Varulv [USCSS Wrnu] Runda 2

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Kommer ni ihåg mitt Tomtespel typ 2012 eller när det var? Det utan varulvar alltså. Ett inte helt omöjligt scenario är ju att Fjodor skapat en helvetesmaskin av paranoia. D.v.s. att utmaningen inte är att besegra "varulvarna", utan att överleva spelet och oss själva.
Tanken har slagit mig att Basse kanske har som extramål att få med sig sin hemliga stash från ventilationstrumman på Kommandobryggan, men att den är helt orelaterad till xenomorfer och sånt bös.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Jag drivs av altruism! Det vet ni ju! Man ska ställa upp för laget osv! Därför smart att ha nån i förrådet som - vid behov - kan fylla på eldkastaren.

I så fall borde ni fråga mig varför jag inte stannat kvar i förrådet. Kanske är det läge att gå tillbaka dit nu? Det får bli någon annans uppgift för jag ska hem till jorden. Nu får andra ta på sig uppgiften att ladda eldkastaren.

För övrigt tror jag inte på att spelet är omöjligt att vinna. Vi ska ta hem så många bybor som möjligt, men inte de infekterade och dessutom helst identifiera och kryostasa sabotören (dvs den som likt Ripley vill förstöra skeppet för att inte Alien ska kunna sprida sig mer).
Det är det här som är så lurigt avägande.
Jag ska ju hem (vilket jag tror alla har som mål) och vet ju att jag själv är snäll men samtidigt vill jag ju sätta stopp för sabotörer.
Jag är tom så mordisk att det inte gör nåt om sabotören själv blir monsterkäk.
Om jag åker hem direkt (såsom Impetigo) finns ju en mindre snäll som jobbar för byn.
Så tänker jag just nu.
Jag kan inte riktigt släppa att det ska vara som i vanliga spel att man inte vill bli utröstad.

Det här med att förstöra skeppet har vi väl inte sett än.
Maskinrummet som blev rökfyllt fick jag för mig går väl att använda nästa runda?
Eller du menar kanske förstöra Nödskeppet genom att plantera en facehugger där innuti en spelarkropp.

Jag tror inte som ngr ni är inne på att vi denna gång har en resa utan scum och att alla vinner.
Fjodor har fixat olika mål:
- 1:komma hem frisk (jag - vilket betyder att jag måste stoppa om det finns andra med andra mål 2 vilket jag tro)
- 2:komma hem frisk OCH extra poäng om nån annan som kommer hem frisk är infekterad
- 3:det kanske tom finns flera individuella mål: android kanske ska offra sig för mänskligheten, nån vill vinna poäng för att nedgöra stormonstret osv
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Om vi nu har scumfraktion vad gör vi med denne?
I vanliga fall så har byn som verktyg att försöka rösta ut denne.
Det ser ut som att Basse fastnat med fingrarna i Ventilationsystemet med fuffensaktiviteter.

Kryostas: @Basenanji

Ni andra som var i korridoren får gärna bekräfta Stövelkattens påstående (siande) så vi kan lita på denne.

Det kluriga denna gång att vi i byn också har målet att bli utröstad.
Kan det vara så tänkt eller vad diffar här?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ni andra som var i korridoren får gärna bekräfta Stövelkattens påstående (siande) så vi kan lita på denne.
Jag tittade inte in på kommandobryggan, så jag kan inte bekräfta det Stöveln såg. Jag kan bara bekräfta att han var i korridoren.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Vi vill inte bomma undersökning igen, så,
Undersökningsröstningsläge:
Stövelkatten 1: Hellzon
Hellzon 1: Basenanji
Basenanji 1: Martin3
Vimes 1: Vimes
Sidd 1: Sidd

Förihelvete. :ROFLMAO:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ja, det ser ju för sunkigt ut det där. Men bra att du har räknat och konstaterat att det ser för sunkigt ut. Jag gör tillåme såhär:

Undersöka: @Stövelkatten

Så:
Undersökningsröstningsläge:
Stövelkatten 2: Hellzon, Vimes
Hellzon 1: Basenanji
Basenanji 1: Martin3
Sidd 1: Sidd
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Action och jag överlevde natten utan Kryastas!
Har nu kollat PM och kan bekräfta Hellzons version.
Vi fixade syre tillsammans och därefter sov vi i pass medans en vaktade.
Detta betyder att en kunde ”jobba” ostört om denne nu ville…
Det här med att ni sov och så? Är det något som kom från SL eller fluff som du lagt till?
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Haft lite att göra på jobbet så har inte hunnit skriva något idag.

Tankar om xenomorfen: Det finns som bekant flera varianter, och det skulle inte förvåna mig om det rent speltekniskt inte är någon skillnad.
Fluffmässigt så är det ibland är det en facehugger, ibland en fullvuxen xenomorf. Men...

Min observation av Basenanji förehavanden med ventilationstrumman lutar åt att sabotören/sabotörerna kan placera ut facehuggers (rikta in dem på rum?). Möjligen så utlöses effekten samma runda, dvs. Basse skickade facehuggern mot Maskinrummet. Eller så är det en fördröjd effekt.
Därför känns det som att vi kanske inte kommer få se storxenomorfen mer. Men det är bara en väldigt lös hunch. Det är som bekant lite lurigt att pussla ihop det här spelet.

Det här med att folk tydligen sover i skift - finns det fler än Sidd som kan bekräfta det? - antyder att man inte är säker ens i grupp.

Misstankelistan

Basenanji

Av samma anledningar som Vimes skrev tidigare. Mest ventilationsgate.

Maskinrumsgänget: Hellzon, Martin3, Sidd
Här tycker jag Martin3 och Sidd är de mer misstänkta. Hellzon är snarare grön i min bok. Martin3 försöker drifta bort misstankarna från Basenanji
och försöker driva en tes att han är smittad. Sidd... ja, är Sidd och Sidd är på något vis alltid misstänkt när vi spelar. Men han har kommit med en hel del bra så han är mer åt det gula hållet än tokröd.

Vimes är nog grön eller en lurig jäkla alienandroidcorporatemurderthug.
Xyas är svår att få en uppfattning om men magkänslan säger grönish.

Basenanji kvarstår som mitt val av nästa delikatess i Picards frysdisk och Hellzon kan gått hålla i eldkastaren en runda till.
Jag har ingen direkt uppfattning om vem som ska undersökas, det är ungefär lika prioriterat att alla blir undersökta. Hade gärna sett
Hellzon bli undersökt men han ska ju ladda om eldkastaren, right? Så jag lägger den på Sidd.

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Sidd
Eldkastare: @Hellzon
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Det här med att ni sov och så? Är det något som kom från SL eller fluff som du lagt till?
Jag uppfattade att vi turades om att vila.
Jag såg inget hända på mitt vaktpass.

Enligt reglerna får jag inte citera PM-från SL om jag minns rätt från start vilket är en svår balans. (så helt hypotetiskt tex om en person undviker nåt så kan jag uppfatta det som ett fegt handlande😙)

Behöver tänka efter lite på i vilken ordning vi vaktade/sov (fråga SL) för jag vaknade av att Empi inte mådde bra och skrek. Det avgör lite om vem som skulle kunnat göra nåt med Empi samma runda.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Hmm vaktandet verkar vara betydelselöst.
Jg tror vi överarbetar det tematiska.
Jag tror nattmord anges av förrädaren och sker direkt samma natt.
Tex typ Nattmord: Basse släpper lös nåt i ventilationen och Empi dör samma natt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,564
Location
Oktoberlandet
Jaha, strax rollspel faktiskt! Om det har betydelse: jag går till förrådet för att kunna fylla på eldkastaren.

Röstning:

Kryostas: @Basenanji
Undersöka: @Stövelkatten
Eldkastare: @Hellzon

Vi ses på jorden!
🙂
I mitt tänk är det väl den som har Eldkastaren som fyller på.
Eller har jag missat den grejjen också?

Visst om du tror att du kommer ha den så är det rätt move.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Bläugh. Nu gör ju Basse alla saker jag skulle göra om jag var bybo på väg att röstas ut/läggas i frysboxen:

Rösta på mig själv för kryostas. Rösta på den med flest röster för undersökning.

Svårt spel det här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
I mitt tänk är det väl den som har Eldkastaren som fyller på.
Eller har jag missat den grejjen också?

Visst om du tror att du kommer ha den så är det rätt move.
Så vilken betydelse har förrådet bäste Siddeli-sidd-sidd? ♥
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Hmm vaktandet verkar vara betydelselöst.
Jg tror vi överarbetar det tematiska.
Jag tror nattmord anges av förrädaren och sker direkt samma natt.
Tex typ Nattmord: Basse släpper lös nåt i ventilationen och Empi dör samma natt.
Men tror du rummen är meningslösa för ulvarna då? Basse behöver inte vara i samma rum som Empi?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ok, vi har knappt 2 timmar kvar, har vi någon koll på ställningen?

Min app är inte mycket till hjälp och jag har konferens till 22 men jag kan vara med lite i pauserna.

Jag känner att jag håller på och gräver mig en grop här som försöker försvara Basse men det är faktiskt mer logiken än något annat som jag försöker ifrågasätta.
Om Basse smittade Empi runda 1 så borde inte Empi ha smällt i Runda 2 eftersom det är omöjligt för oss att både undersöka och operera en person i samma runda, det står specifikt i texten. Då är det enda som kan ha hänt vara att Empi var smittad redan innan och var utom räddning. Det gör det en större risk att Basse är smittad (av Empi, förutsatt att infekterade kan infektera varandra, är det alien-tematiskt?) än att han är den som smittar. Därför tycker jag att vi undersöker Basse istället för riskerar att skicka honom nerfrusen till jorden och få med oss smittan...
 
Top