Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Ni beslutar er kvickt för att bränna ner det lilla skjul av forntidsplåt och ihopsamlade pinnar där Recca befinner sig. Snart hörs ångestskrik från källaren (ja, det är helt rimligt att ovanstående skjul har en källare!), men de är inte mänskliga eller mutantliga. Det är växtskrik! När elden lagt sig finner ni de förkolnade resterna av Dråparträdet under skjulet.

Mos Mosel jublar! Men snart lägger befolkningen band på sig. Det finns fortfarande växtkloner ibland er, och nu måste rensas ut innan de hinner plantera sig och bli nya dråparträd som sprider fasa och skräck i byn.


Kvar i spel:
Konrad Konvalj
Trasapa
xyas
Vicotnik
!Paxen
Luu-kaazh
Brynolf

Utslagen
Recca (Dråparträd)

Rundan slutar på fredag 21.00!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Yeha, och sånt!

Pjheew. Min paranoia slog in i slutet och jag flyttade min röst, men det spelade ingen roll tydligen. Bra jobbat byn!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
GJ ALL!

Skitsnyggt gjort av Vicotnik där, jag hade låtit Recca gå om inte han var snabb och förklarade på hur han såg på det hela.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
JA!

Och jag lever :gremsmile:

Jag siade Lu-kaazh och fick som svar att han inte är en växt. Så med andra ord mitt siande säger att Lu-kaazh är grön.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Härliga tider! En viktig seger för byn att få plocka en ulv i första rundan!

Ny runda nya tag. Nu får vi såklart gå tillbaka och se över dreven och vem som försökte behålla Recca i spel.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
JA!

Och jag lever :gremsmile:

Jag siade Lu-kaazh och fick som svar att han inte är en växt. Så med andra ord mitt siande säger att Lu-kaazh är grön.
Du menar att han inte är en grönsak? :gremwink:

Ändock, skitbra att du gjorde det. Då kan vi sluta snegla på Luu-Kaazh, iaf tills vidare (om det nu finns en chans att ulvarna kan, så att säga, ändra färg).
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Kan redan nu medel att jag inte kommer kunna delta i slutet av den här rundan då jag är på forumölen i stockholm. Går från jobbet runt 16:30 på fredag så efter det kommer jag inte kunna vara särskillt aktiv om ens alls. Har mobilen med mig dock så lite koll kanske jag kan ha.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Varför dog ingen?
Antingen väktares ingripande, ulvarna fick inte ta ut någon första rundan eller så glömde dom bort det.

Jag tror mest på någon av dom 2 första
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Lu-kaazh said:
Varför dog ingen?
Jag tror vi har en så kallad sektledare med i spelt som "värver" spelare till sin sida istället för att döda dem. Se även start inlägget för den här rundan som pekar åt det hållet också.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Kan redan nu medel att jag inte kommer kunna delta i slutet av den här rundan då jag är på forumölen i stockholm. Går från jobbet runt 16:30 på fredag så efter det kommer jag inte kunna vara särskillt aktiv om ens alls. Har mobilen med mig dock så lite koll kanske jag kan ha.
Jag kan också meddela att även jag kommer vara på forumölen och missa slutet på denna runda.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag antar att vi har en väktare bland oss som skyddade rätt person? Vic lär ju ha varit på tapeten att skända, om han nu är siare som han utger sig för. Så har vi en väktare bland oss så vet ju den om vic är ren eller inte.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Varför dog ingen?
Jag tror vi har en så kallad sektledare med i spelt som "värver" spelare till sin sida istället för att döda dem. Se även start inlägget för den här rundan som pekar åt det hållet också.
gaah, det är ju sant. men i det fallet så måste det ju finas sätt att inte bli en av dom..
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Tack för ett gott spel allihopa.
Tack det samma Recca, snyggt försök och det hade gått om jag inte hade kommit ifrån träningen tidigare än normalt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Varför dog ingen?
Jag tror vi har en så kallad sektledare med i spelt som "värver" spelare till sin sida istället för att döda dem. Se även start inlägget för den här rundan som pekar åt det hållet också.
gaah, det är ju sant. men i det fallet så måste det ju finas sätt att inte bli en av dom..
Oftast så är det bara ledaren, dvs en utav dem som kan värva spelare till sin sida och jag har för mig att faller ledaren så faller hela sekten, kollar upp det och återkommer strax.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vic siade Lu-kaazh och vi samlar in det som en gröning tillsvidare.

Vic hängde Recca och backas upp av !Paxen så vi ser det som en gröning tillsvidare.

Kvar har vi då:

K.K, försökte flippa över och spara Recca i paranioans hetta mot slutet.
Brynolf, sade att Recca var den han litade mest på och behöll sin röst på Lu-kaazh. Kunde ha flippat till !Paxen.
Trasapa, var med och hängde Recca
xyas, var tidigt säker på Recca

Ser vi det så är ju jag ett alternativ som en ulv, men det kan ni glömma.

Vi har tre mutanter kvar och det stämmer överens med min information. Däremot så säger den inte något om att dessa är grön för det. Min information gav oss 25% chans att pricka en ulv som hittat på sin identitet och det lyckades.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Brukar normalt använda wikipedia, men engelska sidan ligger ju nere för dagen och svenska sidan är totalt kass, från Följande sida följande sidan hitta jag detta:

Kultmedlem (Cultist)

Kultens ledare (och enbart kultens ledare) kan välja att konvertera en person varje natt.
En kultmedlem som besöks av en frimurare dör.
Om kultledaren dör, dör alla kultmedlemmar.
Vinner om kultmedlemmarna är lika många som övriga deltagare och inga möjligheter att döda på natten finns kvar.
Framstår som kultister om undersökta av detektiv, oavsett typ.
Kultmedlemmar behåller sin ursprungliga roll, men kan inte avfyra maffians skott.
 
Top