Varulv [USCSS Wrnu] Runda 2

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,449
Location
Köping
Hm. Du har räknat Empi två gånger.
Röven. Och då saknas ju Xyas röst.
Omräkning:

Sidd 3 (Stövelkatten, Martin3, Sidd)
Basse 3 (Hellzon, Empiricus, Basenanji)
Empi 1 (Vimes)
Stöveln 1 (Impetigo)
Ingen röst på något öht (Xyas)

Oförändrat läge. Vi var så pigga på att scanna våra misstänkta att vi missade han som var hes i halsen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Stövelkatten och Basses förklaringar är ej samstämmiga.
Ljuger en av dem eller ser de situationen på olika sätt (har de fått olika info från SL)?

Hur är det med oss som står i samma rum?
Jag kan försöka beskriva vad jag tyckte hände under natten så får ni andra som var i samma rum beskriva vad ni uppfattade.
Om vi har samma version så borde väl Basse och katten ochså ha samma alltså vilket betyder att en ljuger.

Jag uppsnappade detta :
Du träffade Empiricus, martin3 och Hellzon i Maskinrummet.
Vi byter syrefiltren och därefter att turas om att vila.
Jag vaknar plötsligt upp av ett skrik av Empiricus som står upp och hulkar och plötsligt exploderar bröstkorgen och ut flyger en liten xenomorph. Martin3 flyr och Hellzon börjar spruta med eldkastaren.
Xenomorphen flyr ut i korridoren och upp i en ventilationstrumma i taket.
Jag ser då en face hugger springa in under högen med förbrukade syrefilter och skriker till Hellzon som sätter hela högen i brand.
Ni utrymmer maskinrummet och hoppas på att luftsystemet inte tagit mer skada.

@Martin3 och @Hellzon överensstämmer detta med er?

Ni andra som var i samma rum som nån annan kan ju också kolla om ni har samma uppfattning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Eftersom Basse vi lägga mig i fryslådan vill jag undersökas.

Undersöka: @Vimes
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Stövelkatten och Basses förklaringar är ej samstämmiga.
Ljuger en av dem eller ser de situationen på olika sätt (har de fått olika info från SL)?

Hur är det med oss som står i samma rum?
Jag kan försöka beskriva vad jag tyckte hände under natten så får ni andra som var i samma rum beskriva vad ni uppfattade.
Om vi har samma version så borde väl Basse och katten ochså ha samma alltså vilket betyder att en ljuger.
Instämmer. Jag såg vad jag såg (eller ja, vad SL beskrev för mig). Det är en så tydligt misstänkt handling att jag har svårt att tro att den bara är inpetad i beskrivningen som fluff. Men om så är fallet så har vi en synnerligen diabolisk spelledare! :D
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Stövelkatten och Basses förklaringar är ej samstämmiga.
Ljuger en av dem eller ser de situationen på olika sätt (har de fått olika info från SL)?

Hur är det med oss som står i samma rum?
Jag kan försöka beskriva vad jag tyckte hände under natten så får ni andra som var i samma rum beskriva vad ni uppfattade.
Om vi har samma version så borde väl Basse och katten ochså ha samma alltså vilket betyder att en ljuger.

Jag uppsnappade detta :
Du träffade Empiricus, martin3 och Hellzon i Maskinrummet.
Vi byter syrefiltren och därefter att turas om att vila.
Jag vaknar plötsligt upp av ett skrik av Empiricus som står upp och hulkar och plötsligt exploderar bröstkorgen och ut flyger en liten xenomorph. Martin3 flyr och Hellzon börjar spruta med eldkastaren.
Xenomorphen flyr ut i korridoren och upp i en ventilationstrumma i taket.
Jag ser då en face hugger springa in under högen med förbrukade syrefilter och skriker till Hellzon som sätter hela högen i brand.
Ni utrymmer maskinrummet och hoppas på att luftsystemet inte tagit mer skada.

@Martin3 och @Hellzon överensstämmer detta med er?

Ni andra som var i samma rum som nån annan kan ju också kolla om ni har samma uppfattning.
Det stämmer i stora drag men ingen exakt återgivelse. Jag fick syn på facehuggern som hoppade ner från taket, samtidigt exploderade Empi. Hellzon gav sig på den utflyende xenomorfen med eldkastaren men den smet ut i korridoren och upp i ventilationen, sen skrek Sidd att han såg en face hugger varpå Hellzon eldade mot den men satte rummet i brand så vi fick utrymma.
Jag fick ingen information om huruvida facehuggern dog eller inte men det är bekräftat att xenomorfen flydde. Det enda jag ser som inte stämmer är att jag flyr, det nämns inte i min version utan jag utrymmer med dom andra. Jag kastar mig dock åt sidan för att inte få en facehugger på mig. Försöker du utmåla mig som fegis @Sidd ?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
För mig är fluff-kaoset förvirrande.
Har vi något som liknar siande, väktare, nattmord och by med gemensam strategi osv.
Det är jäkligt spretigt med lite försök till samarbete.

Jag tror vi kanske behöver förenkla allt för att försöka se igenom allt förvirrande fluff från mr. fjoodor.
Låt oss tänka baklänges när fjodor klurade ihop allt.

Lösa förvirrade funderingar:
- Siande: vi får väl se om nåt claim dyker upp men än så länge så verkar ju onekligen rummen ha betydelse och alltså hittills korridoren ha den funktionen: betyder då att byn ska lita på korridorgluttandet (stövelkatten) och varulvarna ska undvika att bli påkomna (Basse).
- Nattmord finns och Empi är första offret: hur sabotörerna göret vete fasiken men facehuggern verkar vara grejjen
- Väktare: eldkastaren trodde jag först var grejjen mot Alienmonstret men det har vi inte sett nått av än, dock stoppar den alltså ”nattmord” via facehugger. Funktionen med operation av sjuka verkar ju väldigt omständigt skydd för oss bybor som vill vara friska (det tar väl 2 rundor att undersöka+operera och allt ska klaffa med röstning och förflyttning, sen hade vi väl ingen chans att rädda stackars Empi).

Jag tycker vi behöver gräva mer i:
- Varför dödades Empi?
- Vilka snajpröstade i slutet och varför?
- Hur ska vi egentligen bete oss med Kryostat nedfrysning. Bra eller dåligt för byn. Det är så jag kan vinna spelet men då är jag alltså klar för denna gång. Jag tycker fortfarande vi behöver undersöka folk innan kryo.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,449
Location
Köping
Stövelkatten och Basses förklaringar är ej samstämmiga.
Ljuger en av dem eller ser de situationen på olika sätt (har de fått olika info från SL)?

Hur är det med oss som står i samma rum?
Jag kan försöka beskriva vad jag tyckte hände under natten så får ni andra som var i samma rum beskriva vad ni uppfattade.
Om vi har samma version så borde väl Basse och katten ochså ha samma alltså vilket betyder att en ljuger.

Jag uppsnappade detta :
Du träffade Empiricus, martin3 och Hellzon i Maskinrummet.
Vi byter syrefiltren och därefter att turas om att vila.
Jag vaknar plötsligt upp av ett skrik av Empiricus som står upp och hulkar och plötsligt exploderar bröstkorgen och ut flyger en liten xenomorph. Martin3 flyr och Hellzon börjar spruta med eldkastaren.
Xenomorphen flyr ut i korridoren och upp i en ventilationstrumma i taket.
Jag ser då en face hugger springa in under högen med förbrukade syrefilter och skriker till Hellzon som sätter hela högen i brand.
Ni utrymmer maskinrummet och hoppas på att luftsystemet inte tagit mer skada.

@Martin3 och @Hellzon överensstämmer detta med er?

Ni andra som var i samma rum som nån annan kan ju också kolla om ni har samma uppfattning.
Budet jag fick var att Martin3 kastar sig undan från den lille xenomorfen.
Det är ju inte omöjligt att du och jag fått subtilt olika beskrivningar av samma sak som du fullt rimligt tolkar som att Martin flyr och jag som att han gör nån ninjadodge. Det var väl ingen lugn och kontrollerad situation heller.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Det stämmer i stora drag men ingen exakt återgivelse. Jag fick syn på facehuggern som hoppade ner från taket, samtidigt exploderade Empi. Hellzon gav sig på den utflyende xenomorfen med eldkastaren men den smet ut i korridoren och upp i ventilationen, sen skrek Sidd att han såg en face hugger varpå Hellzon eldade mot den men satte rummet i brand så vi fick utrymma.
Jag fick ingen information om huruvida facehuggern dog eller inte men det är bekräftat att xenomorfen flydde. Det enda jag ser som inte stämmer är att jag flyr, det nämns inte i min version utan jag utrymmer med dom andra. Jag kastar mig dock åt sidan för att inte få en facehugger på mig. Försöker du utmåla mig som fegis @Sidd ?
Jag såg en face hugger springa in under högen med förbrukade syrefilter och skrek till Hellzon som sätter hela högen i brand.

Vi skulle väl sett om den lille överlevde den eldkastarduschen när hela högen brann.

Varför sa du inget om facehuggern som du såg komma från taket? Var du för skakis?😉
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Jag tror sabotörer kan placera 1 facehugger i ett rum per runda och att den dödar rundan efter.
Kanske den påverkade inte märker nåt. (Skrev Empi nåt?)
Men de i samma rum direkt ser när det sker eller på beteendet om en annan är infekterad/påverkad och kan varna alla så vi hinner skicka den sjuka bums till operation. Då hinner den sjuke opereras i stället för att plågsamt dö.

Kan det här vara ett tänkbart händelseförlopp:
R0: Placerades facehuggern på Kommandobryggan.
R1: Empi fick den i sig. Basse såg men sa inget. Facehugger placeras i Maskinrummet av nån av de som var där (Hellzon och Martin tror jag).
R2: Empi dör (av en tillfällighet väljer han samma rum att vistas i som den nya facehuggern planterats i) . Den med eldkastaren (Hellzon) sätter stop för facehuggern som jag varnar om. Facehugger placeras antingen igen av Hellzon/Martin eller av sabotörens kompanjon (som fipplar in nåt i ventilationen på Komandobryggan).

Alltså 2 sabotörer på 9 spelare.
Borde det inte vara 3 varulvar på 9 spelare för att vara balanserat.
Nattmordet är ju lite bökigt med rumsplacering (som bybor måste gå in i) och risk att bli påkommen med plantering.
Väktaren (eldkastaren) skyddar i sitt rum och ingen annan stans.
Alienmonstret hotar alla deltagare.

Teorin håller inte riktigt iom att den möjliga sabotören Martin el Hellzon båda stannade kvar och riskerade sina liv om nån av dem rundan innan planterade ut facehugger där.
Jag tycker dock det vore konstigt om sabotören bara planterar en facehugger i ventilationen och inte får rikta ”anfallet” mot nåt rum.
Jag känner mig tveksam till att gå till Komandobryggan.
Basse kan gärna få stanna kvar där.

Jag känner mer och mer att jag vill hoppa av det här rymdskeppet.

Kryostas: @Sidd
Undersöka: @Sidd
Eldkastare: @Sidd

Återkoppla och utvärdera funderingarna och red ut vad som behöver strykas och rätas ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag tror inte vi har siare och väktare i och med att vi har korridor och eldkastare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Om vi tänker oss att Basse gjorde Empi på smällen med ett litet alien-barn i förrådet:
R0: infektion -> R2: chestburst!l Alltså lever man 1 runda efter smitta.

Om det är så att Basse går runt med en hink facehuggers skulle han alltså ha kunnat infektera någon förra rundan. De rum-claims som gjorts denna runda tyder ju på att Basse var själv på kommandobryggan. Så, så länge Basse och Stövelkatten inte är i kahoots har Basse inte infekterat någon mer.

Ovanstående innehåller ju ett antal "om". Det kan ju vara så att smittan följer en helt annan mekanik (här kan ju Kaoset i Maskinrummet™ tas som belägg för att mekaniken ser annorlunda ut - eller för att någon av Sidd och Martin har Hinken med Facehuggers™).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag litar på:
Stövelkatt, Xyas, mig själv, Hellzon

Jag litar inte på:
Basse och Sidd (the usual suspects!)

Ingen riktig uppfattning:
Martin3
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag litar på:
Stövelkatt, Xyas, mig själv, Hellzon

Jag litar inte på:
Basse och Sidd (the usual suspects!)

Ingen riktig uppfattning:
Martin3
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,449
Location
Köping
Kan det här vara ett tänkbart händelseförlopp:
R0: Placerades facehuggern på Kommandobryggan.
R1: Empi fick den i sig. Basse såg men sa inget. Facehugger placeras i Maskinrummet av nån av de som var där (Hellzon och Martin tror jag).
R2: Empi dör (av en tillfällighet väljer han samma rum att vistas i som den nya facehuggern planterats i) . Den med eldkastaren (Hellzon) sätter stop för facehuggern som jag varnar om. Facehugger placeras antingen igen av Hellzon/Martin eller av sabotörens kompanjon (som fipplar in nåt i ventilationen på Komandobryggan).
Om jag får justera lite:
NATT R0:
Nån i team Förrådet (Basse) har en facehugger (Allan) i fickan. Eftersom de är flera där och sover i skift placeras facehuggern direkt på Empi som nu är infekterad.
Facehuggern Allan är nu lös på skeppet.

Martin placerar ev facehuggern Bengt i Maskinrummet men misslyckas med sitt slag för att infektera mig.

NATT R1:
Empi sprängs. Allan har kravlat runt och slumpats till att göra en attack i Maskinrummet och blir uppbränd. Alternativt är det Bengt som kommer krälande här.

Samtidigt placerar Basse ut facehuggern Cissi i ventilationen på Kommandobryggan eftersom han är själv där men blir sedd av Stövelkatten.

Längre är vi inte. Lite mycket slump för min smak men visst, det är en fungerande teori. Jag vill applicera Occam och säga att Martin är reko för annars vore jag död (och det vore dubbla nattmord).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,524
Nu får ni skärpa er!

Jag är en vanlig bybo utan suspekt intresse för ventilation, infektionssjukdomar eller xenomorfer. Jag är heller EJ intresserad av sabotageinriktad mekanik.

Jag ville hamna i förrådet för att jag trodde att det var bra att kunna fylla på eldkastaren (=ge bränsle åt väktarfunktionen) samt att jag ville vara ensam pga ev lokala mord. Jag hade inte en susning om att Empi skulle befinna sig i förrådet. Jag har inte smittat någon, särskilt inte Empi.

Ventilationsprylen som Stöveln såg vet jag nada om, det är som jag ser det fluff av SL. Eller så vill Stöveln hetsa mot mig.

Men ok, jag åker gärna hem till jorden så varför inte:

Kryostas: @Basenanji
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Kommer ni ihåg mitt Tomtespel typ 2012 eller när det var? Det utan varulvar alltså. Ett inte helt omöjligt scenario är ju att Fjodor skapat en helvetesmaskin av paranoia. D.v.s. att utmaningen inte är att besegra "varulvarna", utan att överleva spelet och oss själva.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,539
Location
Oktoberlandet
Nu får ni skärpa er!

Jag är en vanlig bybo utan suspekt intresse för ventilation, infektionssjukdomar eller xenomorfer. Jag är heller EJ intresserad av sabotageinriktad mekanik.

Jag ville hamna i förrådet för att jag trodde att det var bra att kunna fylla på eldkastaren (=ge bränsle åt väktarfunktionen) samt att jag ville vara ensam pga ev lokala mord. Jag hade inte en susning om att Empi skulle befinna sig i förrådet. Jag har inte smittat någon, särskilt inte Empi.

Ventilationsprylen som Stöveln såg vet jag nada om, det är som jag ser det fluff av SL. Eller så vill Stöveln hetsa mot mig.

Men ok, jag åker gärna hem till jorden så varför inte:

Kryostas: @Basenanji
Xyas hade ju Eldkastaren. Det var ju en av de klara omständigheterna.
Varför skulle du ”hjälpa till” med det?
Det kändes ju att det var ju liksom lite självklart att han skulle vilja fixa det åt byn.
Vidare tänkte jag att Eldkastaren var laddad vid start och bara behöver omladdas efter användning, så det var lite tidigt att fundera på att försöka ladda den.
Ditt motiv är lite skevt.
Hade du skrivit att du ville vara med under Xyas Eldkastarskydd så hade jag mer gott med påt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,524
Xyas hade ju Eldkastaren. Det var ju en av de klara omständigheterna.
Varför skulle du ”hjälpa till” med det?
Det kändes ju att det var ju liksom lite självklart att han skulle vilja fixa det åt byn.
Vidare tänkte jag att Eldkastaren var laddad vid start och bara behöver omladdas efter användning, så det var lite tidigt att fundera på att försöka ladda den.
Ditt motiv är lite skevt.
Hade du skrivit att du ville vara med under Xyas Eldkastarskydd så hade jag mer gott med påt.
Jag drivs av altruism! Det vet ni ju! Man ska ställa upp för laget osv! Därför smart att ha nån i förrådet som - vid behov - kan fylla på eldkastaren.

I så fall borde ni fråga mig varför jag inte stannat kvar i förrådet. Kanske är det läge att gå tillbaka dit nu? Det får bli någon annans uppgift för jag ska hem till jorden. Nu får andra ta på sig uppgiften att ladda eldkastaren.

För övrigt tror jag inte på att spelet är omöjligt att vinna. Vi ska ta hem så många bybor som möjligt, men inte de infekterade och dessutom helst identifiera och kryostasa sabotören (dvs den som likt Ripley vill förstöra skeppet för att inte Alien ska kunna sprida sig mer).
 
Top