Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Varför har !Paxen ett Grävdon om han är en muterad super mullvad?

Gamla konservbrukar, sextant & revolver, villa & samlarföremål, vacker scarf, hög hatt, forntida lavalampa.

Recca: Machete

Alla har outat mer än bara Gräsklippare lixom. Det är nått vackert eller högt, gammalt, forntida, eller förhistoriskt. !Paxen har fått ett Grävdon.

Brynolf har fått två saker men jag gillar sextant och revolver mer än ett ensamt litet grävdon.

Kan !Paxen säga nått mer om sitt grävdon? Brynolf har varit inne på grävdonet förut så jag skall söka vad som finns gällande det.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag märker att det har svängt en aning.

Jag tänker fundera på om jag verkligen ska rösta på K.K. Visst kan jag ändra min röst till trasapa, men om jag ska vara ärlig så tycker jag inte att han är ett lika bra val, även om jag litar fullt ut på Vic.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Kan !Paxen säga nått mer om sitt grävdon? Brynolf har varit inne på grävdonet förut så jag skall söka vad som finns gällande det.
Som jag nämnde tidigare, jag har ingen info om mitt grävdon mer än att jag har ett grävdon. Den enda kopplingen det finns är mitt grävdon och mitt namn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Recca var Dråparträdet it self och jag tror inte på att hon fått en roll tilldelad till sig. Jag tror inte det stod mutant på hennes ras. Det bör ha stått: Dråparträd på hennes ras och inget annat.
Men hon var först av alla med att outa sin ras om jag inte missminner mig helt. Och som du säger:
FMM & FMD.
I mutant finns egentligen inte något som heter "muterat djur", de heter antingen FMD eller PMD (eller vad det nu är). Att Recca visar sig ha samma formulering på sin ras som alla andra mutanter indikerar starkt att hon hade ett alias. Hon bör inte ha kunnat chansa rätt där.
Det stämmer att hon var först.

Sen tror jag att det var Lu-kaazh och han körde också med en konstig mutation. Alltså muterad människa, och reagerade starkt på min outning IMM och kontaktade Vimes gällande något där.

Trasapa signalerar ju PSI från början.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Kan !Paxen säga nått mer om sitt grävdon? Brynolf har varit inne på grävdonet förut så jag skall söka vad som finns gällande det.
Som jag nämnde tidigare, jag har ingen info om mitt grävdon mer än att jag har ett grävdon. Den enda kopplingen det finns är mitt grävdon och mitt namn.
Jävla skit grävdon. Du är ju mullvad och borde kunna gräva ändå. Jävla skit Vimes :gremsmile:

Tack för snabbt svar i alla fall. Nu slipper jag leta din tidigare förklaring.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Trasapa signalerar ju PSI från början.
Ja nu har det slagit runt rejält här. Nu citerar Kånkelman sig själv också.

Har Trasapa lurat mig så jävla hårt menar ni? Han har smulat fram allt i ansiktet på mig och sen skänkt mig alla rätt för att bekräfta att jag är så bra på att tyda signaler.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Alla har någon form av förmåga utan xyas som är någon form av adelsman från Mos Mosel.
Jodå jag har en förmåga. Men den är helt verkningslös och kommer inte påverka spelet ett dyft.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
Alla har någon form av förmåga utan xyas som är någon form av adelsman från Mos Mosel.
Jodå jag har en förmåga. Men den är helt verkningslös och kommer inte påverka spelet ett dyft.
Du har alltså fått något som inte kan hjälpa byborna eller ulvarna om det kommer ut?

I så fall vill jag veta vad det är.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
ännu en dag då jag inte har tillgång till internet is skolan.
men efter att ha läst ikapp, så kan jag säga, Visst jag kan sia Trasapa ikväll.
och jag vill nog lägga min röst på Konrad Konvalj.
jag tycker han har spelat bra den här rundan, men jag kan inte komma över hans byte av röst i slutet av förra rundan.

Röst:Konrad Konvalj
Jag har beslutat mig nu, min röst faller på Konrad Konvalj, även jag har svårt att släppa hans agerande i slutet av förra rundan. Om Trasapa som PSI-mutant räknas som rikigt mutant, så anser jag det större chans att hitta en ulv bland IMM än hos mutanterna just nu. Och Brynolf och xyas har spelat bra och till skillnad från Konrad så harjag inte snappat upp några skumma signaler från dem, till skillnad från Konrad. Sen konrads genomgång utav spelarna så har jag blivit ännu mer misstänksam mot honom, framför allt detta:

Konrad Konvalj said:
Brynolf: Har spelar bra omgången igenom och inte pingat så jag måste sätta honom i det gröna facket också.
Som han sedan lägger sin röst på.

Inte nog med det så grönar han alla spelare, med undantag från !Paxen och Lu-kaazh, vilka han lite motviligt stoppar i sitt gröna fack.

Konrad Konvalj said:
xyas: Har spelat säkert, byboigt, och inte stuckit ut det minsta och stoppas i mitt gröna fack.
Trasapa: Har signalerat om sin roll till mig från sitt första inlägg och stoppas därav i mitt gröna fack.
Vicotnik: Har spelat bra rakt igenom, men jag har haft lite misstankar mot Rune och andra småsaker som gjort mig osäker. Han grönas dock från höger och vänster så att sätta han i grönsakslådan gör mig ju till en idiot.
Lu-kaazh: Har pingat från och till men grönas ju av Vicotnik. Sen så grönade han Recca för att hennes förmåga liknade hans. Jag vill ju tro att en ulv absolut inte skulle göra så och stoppar därför honom i mitt gröna fack.
!Paxen: har pingat lite varstans och jag har haft en uppfattning om att han följer Vicotnik. Tänker mest på den där listan som gjordes över raser i omgång 1. Han grönar Vicotnik och smular fram att Reccas siarförmåga är skit. Det hela stärker ju hans position som en Recca motståndare och han måste ju stoppas i det gröna facken därav.
Brynolf: Har spelar bra omgången igenom och inte pingat så jag måste sätta honom i det gröna facket också.
Kortfattat så misstänker konrad inte någon alla är gröna för honom. Att brödsmula är enligt mig inte något som grönar en spelare och det kan lika gärna vara en ulv som brödsmular som en bybo.
De jag vill se i galjen är Konrad Konvalj eller Trasapa och Konrad är den av dessa två som byn har minst användning för i och med att Trasapa har en förmåga, som vi med stor sannolikhet kan verifiera ifall han har en förmåga eller inte.

Röst:Konrad Konvalj
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Nu är ju du min misstänkta varulv, men jag ser ingen anledning att hålla på det.

Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.

Notera ordvalet spelare. Det säger alltså inget alls om bybor och ulvar.
Jag spekulerade lite för mig själv i början om detta innebar att det fanns en koppling mellan att inneha fornfynd och förmåga, men jag betvivlar att den kopplingen är särdeles relevant. Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Om någon annan kan utläsa något ur min förmåga vore det ju kanon, men jag ser inte hur den skulle varken kunna hjälpa eller stjälpa nu.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
xyas said:
J Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.
När jag gick ut med mina burkar så sa jag att det ar gamla.
de är nämligen från forntiden

Det står ordagrant så det borde kunna hjälpa oss hitta vilka det syftar på.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Lu-kaazh said:
Det står ordagrant så det borde kunna hjälpa oss hitta vilka det syftar på.
Ja absolut. Men det säger ju inget alls om spelets uppbyggnad.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Kortfattat så misstänker konrad inte någon alla är gröna för honom. Att brödsmula är enligt mig inte något som grönar en spelare och det kan lika gärna vara en ulv som brödsmular som en bybo.
De jag vill se i galjen är Konrad Konvalj eller Trasapa och Konrad är den av dessa två som byn har minst användning för i och med att Trasapa har en förmåga, som vi med stor sannolikhet kan verifiera ifall han har en förmåga eller inte.

Röst:Konrad Konvalj
Användningen av Trasapa är större än användningen av mig så jag köper resonemanget rakt igenom. Att brödsmula kan göras från både bybor och ulvar det förstår jag också, och tro mig, det har slagit mig att så är fallet.

I övrigt så har jag inte grönat alla utan jag stoppade alla i det gröna facket, och sedan konstaterar jag att det är något som är fel om du läser inlägget mer noggrant. Jag skrev alltså det gröna facket på alla spelarna för att visa att alla har något som känns grönt och bra med dom.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Nu är ju du min misstänkta varulv, men jag ser ingen anledning att hålla på det.

Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.

Notera ordvalet spelare. Det säger alltså inget alls om bybor och ulvar.
Jag spekulerade lite för mig själv i början om detta innebar att det fanns en koppling mellan att inneha fornfynd och förmåga, men jag betvivlar att den kopplingen är särdeles relevant. Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Om någon annan kan utläsa något ur min förmåga vore det ju kanon, men jag ser inte hur den skulle varken kunna hjälpa eller stjälpa nu.
Så Trasapas: Forntida lavalampa är skit värt eller?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Nu är ju du min misstänkta varulv, men jag ser ingen anledning att hålla på det.

Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.

Notera ordvalet spelare. Det säger alltså inget alls om bybor och ulvar.
Jag spekulerade lite för mig själv i början om detta innebar att det fanns en koppling mellan att inneha fornfynd och förmåga, men jag betvivlar att den kopplingen är särdeles relevant. Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Om någon annan kan utläsa något ur min förmåga vore det ju kanon, men jag ser inte hur den skulle varken kunna hjälpa eller stjälpa nu.
Så Trasapas: Forntida lavalampa är skit värt eller?
Det står inget om att min Biologiska testmodul skulle vara ett fornfynd i min beskrivning, så den tror jag ni kan räkna bort som fornfynd.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.
Jo, du smulade lite att din info handlade om folks utrustning. En rätt meningslös förmåga tycks det mig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Nu är ju du min misstänkta varulv, men jag ser ingen anledning att hålla på det.

Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.

Notera ordvalet spelare. Det säger alltså inget alls om bybor och ulvar.
Jag spekulerade lite för mig själv i början om detta innebar att det fanns en koppling mellan att inneha fornfynd och förmåga, men jag betvivlar att den kopplingen är särdeles relevant. Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Om någon annan kan utläsa något ur min förmåga vore det ju kanon, men jag ser inte hur den skulle varken kunna hjälpa eller stjälpa nu.
Så Trasapas: Forntida lavalampa är skit värt eller?
Mm, det fattar jag inte hur xyas kunde missa. Och Lukas "gamla" burkar borde också ha väckt något slags intresse. Hur gamla då, liksom?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.
Jo, du smulade lite att din info handlade om folks utrustning. En rätt meningslös förmåga tycks det mig.
Så av den här värdelösa förmågan fick xyas fram att Vicotnik bar en av de forntida prylarna? En analysmaskin av något slag.

Istället för att se:

Gamla konservbrukar
Forntida lavalampa
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Röstläge:

Konrad Konvalj (6) - Brynolf, xyas, !Paxen, Lu-Kaazh, Vic,
Brynolf (1) - Konrad

Inte röstat: Trasapa
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Konrad Konvalj said:
I så fall vill jag veta vad det är.
Nu är ju du min misstänkta varulv, men jag ser ingen anledning att hålla på det.

Förmåga: Jag är ju, som ni redan förståt, en av byns med prominenta medlemmar. På grund av detta innehar jag informationen att två andra spelare har fornfynd i sin utrustning.

Notera ordvalet spelare. Det säger alltså inget alls om bybor och ulvar.
Jag spekulerade lite för mig själv i början om detta innebar att det fanns en koppling mellan att inneha fornfynd och förmåga, men jag betvivlar att den kopplingen är särdeles relevant. Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Om någon annan kan utläsa något ur min förmåga vore det ju kanon, men jag ser inte hur den skulle varken kunna hjälpa eller stjälpa nu.
Precis lika som jag vet att det finns 3 mutanter i byn. Den informationen gav oss en fingervisning att vi skulle hänga 1/4 som gått ut med sin mutant status. Vi hade 25% att pricka rätt.

Gissningsvis är Vics analysmaskin det ena fornfynden, till den andra finns det flera kandidater.

Den där meningen är ju så fel. Du som har spelat så bra rakt igenom. Alltså, för bra. Du har varit så oskyldig så att det nästan känts pissigt att kasta anklagelser mot dig.

Röst: xyas

Dråparträdet Recca har slagit sig till ro i xyas lyx kåk i Mos Mosel. Hon behöver tjänare som kan föda henne med mat så det är ju perfekt att ta xyas.

xyas röst på Recca lades tidigt och det i tron om att Recca skulle slingra sig undan fler röster.
 
Top