Varulv USCSS OHSHT: Mekanike(r)n på bordet Runda 1

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:

1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)

Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.

Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.


Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):

Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba

Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.

Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.

Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.

Nattrundan
Utförs i följande ordning:

- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker


Runda 1 börjar lördag morgon (ca 08.00) och pågår till söndag kväll 21.00.
Runda 2 börjar måndag morgon (ca 07.00) och pågår till tisdag kväll 21.00.


@Vimes
@Recca
@Genesis
@Basenanji
@Stövelkatten
@Martin3
@Sidd
@Impetigo
@Konrad Konvalj
@RasmusL
@Empiricus
@Andersson

Runda 1
Under natten verkar inget mer ha gått sönder på skeppet och ni samlas alla i mässen för att diskutera vem som ska sättas i nödskeppet först.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Wow, vilken kväll. Den där rommen var inte att leka med. Undrar om den var för gammal. Någon annan som drömde konstiga drömmar?

(äntligen igång hype!)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej hej alla! Ikväll kommer jag vara borta några timmar men inte så farligt som jag trodde det skulle vara. Blev inget rollspel men jag ska istället på en standup med min far.

Jag har lite undringar kring upplägget på det här spelet. Tänker att ni som var med förra gången kunde besvara de undringarna. Hur funkar xenomorpher? Är det infektioner vi jagar/botar eller blir folk till xenomorpher och de har nattmord? Kan vi som by göra något åt xenomorpher eller är tanken att vi ska hindra dem från att bli till? Hur funkar xenomorphernas förmåga? Är det så att de nattmördar eller infekterar de? Hur funkar scannern på infekterade? Ska vi direkt skicka in någon i scannern kanske? En i korridoren för att kolla att personen vi vill scanna verkligen är där inne?

Targetar xenomorpher bybor och hamnar då i deras rum och kan ses från typ korridor eller dylikt, eller kan infekterade bybor sprida infektion genom att va i samma rum som friska bybor?

Ni som var med förra gången inbjuds svara på frågor.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Om inte jag minns fel så kunde skummisar släppa ut parasiter i olika rum genom ventilationen, blev man infekterad blev man nästa runda en xenomorf som kunde attackera specifika rum.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om inte jag minns fel så kunde skummisar släppa ut parasiter i olika rum genom ventilationen, blev man infekterad blev man nästa runda en xenomorf som kunde attackera specifika rum.
Och har varje xenomorph en infektering var per natt men bundet till det rum de går in i, så om ingen annan är där så blir det ingen infektering?

Du svarade inte riktigt på om de har nattmord eller inte, dock. Är systemet endast infektering?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Hej, kul att vara igång, och så vidare.

Wow, vilken kväll. Den där rommen var inte att leka med. Undrar om den var för gammal. Någon annan som drömde konstiga drömmar?
Haha, ja, den var rejäl. Jag drömde också lite konstigt … Jag drömde att jag blev, öh, kramad. I ansiktet. Av en liten … öh …

Fan, också.

Okej, vem vill komma med mig till labbet ikväll och operera min mage? Kom igen, det blir kul!



Snälla?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Och har varje xenomorph en infektering var per natt men bundet till det rum de går in i, så om ingen annan är där så blir det ingen infektering?

Du svarade inte riktigt på om de har nattmord eller inte, dock. Är systemet endast infektering?
Jag vill minnas att xenomorfen blir en slags tredje fraktion som typ nattmördar
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej, kul att vara igång, och så vidare.



Haha, ja, den var rejäl. Jag drömde också lite konstigt … Jag drömde att jag blev, öh, kramad. I ansiktet. Av en liten … öh …

Fan, också.

Okej, vem vill komma med mig till labbet ikväll och operera min mage? Kom igen, det blir kul!



Snälla?
Oj, är det så det funkar? Att vi får reda på alla som är infekterade när det sker? Det känns ju jättemärkligt..
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Oj, är det så det funkar? Att vi får reda på alla som är infekterade när det sker? Det känns ju jättemärkligt..
Det kan ”avslöjas” i fluff men det kan också vara red herrings.

Nu när vi är två med typ samma drömfluff är det nog mer troligt att det inte är en direkt fingervisning utan mer fluff.

Spelets mål är att göra dig paranoid och det är fjodorsenuba väldigt bra på 😁
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Samma sak här, tyvärr… 😔
Okej, så det verkar som att det skiljer sig lite från förra gången. Jag var ju inte med, men läste ju lite i vad som skedde. Förra gången var ju Empi (?) pre-infekterad, mest som ett narrativt grepp, och auto-dog i R1 och fick sedan spela älgen, har jag för mig? Men den här gången är vi flera. Eftersom bara en kan opereras per drag så blir det lite av en popularitetstävling, alltså?

@fjodorsenuba vad händer om flera försöker att operera i labbet i samma runda? Först vinner, ingen opereras, något annat?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Okej, så det verkar som att det skiljer sig lite från förra gången. Jag var ju inte med, men läste ju lite i vad som skedde. Förra gången var ju Empi (?) pre-infekterad, mest som ett narrativt grepp, och auto-dog i R1 och fick sedan spela älgen, har jag för mig? Men den här gången är vi flera. Eftersom bara en kan opereras per drag så blir det lite av en popularitetstävling, alltså?

@fjodorsenuba vad händer om flera försöker att operera i labbet i samma runda? Först vinner, ingen opereras, något annat?
Det är väl en omröstning, vid lika händer inget.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,720
Location
Göteborg
Jag gillar ju att göra kartor för att få överblick, så:

1668845563170.png

Jag ock @Martin3 är infekterade (tolkar jag det som, men inte han), och även Rasmus, Recca och KK var i Mässen och söp med oss. Min plan är att gå till Labbet nästa runda och bli opererad.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Vänta, infekterade dör? Eller blir de xenomorpher?
infekterade blir xenomorfer efter en runda.

Utröstningen är sättet att åka ur spelet men också sättet att få bort identifierade skummisar. Dock vill vi inte ha infekterade i kryostasen
 
Top