, men jag är mer skeptisk till den där facehuggern som Sidd såg.
Vad menar du med att ”En chestburster gömmer sig någonstans nu”?
och
”jag är mer skeptisk till den där facehuggern som Sidd såg”.

Det här är inget jag eller Hellzon har hittat på eller styrt.

En facehugger ger sig väl på en människa ->in i kroppen via svaljet och därefter en viss tid ”chestburtar” ut ur bröstkorgen, dödar därmed sin värd och försöker växa till sig till ett monster-Aliens.

Jag uppfattar situationen som att Hellzon dödade det lilla monstret som kom ut ur Empi och försökte gömma sig.
Eldkastaren kunde alltså användas till annat än bara försvar mot stormonster.
@Hellzon har du mer info om situationen eller vad man kan använda Eldkastaren till, @Xyas kanske vet mer?

@Martin3 kom in i matchen, vad gjorde du i situationen?
 
Top