Nekromanti Uppdrag Mos Varulv - Runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Recca said:
Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.
Här vill jag ha lite förklaringar. Är det en freudiansk felsägning du gör när du säger att du kan bekräfta lukas aning om koppling ras/förmåga?

Och för mig som är oinsatt i fluffet beskriv gärna hur en sådan koppling kan se ut. Om vi nu har en mulvadsmutant, vad innebär det t.ex?

Forumet har annars varit högst obstinat idag och motarbetat mig men nu verkar det fungera igen.
Till Recca
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
!Paxen said:
Det jag menar är att om du själv tycker att det är en omotiverad röst så skall du inte lägga den! To m att säga att du hellre röstar ut mig än låter dig åka ut är bättre!
Men det är väl ändå underförstått! :gremtongue:

Naturligtvis misstänker jag inte mig själv, varför jag hellre röstar på den person som droppat mest scum-tells.

K.K försvarar dig med att säga att det här är ditt vanliga sätt att spela och jag antar att jag ska veta det, för annars scum-tellar ju jag som lutar åt att lägga en röst på dig. o_O'

Jag är lätt paff, faktiskt.
Ja, jag brukar köra såhär. Har oftast en 50 - 50 chans att klara mig första rundan och sen falla ifrån rundan. det sagt, jag brukar köra så oavsett om jag är ulv eller inte, så det behöver inte betyda att jag är gr- eeh, "clean"...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
K.K försvarar dig med att säga att det här är ditt vanliga sätt att spela och jag antar att jag ska veta det, för annars scum-tellar ju jag som lutar åt att lägga en röst på dig. o_O'

Jag är lätt paff, faktiskt.
Jag försvarar inte !Paxen utan förklarar mina tankar gällande !Paxens sätt att spela denna runda. Han är skum. Han har pingat flera gånger, och det har jag sedan påpekat.

Det jag menade med mitt inlägg var att jag ville se dig försvara din position som trovärdig mutant. Jag vet inte hur tydlig jag skall behöva vara genom att skriva att det finns en ulv bland mutanterna.

En av mutanterna har dragit en vals och bluffat sig in i mutantledet och det är där vi skall hänga någon ikväll. För byns bästa vill jag därav veta hur mutanterna ser på det hela och hittills så har jag fått mest goda vibbar från Trasapa.

Övriga tre:
!Paxen har ryckt upp sig en hel del.
Recca har som spelat underligt.
Lu-kaazh har inte gjort så mycket väsen alls av sig och varit frånvarande.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
!Paxen said:
Vad snackar du om? Självklart så gömmer sig varulvar/grönsaker bland oss, och troligtvis är det byborna, medans äventyrarna i det fallet skulle vara "rena". Det är vad jag antar iaf, men Vimes kan ju förstås ha varit ful och blandat det ytterliggare.
Vad snackar du om? Du mumlar..
Självklart finns det ulvar bland oss, det är väl vad spelet går ut på? Det jag menar är att jag är bybo och är ren och lika väl finns det äventyrare som recca som säger sig vara ren. Den här diskussionen leder bara runt i cirklar just nu och ingen kommer ju såklart erkänna att den ljuger.

Snarare gör vi som herr konkel säger och tar upp det här i nästa runda.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ska vi tolka det som att du sitter med inside info alltså herr konkel? Du vet att det är en mutant för mycket? Jag kanske har missat nånstans där du säger det rätt ut men jag har bara sett antydningar. Jag vill bara veta om du är 100% säker på att en mutant är lögnare så att vi inte spårar in i onödan på endast hälften av spelarna.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Trasapa said:
!Paxen said:
Vad snackar du om? Självklart så gömmer sig varulvar/grönsaker bland oss, och troligtvis är det byborna, medans äventyrarna i det fallet skulle vara "rena". Det är vad jag antar iaf, men Vimes kan ju förstås ha varit ful och blandat det ytterliggare.
Vad snackar du om? Du mumlar..
Självklart finns det ulvar bland oss, det är väl vad spelet går ut på? Det jag menar är att jag är bybo och är ren och lika väl finns det äventyrare som recca som säger sig vara ren. Den här diskussionen leder bara runt i cirklar just nu och ingen kommer ju såklart erkänna att den ljuger.

Snarare gör vi som herr konkel säger och tar upp det här i nästa runda.
Så bara för att du är "bybo" så betyder det att du inte kan vara en "grönsak" också? Är det så jag ska tolka det?

För det är ju det som är lite av frågan. På min roll så står det inget om äventyrare, endast att jag är bybo, medan, så som jag har förstått, så säger reccas roll att hon uttryckligen är äventyrare. Menar du då att det inte finns en chans att man kan vara både bybo och grönsak?

För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Ska vi tolka det som att du sitter med inside info alltså herr konkel? Du vet att det är en mutant för mycket? Jag kanske har missat nånstans där du säger det rätt ut men jag har bara sett antydningar. Jag vill bara veta om du är 100% säker på att en mutant är lögnare så att vi inte spårar in i onödan på endast hälften av spelarna.
Jag har nog brödsmulat det från inlägg 7 och framåt och efter det har jag säkerligen nästan skrikit det rakt ut vid ett flertal tillfällen. Jag tror jag har varit tydligt med det i alla fall. (så uppfattar jag det)

Jag har även bestämt vem vi skall hänga och gjort i ordning den posten, men väntar med den ett tag till. Det vore ju förträffligt om alla goda mutanter som inte är en Växtulv kunde följa Trasapas exempel och tydligt signalera att dom är clean.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
!Paxen said:
Menar du då att det inte finns en chans att man kan vara både bybo och grönsak?
Jo han menar att man kan vara både bybo och grönsak. Men han själv är inte grönsak men bybo.

Precis som Recca menar att hon är Äventyrare och inte grönsak.

Alltså, vi kommer ingenstans med det hela. Både Trasapa och Recca kommer ju slå sig blodiga för att försvara sin status. Bybo eller Äventyrare. Ingen av dom är ju ulvar.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Det är nog precis vad jag menar. Troligen så har "grönsakerna" en rollbeskrivning som säger något i stil med: "du är en bybo/äventyrare som blivit besmittad med vegetabilia mutae".

Eller tror du att ulvarna inte har någon beskrivning annan än att dom är grönsak? Alltså varken bybo eller äventyrare?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Trasapa said:
Det är nog precis vad jag menar. Troligen så har "grönsakerna" en rollbeskrivning som säger något i stil med: "du är en bybo/äventyrare som blivit besmittad med vegetabilia mutae".

Eller tror du att ulvarna inte har någon beskrivning annan än att dom är grönsak? Alltså varken bybo eller äventyrare?
Näe, jag trodde helt och hållet på att "grönsakerna" var bybor. Dock så verkade det som att du sa emot det, men KK förtydligande vad du menade, så det är ingen fara. Du är inte bybo OCH grönsak.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ja. Som det ser ut nu så skulle jag lägga min röst på !Paxen. Fast det skulle vara en röst som känns helt sjukt oinformerad. Det är ju mest bara indicier och ett misstänkt beteende. :/
Okay. Din röst ser ut att falla på !Paxen.

Varför är inte han en hederlig mutant som du?

Vad gör Trasapa och Lu-kaazh till äkta mutanter?
Till Recca
Har jag inte svarat på det här än?

Jag vet inte varför de är "äkta mutanter".

Jag har feber och känner mig lite yr just nu men ska försöka besvara de frågor som ställts mig ändå. Tack för att du länkar till frågan så att det blir lite lättare för mig.

Min röst har legat på Paxen eftersom alternativet har varit att lägga den på ingen. Jag har inte sett det som att det har tjänat något syfte att flytta rösten till ingen, men i brist på bättre alternativ skulle jag troligtvis - som det ser ut nu - lägga min röst på Paxen ändå. Ärligt talat förstår jag inte kritiken jag fått kring det här. Varför är min röstning på Paxen mer främmande än den Brynolf gör på Lukas t.ex.?

Det som talar för mig är att jag outade både ras och utrustning innan någon annan av mutanterna gjorde det. Varför skulle jag outa ras i det läget om jag var ulv?

Vidare råkade jag outa att jag var äventyrare utan att riktigt se det som en grej att tänka på och om det nu är en variabel vi inte räknat med så är det en variabel som antagligen ulvarna har kolla på och inte skulle vara lika snabba på att outa i samband med både ras och utrustning.

Jag har varit mer drivande än många av övriga som ingår i misstankegruppen.

Jag utgår för övrigt från att misstankegruppen har kommit till främst som ett resultat av någons information, och det är därför jag lutar åt att lita på den. För i annat fall verkar det ju inte så speciellt logiskt att utgå från att vi bör bunta ihop alla mutanter i en kategori när vi lika gärna skulle kunna bunta ihop alla humanoider (dvs människor med och utan mutationer).

Men om det nu skulle vara så att man hittat på den här misstankegruppen så vet ni i vilken riktning ni ska rikta uppmärksamheten mot när motsatsen bevisats.

Trasapa och Lukas? Jag vet inte varför de är riktiga mutanter. Det känns drygt att vara den som måste svara på de här frågorna istället för exempelvis Vicotnik, xyas, Brynolf eller någon annan, och när svar inte infinner sig från mitt håll så verkar man vilja rösta på mig.

Om ni är ute efter någon form av fingerpekning i mutantgruppen så tror jag att ni kommer bli besvikna.

Trasapa said:
Recca said:
Lukas: Slipprig. Men jag kan själv bekräfta hans aning om att det finns en koppling mellan ras och förmåga och jag är lite för trött för att kolla närmare på honom just nu.
Här vill jag ha lite förklaringar. Är det en freudiansk felsägning du gör när du säger att du kan bekräfta lukas aning om koppling ras/förmåga?

Och för mig som är oinsatt i fluffet beskriv gärna hur en sådan koppling kan se ut. Om vi nu har en mulvadsmutant, vad innebär det t.ex?
Det där med freudiansk felsägning får du förklara...

Jag kan bara tala för mig själv och min roll följer ju uppenbarligen inte samma system som !Paxens. Han är ju den som har namnet som vittnar om vad han är för någonting.

Min förmåga är knuten till min djuriska form, helt enkelt men det är förmågan som förklarar formen. Jag har inte uttryckligt i min roll vad jag är muterad till utan det framgår av min förmåga vilken typ av djur jag måste vara.

Jag vill inte avslöja förmågan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,656
Location
Huddinge
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
Just det jag ville för X antal inlägg sen, men folk är emot det. Om jag hade vetat att vissa är uttryckligen äventyrare så hade jag tryckt på det ASAP.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
!Paxen said:
Näe, jag trodde helt och hållet på att "grönsakerna" var bybor. Dock så verkade det som att du sa emot det, men KK förtydligande vad du menade, så det är ingen fara. Du är inte bybo OCH grönsak.
Förklara gärna den delen för jag hänger inte med.

Jag tycker personligen att det vore dumt om grönsakerna endast var bybor, då skulle vi se en hel hög med äventyrare eftersom ingen grönsak skulle gå ut med att han/hon var bybo. Det vore för lätt att sålla ut ulvarna på det viset, nej jag tror att det är en blandad hög.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack för ett fint inlägg Recca. Skall läsa igenom det lite mer ingående om ett tag.

För nu skiter jag i det här i några timmar och kommer lägga min röst på en av mutanterna innan 21.00

Måste hem och söva pojken först bara.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Trasapa said:
!Paxen said:
Näe, jag trodde helt och hållet på att "grönsakerna" var bybor. Dock så verkade det som att du sa emot det, men KK förtydligande vad du menade, så det är ingen fara. Du är inte bybo OCH grönsak.
Förklara gärna den delen för jag hänger inte med.

Jag tycker personligen att det vore dumt om grönsakerna endast var bybor, då skulle vi se en hel hög med äventyrare eftersom ingen grönsak skulle gå ut med att han/hon var bybo. Det vore för lätt att sålla ut ulvarna på det viset, nej jag tror att det är en blandad hög.
Nej, vi skulle inte se en hög med folk som påstår att dom är äventyrare. Om andra är rädda för att avslöja sig som bybor så förstår jag det inte. Jag är den mest misstänkta just nu, och jag är inte rädd för att komma ut som bybo.

Och, vaddå för lätt? Låt oss säga att det är endast 3 st som är äventyrare och resten är bybor och en liten del av dom är bybor: det är alltså 3 äventyrare mot 5 bybor, varav vissa av dom isf är ulvar. Troligtvis är då varulvarna smarta och tar ut dom som är äventyrare, bara för att minska på dom som är "clean" Tycker jag inte är för lätt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
Just det jag ville för X antal inlägg sen, men folk är emot det. Om jag hade vetat att vissa är uttryckligen äventyrare så hade jag tryckt på det ASAP.
I och med att Recca gått ut med att hon är äventyrare och har någon form av förmåga så tror jag att det är dumt att rota mer i det, i och med hennes inlägg så börjar jag misstänka att det endast är äventyrarna som har förmågor och resten räknas som vanliga bybor, mend möjligt kunskap om "området", dvs uppsättningen av roller osv.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
Bra fråga. Jag hade förväntat mig att det var fler äventyrare än lokalbefolkning...
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
Bra fråga. Jag hade förväntat mig att det var fler äventyrare än lokalbefolkning...
Jag misstänker tyvärr att det är tvärrtom. Se mitt inlägg ovan.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
!Paxen said:
Lu-kaazh said:
!Paxen said:
För, det är ju jävligt bra att veta om det är så. Reccas äventyrare gör mig osäker.
Det skulle vara intressant och veta om NÅGON annan en recca har att det utryckligen står att de är äventyrare, (jag har inget minne av att någon annan sagt det).

för om inte så känns det skumt att det bara skulle stå i en roll.
Just det jag ville för X antal inlägg sen, men folk är emot det. Om jag hade vetat att vissa är uttryckligen äventyrare så hade jag tryckt på det ASAP.
I och med att Recca gått ut med att hon är äventyrare och har någon form av förmåga så tror jag att det är dumt att rota mer i det, i och med hennes inlägg så börjar jag misstänka att det endast är äventyrarna som har förmågor och resten räknas som vanliga bybor, mend möjligt kunskap om "området", dvs uppsättningen av roller osv.
Jo, det låter iofs logiskt. Vilket som så får det vänta. Vi har inte tid med det nu.
 
Top