Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Blev det bestämt vem som leker doktor med Genesis i labbet? Jag tycker inte det ska vara någon som har blivit ansiktskramad under natten. Tänker att det finns en stor risk att hen i så fall blir bröstkorgssprängd och att det inte blir nån operation.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Sorry Becks, men med tanke på att alla som varit i samma rum som du verkar ha blivit preggo under natten måste du vara mest misstänkt för att ha en annan agenda.

Rasmus claimar älgen-bebis sist och bör synas.

Jag är grön och bör ha eldkastaren.
Det där tycker jag är en jättedålig idé. T.ex. har vi ännu inte fått höra vad KK har att säga om saken. Dessutom borde stövelkatten vara lika misstänkt. med tanke på att han var den enda i korridoren. Men jag tror att det är mycket möjligt att rummet som drabbades slumpades. Plus att jag vill vara med och spela. Men om byn väljer det så får jag leva med det förstås.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Blev det bestämt vem som leker doktor med Genesis i labbet? Jag tycker inte det ska vara någon som har blivit ansiktskramad under natten. Tänker att det finns en stor risk att hen i så fall blir bröstkorgssprängd och att det inte blir nån operation.
Fast i spelets regler står det specifikt att scenariogrejer sker efter vad man gör i rundan, vilket jag nämnt redan. Annars hade ju typ ingen argumenterat för det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Det där tycker jag är en jättedålig idé. T.ex. har vi ännu inte fått höra vad KK har att säga om saken. Dessutom borde stövelkatten vara lika misstänkt. med tanke på att han var den enda i korridoren. Men jag tror att det är mycket möjligt att rummet som drabbades slumpades. Plus att jag vill vara med och spela. Men om byn väljer det så får jag leva med det förstås.
Kanske det! I förra spelet hade vi Basse som gick runt och kastade facehuggers i plytet på folk. Kanske har vi samma mekanik här. Eller så är det något annat. Svårt att veta!

Jag tycker dock att själva idéen att vi ska sätta folk vi litar på i frysen är off. Så vinner vi inte. Då tror jag byn som helhet tjänar mer på att avstå infrysning.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Är det någon av oss som på papper är mer anpassad för att utföra operationen, typ en läkare eller nåt så kan ju den personen stiga fram. Vet inte om det skulle påverka något men känns ju som att en del saker i spelet följer ett tema.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Fast i spelets regler står det specifikt att scenariogrejer sker efter vad man gör i rundan, vilket jag nämnt redan. Annars hade ju typ ingen argumenterat för det.
Det har du rätt in! I så fall kan förstås Martin gärna karva i Genesis.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Dessutom borde stövelkatten vara lika misstänkt
Varför? Jag menar: tre claimar infektion, de har alla spenderat natten med dig och inte med Stövlis. Hur kan han vara lika misstänkt?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Varför? Jag menar: tre claimar infektion, de har alla spenderat natten med dig och inte med Stövlis. Hur kan han vara lika misstänkt?
Eftersom ventilationen var stängd i maskinrummet och som basse beskrivit sin förmåga så rör sig facehuggern till närmsta rum via ventilationen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Eftersom ventilationen var stängd i maskinrummet och som basse beskrivit sin förmåga så rör sig facehuggern till närmsta rum via ventilationen.
Så teorin är att Stövelkatten försökte infektera i korridoren och eftersom han var själv där så blev det ventilationen och så slumpades facehuggern till mässen där den infekterade tre stycken men inte dig?

Så kan det ju vara, men...

Jag tror att en gammal munk med en rakkniv skulle tycka att det är mer sannolikt att du ha kastat facehuggers i ansiktet på de du spenderade natten med.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Blev det bestämt vem som leker doktor med Genesis i labbet? Jag tycker inte det ska vara någon som har blivit ansiktskramad under natten. Tänker att det finns en stor risk att hen i så fall blir bröstkorgssprängd och att det inte blir nån operation.
Jag tror Sidd har ställt upp på att leka doktor. Jag tycker inte att någon av de som har mardrömmar skall operera, som Genesis också sagt så finns ju risken att de då kläcker en mördarmaskin som sabbar läget i labbet och mördar den nyopererade Genesis.

Jag håller fast vid att Martin3 är värdig en scan, han har outat dröm tidigt nog för att det skall vara mindre troligt med en efterapning, och då får vi koll på om drömmarna betyder något.

Förra spelet lämnade Basse facehuggers i rum när han var solokvist, har för mig att typ Katten såg honom från korridoren nån gång. Det känns fluffmässigt lite otroligt att någon lyckas smitta flera personer i samma rum, samtidigt så är det ju ett ganska tydligt avvikande fynd att Recca inte drömmer om obehagliga saker när resten av de aktiva i samma rum gör det. Det bästa nu hade varit om KK kommit in från kylan och spillt sina bönor kring matsalsbordet för att fylla ut sista pusselbiten där.

Var bör jag gå med eldkastaren? Skall RasmusL (om R kommer in i spel) gå till samma rum och så låser nån ventilationen dit - typ förrådet eller bryggan?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Så teorin är att Stövelkatten försökte infektera i korridoren och eftersom han var själv där så blev det ventilationen och så slumpades facehuggern till mässen där den infekterade tre stycken men inte dig?

Så kan det ju vara, men...

Jag tror att en gammal munk med en rakkniv skulle tycka att det är mer sannolikt att du ha kastat facehuggers i ansiktet på de du spenderade natten med.
Jag tror inte att Fjodor skulle ge någon förmågan att ha 3-4 facehuggers att kasta på folk varje runda, så därför lutar jag åt att det slumpas, men det är ju inte omöjligt att så är fallet. Sen så tänker jag också att Fjodor inte skulle börja spel med att skapa misstanke riktat mot någon specifik. Men eftersom Basses förmåga beskrevs som att han var tvungen att skicka en facehugger per runda i det rum han var vid och den sedan rörde sig till närmsta rum via ventilationstrummorna så föreslog jag att vi sätter mig och kk som ju var med i mässen, inklusive stövelkatten i samma rum och stänger ventilationen. Så om någon i det rummet drabbas av en infektion så har ju byn bevis och om ingen gör det så är vi ju gröna och då har vi ju kortat listan över vilka som är gröna/röda efter det.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Du inser att vinstvillkoret i det här spelet gäller för bybor att personligen frysa ner sig. Så om Genesis är kvar på skeppet för att han är infekterad så förlorar han spelet. Det är liksom inte som ett vanligt bybo-spel och då tycker jag att vi ska spela därefter, inte efter hur ett vanligt bybo-spel spelas. Jag tycker att det är fusk att ignorera regler och låtsas som att hela byn vinner när egentligen bara 4 nerfrysta bybor vinner.
Det där tycker jag är en jättedålig idé. T.ex. har vi ännu inte fått höra vad KK har att säga om saken. Dessutom borde stövelkatten vara lika misstänkt. med tanke på att han var den enda i korridoren. Men jag tror att det är mycket möjligt att rummet som drabbades slumpades. Plus att jag vill vara med och spela. Men om byn väljer det så får jag leva med det förstås.
Så det här är ju en lite konstig kombination. Först säger Recca att hon är på det klara att vinstvillkoret för en bybo är att personligen frysa ned sig, sedan säger hon att hon inte vill bli nedfryst …
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Så det här är ju en lite konstig kombination. Först säger Recca att hon är på det klara att vinstvillkoret för en bybo är att personligen frysa ned sig, sedan säger hon att hon inte vill bli nedfryst …
Å andra sidan kan hon ju vara bybo som försöker att spela skum så att Vimes ska frysa ned henne, såklart.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jag tror inte att Fjodor skulle ge någon förmågan att ha 3-4 facehuggers att kasta på folk varje runda, så därför lutar jag åt att det slumpas, men det är ju inte omöjligt att så är fallet
Absolut verkar det vara en osannolikt stark förmåga. Men det är svårt att veta. Jag tror t.ex. inte vi ska hänga upp oss så mycket på tankar om balans och sådär egentligen. Det här är ett spel med fluff och tema i förarsätet, inte balans. Tror jag.

Men visst: vi vet egentligen mycket litet om hur facehugger-mekaniken ser ut. Vi vet inte ens om det finns några "ulvar" i spel, tbh.

Men jag har ändå svårt att se hur du inte kan vara den mest misstänkta utifrån det vi vet än så länge. Vem skulle det annars vara?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Grejen är väl såhär: som individ vill man ju bli nedfryst (om man inte är infekterad), men som lag vill vi frysa ner skummisar i första hand (eftersom det borde leda till att fler bybor kan överleva och alltså vinna).

Jag blir gärna nedfryst, men eftersom jag vet att jag är grön vet jag att ni övriga bybor förlorar på det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Det var en jäkla fart på det här spelet! Försöker bilda mig en bild och göra ett informerat beslut innan rundans slut.

Snabb fråga bara:

@Genesis , vilket rum drömde du om att bli ansiktskramad i?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Okej, jag tycker att Vimes resonemang om att frysa misstänkta men friska är bra. Alla i mässen är i mina ögon i riskzonen för infektion. Hur var det @Konrad Konvalj hade du också drömmar?

Nu vet vi ju inte riktigt hur farligt det är att vara infektera, dvs hur snabbt det går (?) men ett alternativ skulle kunna vara att alla som inte blivit inffekterade drömmer, den som infekterats har ingen aning? Känns lite knepigt med fyra infekterade i R1 annars, om det inte är en feature. Det går ju faktiskt att vinna individuellt även om alla andra blir infekterade och dör.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag tycker att det är en bra idé att jag undersöks i alla fall, oklar på vem jag vill kryostasa. Inte Vimes i alla fall nu såhär fem minuter efter röstat på honom.

Kryostas:: ingen
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
...eller det kanske inte fungerar att rösta så med räknaren?

Kryostas: @RasmusL


...men det är att betrakta som en tom röst! Jag är ju troligen alien-sjuk.

Men om jag får undersökas och genesis opereras?
 
Top