Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Som det ser ut just nu så förlorar vi nog på att spara Recca, siare eller inte.

Så här ser scenariot ut om vi spar Recca och låter henne sia t.ex lukas:

Recca siar "Lukas" och han visar sig vara grön(ulvarna visste vem hon skulle sia då hon sagt det och dom vet att lukas var grön).
Därför överlever Recca till nästa runda och ulvarna plockar en bybo och vi tar troligen också en bybo(oddsen är emot oss).
Nästa runda blir vi tvungen att rösta ut Recca för att bekräfta om hon ljuger eller inte och ulvarna kan då i godan ro skända en till bybo.

Vi har då tappat 4bybor, kanske 3bybor och en ulv som bäst om vi har tur och får en ulv denna runda. Inga vidare resultat i min mening.

Röstar vi däremot ut Recca den här rundan så kan det gå åt båda håll, vi får ut en ulv/bybo eller bybo/bybo. I vilket fall så har vi nästa runda fritt att plocka en starkt misstänkt ulv och vi kan fokusera mer på spelande än en misstänkt siare.

Med detta sagt så kan jag bevisa om Recca är siare eller inte nästa runda om vi beslutar att behålla henne. Men då måste ni vara på det klara med att ni litar på mig istället. Lite av ett moment 22 såklart. Vi båda kan ju vara ulvar och försöker göra nån vågad kupp att gröna varandra.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
hmm lustigt.. Det säger dock en del att du vill spara recca eftersom hon sagt att det är dig hon tänker sia.

Är du en ulv och ni planerar att skända henne? Men i såna fall skulle du såklart ha mycket att svara på nästa runda iom ditt påstående om gröning.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Med detta sagt så kan jag bevisa om Recca är siare eller inte nästa runda om vi beslutar att behålla henne. Men då måste ni vara på det klara med att ni litar på mig istället. Lite av ett moment 22 såklart. Vi båda kan ju vara ulvar och försöker göra nån vågad kupp att gröna varandra.
Så om du använder din kraft eller vad det nu är du har så kan byn knipa en ulv och behålla en siare på samma gång? Det tycker jag låter som den smartaste planen. Om byn nu är smart så tar den som har väktarkraften (om någon) och skyddar en av oss två, trasapa eller mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tiden börjar rinna iväg här nu. Min röst ligger kvar på Paxen och jag har i princip sagt allt som finns att säga om min roll så nu är det bara att rösta.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Med detta sagt så kan jag bevisa om Recca är siare eller inte nästa runda om vi beslutar att behålla henne. Men då måste ni vara på det klara med att ni litar på mig istället. Lite av ett moment 22 såklart. Vi båda kan ju vara ulvar och försöker göra nån vågad kupp att gröna varandra.
Nej ni kan inte vara ulvar båda två.

Jag kan lita på dig Trasapa om jag har tolkat dig rätt. Om så är fallet så är ju vårt givna mål !Paxen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Trasapa said:
Är du en ulv och ni planerar att skända henne? Men i såna fall skulle du såklart ha mycket att svara på nästa runda iom ditt påstående om gröning.
Recca du skall så klart INTE sia mig,
du ska sia någon annan och du skall INTE säga i förväg vem du SIAR.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Lu-kaazh said:
Recca du skall så klart INTE sia mig,
du ska sia någon annan och du skall INTE säga i förväg vem du SIAR.
ok.. Jag kräver en vettig förklaring på det här omgående.
Varför ska hon inte sia dig och vilka står högre på listan att sias enligt dig?

Ditt plötsliga utspel att du kan gröna Recca och att vi å det bestämdaste ska behålla henne räddades enbart av att hon i förväg sagt att det är dig hon tänker syna.
Nu blev det ju en annan ton i kråksången som mor min brukar säga.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Trasapa said:
Lu-kaazh said:
Recca du skall så klart INTE sia mig,
du ska sia någon annan och du skall INTE säga i förväg vem du SIAR.
ok.. Jag kräver en vettig förklaring på det här omgående.
Varför ska hon inte sia dig och vilka står högre på listan att sias enligt dig?

Ditt plötsliga utspel att du kan gröna Recca och att vi å det bestämdaste ska behålla henne räddades enbart av att hon i förväg sagt att det är dig hon tänker syna.
Nu blev det ju en annan ton i kråksången som mor min brukar säga.
Om det är mig hon kommer sia så så kommer det betyda min död, jag tror nämligen inte att varulvarna kommer våga chansa på henne (väktare).
om de inte vet vem som blir siad så kan de inte plocka ute den det är.
det gör nog att jag (eller du trasapa) blir den som åker eftersom vi borda verkar ha något sätta att gröna henne.
men då kommer vi i allafall ha en person siad.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.

Röst: Recca

Hon ljuger eftersom jag är äventyrarnas siare, där av mitt alias namn som Rune. Bye bye lilla ulv.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstläge

Röstläge:

Recca (4) - K.K, xyas, Trasapa, !Paxen
!Paxen (3) - Recca, Vic, Lukas
Lukas (1) - Brynolf


Baserat på Brynolf senaste rösträkning

Nu tror jag att jag har gått igenom röstningen korrekt. Mitt utspel och min plan med häng Recca har fått fram en hel del bra saker vill jag påstå.

Vicotnik har tidigare nämnt att vi skall flytta vår röst från Recca.
Lu-kaazh vill att vi tänker över det nu.

Båda dessa röstar som Recca på !Paxen.

xyas som missat allt det göttiga har frenetiskt röstat på Recca. Hela 3 gånger. Innan det har xyas mest röstat på en person för att sedan byta till blankt och sedan gå vidare till nästa.

Att !Paxen röstar på Recca är ju förståligt för det är ju han eller Recca som måste hängas.

Jag kommer att tippa över det hela till !Paxens nackdel med min röst här och nu.

Röst: !Paxen

Överlag den klart skummaste individen i spel. Reccas siarutspel med Lu-kaazh i släptåg är ju rätt avgörande här. Det givet kan det finnas två ulvar bland mutanterna (alltså dessa 4) men nu är det ju så att det är 1 mutant för mycket. Recca har flaggat för sin äventyrar roll sedan start och hon är troligen inte ensam som äventyrare. Kanske är Roboten Rune en äventyrare eftersom han vill se Recca kvar i spel. !Paxens information om att siaren inte alls är beskriven som Recca känns inte helt rätt heller för den delen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.

Röst: Recca

Hon ljuger eftersom jag är äventyrarnas siare, där av mitt alias namn som Rune. Bye bye lilla ulv.
Inte en sekund försent med den här informationen nu när jag precis fört dig och Recca samman som äventyrare. Vad säger man? Kuken.. Måste grunna om och grunna rätt igen då kanske?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.

Röst: Recca

Hon ljuger eftersom jag är äventyrarnas siare, där av mitt alias namn som Rune. Bye bye lilla ulv.
Finns det inte någon möjlighet att det kan vara 2 siare?

Det sagt så litar jag mer på Vic och för att det inte ska bli jag som blir utröstad (jag ändrade väl ändå min röst till Luu-kaaszh..? Eller?) så lägger jag min röst på Recca just nu.

Min röst: Recca
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Vicotnik said:
Skriver från mobilen. Fattar mig kort. Recca ljuger er upp i ansiktet. Hon är ulv.
jag har svårt att tro på det här
det finns finns mer oss mig som pekar på att hon skulle vara siare en du.

jag som mutant har en siarförmåga (inte lag utan något annat).
motiverat med förstärkta sinnen


Recca går ut med att hon är en mutant med förstärkt hörel och kan sia.
jag väljer nog att tro på henne.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Jag finner det osannolikt att vi har 2 siare som sist på ras.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Det jag siar med är en Biologisk test modul och det är den enda anledningen som jag har skickats hit.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det beror på upplägget i övrigt väl? Iaf så blir det en nagelbitare nu för min del. Lycka till byn om det är jag som åker.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vicotnik said:
Det jag siar med är en Biologisk test modul och det är den enda anledningen som jag har skickats hit.
Det här låter såklart mer troligt än att höra kvistar knaka eller nå skit.

Såklart Recca ljuger, vicotnik vore ju galen som ulv att försöka sig på en sådan lögn. Och två siare bland äventyrarna? Knappast.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Vicotnik said:
Det jag siar med är en Biologisk test modul och det är den enda anledningen som jag har skickats hit.
Det här låter såklart mer troligt än att höra kvistar knaka eller nå skit.

Såklart Recca ljuger, vicotnik vore ju galen som ulv att försöka sig på en sådan lögn. Och två siare bland äventyrarna? Knappast.
Ja, en robot är ju mer realistisk än superhörsel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röstläge:

Recca (4) - xyas, Trasapa, !Paxen, Vicotnik
!Paxen (3) - Recca, Lukas, K.K
Lukas (1) - Brynolf

Min röst räknades visst inte för att jag glömt fetmarkera den senast men här kommer en ny Lu-kaazh.

Röst: !Paxen
 
Top