Varulv Ulvgårdens gästabud - R2

Hur ska jag läsa röstverktyget för att se att Octa har följt byns vilja och röstat på Basse?

Octas outningsplan med Hägerns tillägg för ordning låter bra. Bra grillat killar! Jag kommer göra ett litet men avgörande tillägg…trumvirvel…

Att Isac brände sitt Skydd blixtsnabbt efter den fiktiva deadlinen tycker jag är rätt grönande. Det hade snackats om att BM skulle köra först, han hade lätt kunnat vänta på henne sisår 25 minuter åtminstone.

Kan vara så att Isac och Impe är grönast på bananen just nu.

Det var mig en billig gröning. Alla var ju överens om att skydden skulle brännas. Och om man får "grönast på banan" som belöning för att göra sig av med ett ulvverktyg som eventuellt, i vissa scenarion kan vara användbart tror jag alla ulvar i alla tider skulle vaska familjeskyddet alla dagar i veckan.

Det är så klart en grönpoäng att Isaac gör ett val som är bra för byn, men också en ganska lågt hängande frukt för en ulv att plocka när det fanns ett tryck på alla familjeöverhuvuden att göra just såhär.

Kortare runda nu. Jag tycker vi börjar rulla den här stenen ASAP, för det är några steg som ska betas igenom.

Först: alla i Svintryne ska berätta om de har en powerroll eller inte (och förstås meddela vilken roll det är om de claimar). @Big Mama @Mr.J @Impetigo och @BiobunkerVII

Därefter följer vi Octas ordning:
1. Första siaren.
2. Andra siaren.
3. Väktaren.
4. En siad grön av siare 1.
5. En siad grön av siare 2.

Get this party started!

1.
Svintrynes powerroll bör outa först. Jag Big Mama har fått familjens poweroll och den är Överhuvudsiare.

Igår siade jag Brynolf och han är grön.

Ikväll kommer vi få färgen på Isaac.

2.
Nu kan jag sitta och hoppas att väktaren dels är vid liv, dels litar på mitt ord, dels väljer att vakta just mig av siarna.

Jag väljer att ta eget ansvar och härmed aktivera min familjs skydd

Familjeskydd: Svintryne

3.
Nu är det väl dags för den andra siaren att redovisa sitt resultat och sedan för väktaren stt väkta denne siare.

Väktaren behöver inte avslöja vem han är. Förvisso har vi en grön spelare till men jag tycker han gör mer nytta som dold för att inte bli nattmördad.

Själv behöver jag inte bli väktad famåt. Min siarroll är förbrukad, jag har redan siat alla jag kan, och jag är till inget vidare hot mot ulvarna.

Nu har jag inte räknat på det (man är ju ingen nörd liksom) men visst borde vi vinna spelet på det här? Det är känslan i varje fall. Vi kommer få ett antal namn att beta av med utröstning och dessutom kan vi ta dem i en ordning som gör att vi borde kunna eliminera fler namn med hjälp av sieri. Plus att väktaren har en stor chans att sno nattmord av ulvarna.

Tack BM, men jag tror det är hål i foten att dra iväg familjeskyddet nu. Men det är som det är.

Fan jag kan fortfarande bli nattmördad!

Väktare, vakta mig. Så får ni Isaacs färg ikväll och sedan är jag ofarlig för ulvarna.

Imorgon kan näste siare redovisa sina resultat och väktaren skydda bara denne framåt resten av spelet (dold, outa inte dig själv). Just nu är det självmord av den andre siaren att outa.

Tack BM, men jag tror det är hål i foten att dra iväg familjeskyddet nu. Men det är som det är.
Om inte byn trott mig hade Brynolf kunnat knipa familjeskyddet före mig. Jag ville inte riskera det.

Jag vill kunna ge byn Isaacs färg ikväll. Det går före ert förtroende för mig, som allltid är i botten oavsett alla powerroller jag innehaft historiskt,

Om inte byn trott mig hade Brynolf kunnat knipa familjeskyddet före mig. Jag ville inte riskera det.

Jag vill kunna ge byn Isaacs färg ikväll. Det går före ert förtroende för mig, som allltid är i botten oavsett alla powerroller jag innehaft historiskt,
Alltså ert låga förtroende för mig har ju inte med mina powers att göra alls utan att jag inte förmått att övertyga er om dessa, jag är dålig på att tala för mig. Parat med ulvar som är desto bättre på det så är det ofta kört för mig/byn att nyttja powern.

Idag fyller sonen tvåsiffrigt. Så snart kommer det upp en 10-åring och kräver uppmärksamhet. Men än så länge sover hushållet (ja minus katterna som redan tjatar om mat sen en timme typ)
Däremot jobbar jag hemifrån idag, så då kan man varulvspela lite emellanåt....men till eftermiddagen kvällen ska det firas 10-åring med middag ute osv....så då blir det inget Stradh i spel...

Den som är duktig på matte och att tänka i flera steg kan väl räkna ut om det är bäst att redan nu redovisa familjesiare, en till siad spelare, väktare. Byn kanske vinner snabbast på så sätt även om någon av oss med powers slängs till vargarna?

Back