@konradkonvalj, Anth och @Xyas
Ni är saknade!
Hur reglerna än blir kommer jag köra med artificiell inläggsgräns, dvs inte fler än ~15 inlägg per runda.
Dessutom får de bara bestå av tre stycken, och varje stycke får max vara fyra rader (i min I-phone). En rad med taggade personer räknas ej.
I mitt nästa spel får folk bara skriva en limerick per postHur många stavelser per rad? Eller räknar vi jamber och trokéer? Daktyler? Vilken rimstruktur ska du använda?
Det var en fårbonde från VästeråsI mitt nästa spel får folk bara skriva en limerick per post
Det här intressant. I praktiken gör det så att ett vanligt spel blir mer som ett blixtspel, när man begränsar fönstret för när man kan dialog-posta med varandra.Kanske kunde testa att vi skriver vissa tider? Typ kl 07-09 och 18-22.
Då kanske fler kan vara med ”live” och på så sätt enklare hänga med i spelet.
Nu syftade jag väl på mig själv, men om du vill starta beef så får du steppa upp och faktiskt posta en limerick istället för att bara hoppas på att andra ska ta dina fighter.Ser du vad han skriver om dig, @Anthrox? Nu måste du väl vara sugen på stt hoppa på mitt Hägerstrand-drev?
Jag tänker att inläggsgräns höjer tröskeln för inlägg. Om man har begränsat antal inlägg finns ingen ursäkt för att inte läsa på och kolla att det man skriver faktiskt stämmer. Det blir också ett slöseri med andras begränsade inlägg om de är tvungna att plocka isär dåligt underbyggda teorier.2. Lägre tröskel för deltagande, vilket kan göra att fler personer som vill vara med, men drar sig för arbetsinsatsen, kan delta.
En syn på punkterna:Jag tror det finns en del argument för varför det kan vara en bra idé:
1. Lättare att hänga med i spelet för spelare som inte har passning 24/7 på tråden.
2. Lägre tröskel för deltagande, vilket kan göra att fler personer som vill vara med, men drar sig för arbetsinsatsen, kan delta.
3. Mindre risk för tjafsiga oneliner-utbyten som skapar trist stämning.
4. Generellt en mindre stressig och hetsig tråd att vara i.
5. Lättare att hänga med som åskådare.
När vi testade förra gången trodde vi att inläggstak skulle nerfa byn, men det blev inte riktigt så, utan det verkade ha ganska liten inverkan på balansen, även om det förstås påverkar hur tråden upplevs.
Det här är nog mitt enda problem med inläggstak, det förhindrar trams.Korta poster är även väldigt roligt när humor används.